Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím chytré hlavy...měl bych takovou otázku věřím tomu že tady je nějaký dobrý eletrikář ..Takže k otázce potřeboval bych vymyslet nějaké relé nebo nějakou součástku na malý tišťák co já vím.. mám tlačítko a já bych potřeboval aby když ho zmáčknu aby mi "něco" seplo a drželo sepnuté a po druhém zmáčknutí toho samého tlačítka by se to "něco" zase rozeplo a bylo v rozepnutém stavu nedokázal by mi někdo poradit co bych měl použit?? už nad tím více jak rok přemýšlím potřeboval bych to zakomponovat do auta ale mám pouze tlačítka a ne vypínače díky za rady

Říká se tomu klopný obvod. Napojit na relé a můžeš spínat co chceš.

Ovšem jednodušší řešení je vypínač, ne tlačítko.

  • Autor

jasný že vypínač by byl fajn ale bohužel mám tlačítka tak o potřebuju nějak pořešit takže klopný obvod jo? zkusím si o tom něco pozjištovat

EDIT:

nebyl bylo by možné nějaké schema??a nebo nejlepe nedá se koupit nějaká věcička na kterou bych jednoduše napojil tlačitko a fungovalo by to tak?

Upraveno od Wojnar
Edituj příspěvky!!

preco riesit nieco co existuje. tlacitko mam napr na otvaranie nadrze a vypinac hned vedla na rozmrazovanie zadneho skla. takze taky spinac ti nestaci ? prip nan napoj rele ak chces spínať silnejsi spotrebic.

@mirekkrejci:

Jestli mermo-moci chceš tlačítko a relé, tak zkus něco takového

post-57881-0-11028500-1360436746_thumb.j

Nicméně si myslím, že opravdu vypínač bude ta správná cesta.

  • Autor

právě že já mám trochu jinčí palubku nebo spíše tunel a tam mám dvě tlačítka a chtěl bych je využít nejde tam zakomponovat vypinač jinak bych ho tam už měl potřebuju sporovznit ty tlačítka tak aby fungovali jako vypínač

kurna hod sem fotku. sak tam vlezu 4 tlacice. dve mas zaslepky kam sa da vrazit spijac. ci ?

  • Autor

Tak já ty horní čtyři místa mám všecky zabrané mám vyhřev zadního skla, ASR, vyhrířívání sedaček a otevírání nádrže.. a já mám dole vedle zapalovače dvě tlačítka na zamknutí a odemknutí které nemám zprovozněné zdůvodu žeby to bylo zbytečné když ty samé tlačítka mám u ovládání oken na straně řidiče tak bych si tam chtěl něco na to dát post-42295-0-68262300-1360519367.jpg

ja by som to riesil asi najjednoduchsie , tlacidlo na nadrz by som hodil dole na tunel a hore nad radio zohnal spinac. nic jednoduchsie ma nenapada. nadrz potrebujes otvarat minimalne a nepotrebujes to mat na ociach nad radiom.

To ano, ale musel by sehnat do pravé krajní pozice vypínač místo tlačítka a to se mu nemusí podařit.

Ještě pořád nevíme do jakého auta to má - fotka tunelu je irelevantní, protože tunel z OII jsem už v OI taky viděl.

Ale předpokládám, že OI FL a zde je jen vypínač pouze pro výhřev zadního okna a ten je v levé krajní a do pravé krajní ho nenapasuješ. Teda ano, ale jak to bude vypadat :(

Pak je tu alternativně jen tlačítko ASR/ESP a to může být jen v některé prostřední pozici. Do prostřední pozice je taky ještě "spínač TAXI" - asi to bude teda taky vypínač.

Do pravé krajní existuje jen tlačítko na nádrž. Ten spínač TAXI tam taky bude vypadat blbě :ble ..... no, možná líp než spínač pro výhřev okna :wacko: . Ale furt je tam ten nápis :(

Jinak v sekci FI se to taky řešilo a je tam lepší schéma- větší rozlišení.

aha hups ten tvar tlacidiel mi usiel pozornosti.

  • Autor

mám octavii I. palubka facelift a tunel z OII takže ten tunel jsi viděl asi u mě:-D.... a já potřebuju ty tlačítka dole sprovoznit chci tam hodit zapíná parkovacího asistentu v přední části v zadu mám kameru:-Da samozřéjmě at se mi rozsvítí příslušná kontrolka na budíkách tu už mám vyřešenou:) jen to tlačítko zapínání nechci at mi to pípá během jízdy dycky si to aktivuju stisknutím tlačítka a proto potřebuju aby to fungoval jako vypínač:-(

Tak jsem vyštrachal ještě krabici se starými AmaRy a našel další dva články:

post-57881-0-98467100-1360596324_thumb.j post-57881-0-33190100-1360596344_thumb.j

Teď není boha aby sis nevybral.

Máš to od nejjednodužších po složité. S jedním polovodičem i s IO. Dokonce i bez polovodičů.

Doporučuji vybrat zapojení, které má také ošetření proti zákmitu. T.j. aby nedošlo k několikanásobnému zap - vyp při stisku tlačítka.

Tedy na tlačítku musí být jasně definované stavy (1 - 0) pouze jednou při stisku.

Tak já myslím, že to jednoduché zapojení s tranzistorem, vzhledem k vlastnosti obvodu nemožnost ovládat relé do dvou vteřin po první akci, tuto podmínku splňuje :D

Pokud to ovšem nebude vzhledem k zamýšlené fci nevýhoda.

  • Autor

děkuju děkuju hned jak budu mít volno vrhnu se na to a musím to udělat minimálně na 3x jelikož mám 3 tlačítka v autě:-D takže to bude veselé

  • 2 roky později...
  • Autor

Tak už uplynula nějaká ta doba a nevěděl by někdo, zda se nedá koupit nějaká věcička jako náhrada, abych nemusel leptat a vyrábět tištěný spoj, Potřeboval bych zprovoznit několik tlačítek, aby fungovaly jako spínače (vypínače).

  • 2 týdny později...
  • Autor

Tak jsem se na konec rozhodl si to také vytvořit dle odkazu http://pandatron.cz/...itkove_ovladani

Ale bohužel mi to nefunguje. Ano při sepnutí tlačítka se mi sepne relé ale při opětovném stisknutí relé zůstává sepnuté, dokázal by mi někldo poradit jak na to? V diskuzi pod příspěvkem na výše uvedené adrese řeší podobný problém, ale není tam odpověd, zřéjmě bude problém v sestavení. Uměl by někdo poradit?

  • Autor

Tak jsem trochu pátral, ale tohle neřeší můj problém. Potřebuji jedním tlačítkem sepnout a tím stejným zase rozepnout kontakt.

To zapojení na pandratonu je zbytečně moc složité.

Zkus tohle:

post-57881-0-29132100-1439130957_thumb.j

 

Tohle jsem našel v AR B2/90, ale dost se mi zdá, že velmi podobné, ne-li stejné, bylo publikováno už někdy před rokem 1980, ale před rok 1980 Databáze článků AR nejde a ručně se mi čísla procházet nechtějí.

Právě tohle nebo to dřívější jsem kdysi sám k něčemu stavěl a fungovalo.

  • Autor

Wojnar: a při použití 12V? Potřeboval bych vědět jaké mám použít součástky jaký kondenzátor, jaký tyristor a jaké odpory. Poté jsem schoopný to bez problému vyrobit. Ty odpory tam jsou sice uvedeny, ale při použití napětí 12V budou určitě jiné.

Já bych použil stejné hodnoty. Maximálně pak zkusit zmenšit hodnotu rezistoru.

Bez experimentování to asi nepůjde.

Ale podle principu na jekém to funguje, nebude problém najít vhodné hodnoty.

Kondenzátor obyčejný, keramický, 100n.

Tyristor nějaký obyčejný, když se kouknu na gme.cz, tak hned jeden z prvních, třeba BT149.

Rezistor - žádná věda.

  • Autor

Takže: Odpor - 3K6

           Kondenzátor - 100n

           Tyristor - BT149

           Rezistor - jaký?

Zítra bych to nakoupil a zkusil odzkoušet ale potřebuju vědět jaký ten rezistor

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.