Přejít na obsah

Svítící žlutá kontrolka oleje.


Freme

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny členy a majitele aut zn. Škoda.

Pročítál jsem celé fórum, narazil jsem X krát na problém, který mám, ale nepodařilo se mi ho vyřešit ani postupem různých návodů zde na fóru, tak bych se k tomu chtěl vrátit.

Jedná se o motor 2.0i 85kW AQY a Octavii 2001 - pro upřesnění.

Proběhla výměna oleje - nyní Castrol magnatec 10W-40 - dolito přesně po MAX. - vymazání blikajícího SERVICE na palubovce přes čudlíky KM a HOD.

Někdy (ne pokaždé) se rozbliká kontrolka žlutého oleje (žádná akustická signalizace).

Automaticky jsem pročetl manuály zde na fóru + dílenská příručka a hned proběhla výměna čidla stavu (kvality) oleje za originální díly - nový.

Problém se nevyřešil, zůstalo to pořád stejné - bliká jak kdy.

Zkoušel jsem připojit diag. kabel který vlastním - připojil jsem se na budíky, byla tam chyba se senzorem, tak jsem chybu vymazal, nastartoval, projel, vypl a chyba tam je pořád - můžu mazat pořád dokola, ale pořád se objeví.

Zkoušel jsem i čidlo kapoty, vypojit, propojit dráty a taky bezvýznamné.

Chtěl bych se tedy zeptat, jestli nemáte ještě nějaké nápady, co by to mohlo dělat.

Děkuji.

Editováno: , autor: Freme
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, tohle jsem taky zkoušel i s čidlem kapoty. Mám napojený alarm na to, že když je někde chyba, tak to začne houkat, tudíž jak jsem to rozpojil a spojil drátem a zamkl, tak auto začlo houkat.

Dodatek:

2.12.2012 jsem ve 21:00 zapl diagnostiku - vymazal chybu z palubovky - kontrolka se nerozsvěcovala, nestartoval jsem, jen otáčel klíčkem. Přišel jsem ráno v 10:00 k autu, otočil jsem klíčkem - nestartoval a kontrolka blikala.

Editováno: , autor: Freme
Necituj poslední příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajímavé do toho snímaču jde kostra a + ze spínačky ak bych to zkontroloval a potom jde z něho ještě jeden drát a to přímo do palubovky sice ještě přes svorkovníce, 14-pólová, v motorovém prostoru

vpředu vlevo (černá). to bych zkusil projít... Co to píše za chybu? Jaké je její číslo?

Editováno: , autor: Exon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předem se omlouvám Wojnar - děkuji za opravu.

Měl jsem teď auto na diag a píše to přesně tohle:

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

30 - 10 - Open or Short to B+ - Intermittent.

Zkusím projít nejspíše ve čtvrtek všechny kabely a vyčistit ještě jednou a uvidím.

Děkuji.

EDIT: Pročítal jsem internet a našel jsem, že B+ kabel se nachází na alternátorů, tak se zkusím podívat, jestli není třeba nějaká chyba na něm - oxidace atp.

Editováno: , autor: Freme
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Projdi to ještě jednou všechno vystříkej to sprejem na kontakty a uvidíš. Mě už nic nenapadá čím by to mohlo být... Bud ti poradí nekdo jiný nebo to budeš muset dát nejakému autoelektrikářovi. Potom dej vedět čím to bylo celkem mě to zajímá..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám teď k dispozici VIS, ale osobně bych to tipoval, že čidlo Ti udělalo PáPá. Pokud chyba píše přerušení nebo zkrat, je tomu zpravidla tak...

To platí i o sondách. Svítila mi legendární kontrolka u této motorizace - check. Tu za katem jsem již měnil (chyba: přerušení nebo zkrat).

Editováno: , autor: Lonanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělalo se hodně oprav na autě včetně napínací kladky a volnoběžky alternátoru + repas startéru = je možné, že staré kontaky jak byly špinavé, dosedali přesně na sebe a nyní jak se to složilo, nemusejí být úplně přenosné.

Tak jsem teď projížděl lehce okem dráty z altíku - B+ (B1+) a zjistil jsem na baterii, že první kabel vlevo (svorkovnice nad baterií) - do ní je přiveden nejspíše drát z alterátoru, tak je v té krabičce u toho drátu ten plast takový lehce začouzený až žlutý - nejspíše hodně velká teplota = asi zkrat.

Jdu vyndat baterii a kompletně sundat dráty z alternátoru + startéru a také svorkovnici, kompletně očistit a namontovat zpět + vymazat chybu a uvidí se.

LOLANEK: Já po ruce VIS mám a napíše to přesně tohle:

Číslo chyby: 562 = Čidlo stavu oleje / teploty (G266)

Příčina, možné projevy a doporučený postup jsou prázdné.

Úplně do detailu to stejné napíše i diagnostika :)

Editováno: , autor: Freme
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předtím nevím jaký tam byl olej, nebyla nikde žádná nálepka ani předchozí maitel nevěděl - olej jak se vypouštěl bych už velmi krásně černý - tipuju 15 000km určitě a před výměnou to nedělalo.

Vyměnil se olej, nalej jsem na něm asi 500km - dekarbonizace motoru - nalitý nový olej, výměna čidla a na tomhle oleji taky tak 500km.

Jelikož se v autě dělalo strašně hodně oprav, včetně sundání přední nápravy- převodovky, výměny oleje - vše probíhalo najednou, tak jsem tomu nějak moc pozornost nevěnoval...

Dnes jsem přišel k autu ráno - neblikalo - vyjel jsem ven z brány - zastavil, schválně vypl auto - zapl - blikalo. Dojel jsem do města cca 3km - vypl - nakoupil (cca 10minut) - přišel - blikalo. Odjel jsem asi 5km - zastavil - byl pryč 10minut - přišel, otočil klíčkem (nestartoval) - blikalo, vypl klíček, otočil, neblikalo.

Jak jsem psal - dělá to nepravidelně.

Editováno: , autor: Freme
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře tedy - jak to odstranit, když se tohle děje po výměně oleje? Myslíš, že by to psalo, že je přerušený nebo otevřený kontakt na B1+? To by psalo něco ohledně kvality, nemyslíš? Teď jsem to vše pročistil, kompletně smirkovým papíreme očistil všechny kontakty od alternátoru, přes startér po pojistkovou skříň nad baterií a kompletně prostříkal čidlo oleje.

Jedu to projet - uvidíme co to udělá.

EDIT: Po složení, otočení klíčku se nic neděje - nebliká. Nastartováno, dojeto na určité místo - motor vypnut. Nechal jsem to stát, přišel jsem po cca půl hodině, otočení - bliká.

EDIT2: Tak jsem ráno projel všechny pojistky - našel jsem spálenou jen malou (7,5A - 5ka umístění - ovládání střechy a sedadel).

Jak jsem ráno přišel k autu, tak jsem otevřel, projel pojistky a schválně odpojil čidlo kapoty. Sedl jsem do auta - neblikalo. Vypl klíček - otočil - blikalo. Připojil jsem diag, vymazal jsem chybu, nastartoval. Vypl klíček otočil - neblikalo. Vypl, otočil znovu blikalo, opět jsem vymazal atd. atd. pořád dokola.

Jelikož jsem o víkendu v práci, tak nebudu mít čas na proměření kontaktů multimetrem.

Nevíte přesně někdo, který drát na tom snímači hladiny je kostra, + atp.? EXON to zde sice napsal, ale nevím který přesně je na co, jestli to je někde zkratované, budou vykazovat jiné hodnoty než by měli.

Díky.

Editováno: , autor: Freme
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za upřesnění kabelů. Hned jak bude chvilka času (o víkendu) na to skočím a proměřím.

Zatím díky.

Tak jsem to tedy proměřil a vyšlo mi tohle:

Propojení mezi PIN1 a PIN3 = cca 11V.

PIN2 = konstra.

PIN3 na kostru = cca 11V.

Napadá mě tedy, že by mohlo být znovu špatné čidlo - bral jsem originál, ale chybička se může stát...

Editováno: , autor: Freme
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tet zkus jiné čidlo nebo vyměnit zase ten olej jak to tu kdosi psal že to může být tím... Když ani to nepomůže návštěva nejakého dobrého autoelektrikáře. Jen mě zajímá čím to bude.. nakonec to bude nejaká blbost :-D

Editováno: , autor: Exon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravím všechny.

Tak problém vyřešen (klep klep), ale bohužel nemůžu poradit ostatním, jak tento problém vyřešit :).

Jednoho dne (sobota večer, mráz až praští), jsem jel za kamarádem pokecat (přišel jsem k autu, nastartoval, kontrolka blikala).

Dojel jsem k němu, zastavil, kecali jsme - potřeboval někam odvést, tak jsem ho hodil a od té doby kontrolka nebliká, nesvítí, ani diagnostika nic nepíše, že je něco špatného, tak jsem rád, že už je to vyřešeno, akorát se nikdy nedozvíme čím to bylo :).

Chtěl bych poděkovat všem, co zde psali, čím to může být. Ještě několikrát zde budu stejně psát ohledně přestavby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...