Přejít na obsah

Při zařazeni zpátečky chcipne


P1azer

Doporučené příspěvky

Zdravím,

dnes se mi stalo, že když jsem při parkování zařadil zpátečku, tak auto chcíplo. Tak jsem popojel dopředu a už to šlo. Puvodně jsem laicky myslel, že to je benzínem, protože tam je jen na dojetí, ale nedalo mi to a koukl jsem na net. Prý to je způsobeno spínací skříňkou, což by taky vysvětlovalo, proč mám jiný klíč ode dveří a do zapalování. Tak se chci zeptat, co přesně oveřit, kam mrknout (očistit nějaké kontakty?). Zatím se to stalo jen jednou, ale nerad bych, aby mě to auto někde nechalo. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty při řazení zpátečky saháš na spínačku?

Jinak spínač zpátečky a světla, čili celý okruh zpátečky, je zapojen na stejný okruh jako ventilátory, stěrače a pod, tj. "napětí po zapnutí zapalování" (teď nevím jestli před nebo za svorku "X", nicméně je to jedno) a nevidím důvod proč by zařazením zpátečky, tudíž sepnutí spínače v převodovce a rozsvícení zpětných světel mělo vést ke chcípnutí motoru.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tento problém som tiež už niekde počul a keď som to tu teraz zbadal,tak som trochu pogúgloval a takmer 99% prípadov sa vyriešilo výmenou spínacej skrinky...je to síce divné,ale "čo nebolo,môže byť"...

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/113913004-spinaci-skrinka-105-120-130-favorit-felicia.html

Editováno: , autor: libero1071
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty při řazení zpátečky saháš na spínačku?

Jinak spínač zpátečky a světla, čili celý okruh zpátečky, je zapojen na stejný okruh jako ventilátory, stěrače a pod, tj. "napětí po zapnutí zapalování" (teď nevím jestli před nebo za svorku "X", nicméně je to jedno) a nevidím důvod proč by zařazením zpátečky, tudíž sepnutí spínače v převodovce a rozsvícení zpětných světel mělo vést ke chcípnutí motoru.

A co když je v tom okruhu svod = ne úplně dokonalej kraťas, kterej krátkodobým poklesem napětí "vyresetuje" ŘJ motoru = ta chcípne motor? Šel bych po téhle možnosti = odpojit drát od spínače couvacího světla a zkusit znovu, měřením prověřit, jestli tam není někde prodřená izolace atp... Pokud by to bylo spínačkou (zvýšený přechodový odpor na kontaktech), vyvolávalo by takové chcípnutí každé zapnutí výkonnějšího spotřebiče zapojeného "za spínačku"...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

V tom samým místě jako na fáčku = vespod, na přední straně převodovky hned za nárazníkem a na něj navazujícím krycím plechem. Nevím kterej idiot s diplomem ho tam tak debilně naprojektoval, protože dokud jsem jezdil s formanem, každou zimu mi jeden "zařval" - slaná břečka ožrala kontakty anebo stačilo párkrát najet do trochu vyšší vrstvy odhrnutýho sněhu a spínač byl v prdeli. Ten "šusplech" místo aby ho chránil, tak končí cca 2cm před ním, takže do té mezery stačí aby se natlačil zmrazek a je vymalováno. Novej spínač stojí cca dvacku, ale musí se to měnit na heveru/na jámě, protože seshora na něj klíčem skoro nedosáhneš a zespod bez zvednutí není dost místa = musel bys odmontovat ten krycí spodní plech. Je lepší si to nechat vyměnit servisem, jednak je na to záruka, druhak je tam problém s tím, že se ten spínač musí měnit při určité poloze řadicích táhel - jestli se dobře pamatuju, tak mi ten mechán co mi ho měnil naposledy říkal, že tam určo nesmí být zpátečka, aby ten spínací kolík správně zajel dovnitř.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně Karle, taky jsem ulomil ten kontakt až u samé paty spínače, když jsem projížděl shrnutou zmrzlou hroudou sněhu, co tam nechali cestáři, když se otáčeli. Jinak vyměnil jsem si ho sám, po sundání plechu, ani jsem to nezvedal, jen jsem zůstal prdelí v garáži a najel předními koly na samý kraj schodku a já lehl až pod ten 5 cm schodek před garáží a tak to vyměnil. Musí se rychle, neb vyteče cca 1 dcl přev.oleje, záleží jak jste rychlí :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

ten spínač jsem ještě neměl čas řešit, ale zatím je to od polsledně v pohode. Spíš se mi včera stalo, že mi auto zhaslo při zařazení dvojky. Normalně jsmem se na jedničku rozjel a na dvojku auto okamžitě zhaslo. Tak jsme to zkusil rozjet na jedničku víc a dát tam trojku a motor pak zhasl při zařazení čtverky. Cím by to mohlo být? Když jsem auto pak nastartoval se zařazenou dvojkou, tak jsem normalně odjel a teď to dva dny jezdí bez problémů.

Není někdo v okolí Brna s diagnistikou?

Editováno: , autor: P1azer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Máš vadný ořech spínací skříňky,vyžhavený kontakt,Teď to řeším na Octavii 1,9 Tdi r.1999.Ten už byl na tom tak že mu po zařazení zpátečky zhasly všechny kontrolky a auto pouze točilo.

Editováno: , autor: žralok
Necituj předchozí příspěvek !
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, přidávám zkušenost. Octavka 1,9 TDI 81KW, Při zařazení zpátečky auto chcípalo.Ne vždy ale často.Taky při zasunutí klíčku a otočení když byla současně zařazená zpátečka(a vyšlápnutá spojka) problikávaly kontrolky na palubce.

Zkusil jsem vytáhnou ten "ořech" ze zadní strany spínačky, rozloupnul ho, vystříkal kontaktolem a vyčistil.Výsledek je, že auto šlape jak má, kontrolky přestaly poblikávat a zpátečka nechcípá motor.Super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...