Přejít na obsah

zadní zástěrky Roomster


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

mám možná trochu hloupý dotaz týkající se zadních lapačů nečistot - zástěrek u Roomstera. Mám R.Scout, pořízený na podzim 2012 a tak jako u všech předchozích aut jsem si i na Roomster nechal přidělat zástěrky. První, co mě zarazilo, je, že ani přední ani zadní nepasují tak bezvadně, jako třeba u Fábie I, ale třeba je to tím, že mám Scout, u kterého jsou plastové lemy blatníků a prahů a proto spoj zástěrka-kastle není tak dokonalý a vytváří mezeru.

Co mě ale vyloženě štve, je to, že zadníma každou chvíli škrtám. Obzvlášť teď v zimě, zadní zástěrky jsou podle mě moc nízko. Díval jsem se na jiná auta, ať už škodovky, nebo jiné značky a opravdu jsem nenašel jiné auto, u které by zadní zástěrky byly tak dole. Jaké jsou vaše zkušenosti? Kola mám 195/55 R15, pneu nové, najeto cca 8tis km (kdyby to náhodou mělo na výšku auta vliv :))

Uvažuji, že je buďto seříznu, nebo úplně sundám, každopádně mi přijde, že si s těmi zástěrkami ve Škodovce moc hlavu nelámali. Než k užitku jsou spíše na obtíž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle originálního příslušenství jsou na skauta extra zástěrky, a to přední i zadní. Díval jsem se i na ostatní roomstery a u všech to není napojené tak hezky, jako to bylo u F I nebo OII (vlastní zkušenost), ale to mě zas až tolik netrápí. Jak to máte s tím škrtáním na zadku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 8 měsíců později...

Ahoj, plánuji pořídit druhého Roomstera v řadě. Váhám, jestli opět namontovat zástěrky. Na prvním R jsem je měl přední i zadní, ale nezdálo se mi, že by přinášely nějaký efekt - auto bylo i tak špinavé hned první přeháňkou. Zejména zadní stěna. Zástěrky zhoršují aerodynamiku, tak váhám, zda nebude lepší nechat auto bez nich. Co vaše zkušenosti? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já je tam nechal nahodit...Nějak se mi ty zástěrky na něm líbí. :kol-47:

Jinak po dešti auto mírně zachlívené je, ale jestli méně nemohu posoudit.

Mimoto může odletět od kola i kamínek a někomu způsobí škodu.

Tak proč pak platit malus....

Je s podivem, kolik lidí si koupí auto a xxx set tisíc a potom nemá na zástěrky... :kol-44:

Kdysi byly povinné, dnes výrobci šetří i na nich..

Ale je fakt, že to záleží na vkusu každého soudruha.... :kol-85: ....Jsou i auta, kterým zástěrky prostě nesluší.....

Mimoto jet v dešti za takovou třeba Škoda Yeti co nemá zástěrky je pěkná masage... kol9

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Namam a nebudu mit ano mas pravdu jet za nekym co je nema je pekny opruz , ale da se to vyresit tak ze se mu nelepim na prdel bo to neni moje stara. Tak je tam taky proto nemam bo nechci aby se furt na me nekdo lepil a nedejboze se pak podival do kufu v desti. A s tim ze auto bude cistsi to urcite nebude fungovat snad jen pri pomalych rychlostech. Uz u minuleho auta jsem s nima mel furt nejake problemy hlavne v zime stale se tam drzel snih ktery se zmenil za chvili v led a pak to akorat drhlo o kola a delalo pazvuky. No a ze jsem je nekolikrat urval kdyz jsem odjizdel z parkoviste tu od nas bo to akorat nehrnujou k autum a pri couvani si to vzalo sebou pod kola ty zasterky a reseni odhazovat vzdy snih to snad kdo bydli v stredu mesta zjisti ze to nema cenu a po tydnu lopatovani to vzda :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ne, zástěrky na Rooma nikdy - jak píše Aspire, vír vodní tříště za autem je dobrý opatření proti "lepičům se na prdel" a stejně ho zástěrky neodstraní, to by tam musel bejt metr a půl gumovýho pásu z dopravníku svěšenýho až k silnici, jako se to vozívalo na starejch traboších nebo warťasech kombi. A vepředu by to zas musely bejt "uši" jak u slona, aby to zabránilo ostřiku boků auta od předních kol v rejdu - kdo si to dokáže představit, musí se chytat za hlavu.

 

Když už zástěry nejsou na autech povinný, asi zákonodárci i výrobci vědí proč. Daleko víc bych uvítal, kdyby byly dostupnější přední spoilery a zadní křídla na horní hranu pátejch dveří - obojí pro zlepšení aerodynamiky udělá hodně, u rooma s jeho aerodynamickou charakteristikou "letící rodinnej šatník" obzvlášť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Já mám zástěrky jak na fábii tak na roomstrovi jen v zadu, dopředu mám strach. Měl jsem je na fabii I a zástěrky způsobily časem rez v místě kde se dotýkaly karoserie, a všiml jsem si že to děla i ostatním když má auto pár let zasebou. Vzadu to díky umístění na plastový nárazník nehrozí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

špatně jsem se vyjádřil to pár let mělo být 7-10 let,  v místech kde zástěrky zakrývají karoserií mi dost trpěl lak , a kolega v práci má oktavku 12 let a právě nedávno říkal že mu to vpředu rezaví od předních zástěrek. Podle mě to dělá bordel který se tam dostane společné s kamínky, které možná časem poškodí lak karoserie.

Editováno: , autor: ranicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně - v tý spáře mezi plastem a lakem se drží dýl voda a v zimě sůl - a ta žere zinek nezinek. Kdyby byly auta lakovaný jako před 30-40 lety vrstvou 0,15 - 0,2mm silnou, vydrželo by to dýl, jenže dnešní nástřiky jsou celoplošně něco mezi 70 a 80 "mikronama" neboli kolem 0,07 - 0,08mm VČETNĚ PLNIČE!!!!!!!

A vzpomeťe si na felinu, jak ta rezla když se na ni nalepilo cokoliv plastovýho - lemy blatníků, pátý dveře kolem lišty... prostě všude, kde se dá na plech kastle nějakej plast, dojde vlivem jiný tepelný roztažnosti ke vzniku mezer - a v těch si lebedí vlhko a případně i sůl, což je ideální pro vznik koroze - dřív nebo pozdějc... Zinkování to jen zdrží, ale nezastaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... vlhkost určitě, ale myslím že nejvíce dávají přední zástěrky zabrat laku v zimě,  přes den rozbředlý a mokrý sníh úplně zmrzne na kámen,ráno na parkovištích tankodrom. A stane se že kolo přes hrbol sněhu přejede, ale pak přední zástěrka o ten namrzlý sníh zavadí a jestli je ještě tvrdá zmrzlá a je pod ní ta zamrzlá vlhkost, tak v tu chvíli to dá tomu laku víc zabrat než nějaký kamínek při jízdě. Mě to na fabce I takhle zástěrku uvolnilo i s podběhem. (a to jsem pak zjistil že to v místech kde kryla lak už bylo trochu chytnuté rzí) Zas ale byl jsem pakoš, měl jsem hezky vzít lopatu a odklidit co se dalo a nehrát si na frajera :)  Ty škodovácké mi přijdou moc dlouhé,  než jiné značky aut. Vzadu mám zástěrky  z praktických důvodů auto je bez nich fakt víc zašpiněné vzadu. Zvlášť pokud máte nutnost jezdit někdy po nezpevněné cestě tak pak máte blátem zastříkaný celý spodek zadního nárazníku navíc ... jsou to vzadu všechno plasty je to tam pružnější.

Editováno: , autor: ranicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...