Publikováno Leden 18, 201312 r Co si myslíte o udávané spotřebě OIII? Jako příklad uvádím kombinovanou spotřebu OII vs.OIII, jak uvádí výrobce: 1,2TSI-5.7l vs. 4,9l 1,4TSI-6,3l vs.5,3l 1,6TDI-4,5l vs.3,8l 2,0TDI 4,9l vs.4,1l Myslíte, že to bude opravdu takový rozdíl? Jsou nové motory zase trošku líp vylaďěné a spolu s menší hmotností OIII bude taková úspora? A nebo je jenom jiná metodika měření a spotřeba nové OIII bude podobná jako OII? Třeba 1,4TSI v OIII má stejnou kombinovanou spotřebu jako 1,9TDI PD v OII a to se mi moc nezdá. No ale jestli by to byla pravda, tak 1,4TSI by byl můj horký favorit v dalším autě.
Leden 19, 201312 r Te spotrebe neverim ani za mak. Asi se dosahnout da o tom zadna, urcite si ji nevymysleli, ale takovy jezdeni za takovoudle spotrebu by asi nikoho nebavilo. V realu to vidim tak o 1,5 litru vice.
Leden 19, 201312 r tyhle údaje jsou totálně neporovnatelný, protože vycházejí z dvou rozdílných metodik meření... Octavia II je ještě popisována obdobnou metodikou jako byla 50/90/120, kdežto motory pro OIII už jedou podle NEFZ: - to je normovaný časový úsek 1180 sekund, který je rozdělen do dvou částí: 1) městská část - 780 sekund 2) mimoměstská část: 400 sekund. Motor je v tomto případě připevněn na zkušební stolici, tzn. bez všech odběrů atp. a sjíždí se tento cyklus, který řídí počítač. Graf, který se získá, vypadá zhruba takhle: (použito z německého Opel-blogu) Tento nový NEFZ cyklus byl zaveden pro možnost přímého porovnání rozdílných motorů (velko- i maloobjemové), různých druhů pohonů (elektro, hybrid, nafta, benzín), což předchozí cyklus měření neumožňoval.
Leden 20, 201312 r podle toho, čemu říkáš reálná spotřeba. Každý bude mít jinou. Jako je možný zajet i spotřebu POD údaj výrobce (dle NEFZ), ale na to musí všechno sedět (provoz, topografie, povětrnostní podmínky atp.). Ale běžně ty spotřeby budou tak o půl litru až litr vyšší - při normálním a vyváženém stylu jízdy.
Leden 20, 201312 r Ty hodnoty od výrobce jsou nereálné. Bohužel jak to zde již někdo psal, každý bude mít jinou spotřebu. Je na tom závyslích hodně faktorů. Stačí třeba vyměnit 15" kola za 17" a hned je to o litr jinde. K tomu přidáš sportovní lepivé pneumatiky a máš další 0,5 nahoře. A to je jen jeden z možných vlivů na spotřebu. Takže dle mého soudu jsou tyto hodnoty uváděné výrobce pouze hodně, hodně orientační a ohledně rozhodování o úspornosti naprosto nepoužitelné.
Leden 21, 201312 r Údaje o spotřebě z katalogu nelze porovnávat se zákaznickou spotřebou. Tadle hodnota prostě slouží k porovnávání jednotlivých vozů ... platí pro ně stejná pravidla a normy takže lze pak porovnat hodnoty .... všichni musí tyto normy dodržovat. To je pak nejlepší se asi podívat třeba na spritmonitor.de z.B. http://www.spritmoni...cht/546214.html těžko ti tu někdo teď napíše zákaznické spotřeby, když to auto ještě skoro nikdo nemá Upraveno Leden 21, 201312 r od Mates_XIV
Březen 16, 201312 r tyhle údaje jsou totálně neporovnatelný, protože vycházejí z dvou rozdílných metodik meření... Octavia II je ještě popisována obdobnou metodikou jako byla 50/90/120, kdežto motory pro OIII už jedou podle NEFZ: - to je normovaný časový úsek 1180 sekund, který je rozdělen do dvou částí: 1) městská část - 780 sekund 2) mimoměstská část: 400 sekund. Motor je v tomto případě připevněn na zkušební stolici, tzn. bez všech odběrů atp. a sjíždí se tento cyklus, který řídí počítač. Graf, který se získá, vypadá zhruba takhle: Starou metodikou 50/90/120 byla měřena jedině tak OI (mám ji ještě v garáži), ale i tu pak změřili novou. OII a OIII se měří stejně. Rozdíl tam určitě bude velký, u TSI třeba v OIII odpadá chlazení katalyzátoru benzínem při větším výkonu. Na druhou stranu je jasné, že reálné spotřeby jsou v obou případech někde jinde, ale věřím, že u OIII to bude lepší.
Květen 11, 201510 r Porovnani ze spritmonitoru pro 1.8 TSI a slabsi 2.0 TDI, muzete si najit jine motory O2, 1.8 TSI - prumer 8.14 http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2007&constyear_e=2013&power_s=118&power_e=118&minkm=5000 O3, 1.8 TSI - prumer 8.14 http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=132&power_e=132&minkm=5000 ---------------------------------- O2, 2.0 TDI, 103KW - prumer 6.3 http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2007&constyear_e=2013&power_s=103&power_e=103&minkm=5000 O3, 2.0 TDI, 110KW - prumer 5.88 http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2013&power_s=110&power_e=110&minkm=5000
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.