Přejít na obsah

Autobaterie - jaký typ + výměna (postup)


tomson1

Doporučené příspěvky

Já nevím, mně se těch 330A zdá nějak hrozně málo, navíc na TDi s výbavou. Vím, že se tam tahle baterie dávala, takže si nejsem jistý, jestli je na takovou kapacitu nějak konstruovaný alternátor, ale pokud se tam rozměrově vejde větší, tak bych ji tam asi dal. Já mám u 2.0 TDi myslím 74 Ah a něco přes 700 A a zdá se mi to tak nějak dostatečné, pro jistotu ji hodím na začátku zimy na nabíječku a jezdím. Ale tahle baterie tam patří z výroby...

Každopádně pro tvoje auto se doporučují tyto baterie (samozřejmě tohle je omezené jen na jednoho výrobce :) ):

http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/search-batteries?ids=5704090643122,570901076B512,5740120683132,5774000783162&application=pc&manufacturerNo=106&modellineNo=5120&modeltype=17970

Dobré reference jsem četl na Vartu Silver Dynamic, pak jsou prý dobré Banner, ale co jsem viděl teď nějaký test, tak jedna Banner test vyhrála a druhá Banner byla v testu nejhorší - a pak si vyber. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto se podařilo ráno nastartovat, i když bylo vidět, že se mu moc nechce. Koupil jsem za 2250 http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/products/automotive/silver-dynamic/577-400-078 . Teď už jenom namontovat, ale musím vykoumat jak. Sundal jsem plastovej kryt, nejdřív se odpojí mínus a pak plus jestli si pamatuju dobře, ale jak jí pak vytáhnout nebo co jí drží jsem nevykoumal, žádnej držák nebo šroub nevidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jdeme na to. 

Čím větší baterka, tím horší demontáž a montáž, protože okolo opravdu není moc místa. Pokud nechceš demontovat vzduchový filtr, tak musíš tušit kam sáhnout a co tě čeká. Začneme zamknutím auta - Octavia nemá "čudlíky" a pokud máš navíc alarm, tak jediná šance, jak zamknout auto je ta, že odemkneš, otevřeš kapotu, zavřeš všechny dveře (řidiče nemusíš), zamkneš tlačítkem u řadicí páky, vyjdeš ven z auta, zavřeš dveře a zamkneš klíčem v zámku. Tím není aktivovaný alarm a všechny dveře jsou zamčené.

U baterie nejdříve sundáš horní kryt, odpojíš minus, potom plus. Okolo baterie je plastový kryt, zkus ho odstranit, rozhodně ti to ulehčí manipulaci, možná to bez toho ani nejde. Minimálně přední část (je na dvě poloviny). Ze strany k motoru je dole u baterie šroub, který ji drží. Musíš použít nejlépe nástavec na golu, myslím že je to třináctka. Do goly dát třeba kus modelíny, aby šroub nevypadl, ruka se tam nevejde. Šroub odmontuješ, dáš pryč plech, který držel baterii a baterii pak nakloněním směrem od motoru vytáhneš ven. Montáž je opačným postupem. :)

Takhle je to u MR 2006, u 2008 by to snad mělo být stejné, nebo alespoň hodně podobné. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda měnil baterku jen jednou, ale co si pamatuju, tak šel snadno demontovat přední kryt baterie (ten plast se vytahuje směrem nahoru, je v drážkách druhé poloviny krytu, kterou jsem nedemontoval a odkryje tak poloviny boků a čelo baterie) a pak už byl přístup k té šroubovací patce celkem OK (netřeba modelíny)... mám také MR2006

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto je v garáži a vedle něj nová baterka, alarm nemám, takže jen odemknu, otevřu kapotu a zavřu dveře, zamykat není potřeba. Baterku snad vyměním za pár minut.

Plastovej kryt je dole a příručka říká (no moc tam toho není) - viz. obrázek.

Tak uvidím jak to půjde, ještě musím někde vyhrabat klíč, abych mohl odpojit ty kabely.

Jinak jsem koupil v Bauhausu vratidlo, nástavec 25cm a pak třináctku, komplet 553Kč.

post-77069-0-98767900-1361361230_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vim, ale ono se to doma zase neztratí.

Horší ovšem je, že jsem sice dolu nacpal ruku a chytnul šroub a tu lištu (plech), ale šroub mi vyjel z ruky a skončil neznámo kde (někde pod motorem), 10 minut pátrání s dvouma baterkama k ničemu nevedlo.

Takže jsem baterii vyměnil, nasadil zpátky ty plasty kolem a poklop a stejně musím sehnat někde ten šroub a pak to přišroubovat, takže se možná stavím v servisu.

Editováno: , autor: Lukáš Plachý
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, tak přesně proto jsem doporučoval tu plastelínu. Šroub se přichytí do nástavce na gole a nevypadne. Stačila by i žvejkačka, ale to je dost nouzové řešení. :) Teoreticky by se tam dala strčit ruka, ale člověk pak dopadne jako opice s kokosem - dá ruku dovnitř a když chytne ten šroub, tak už ji nedá ven. :D

Možná nakonec nebylo špatné řešení odvézt to vše do servisu, oni vymění baterii, auto mezitím přepnou na náhradní zdroj, takže se nic nevymaže a ještě se postarají o starou baterii. :)

Ten spadlý šroub bude na krytu motoru vespod - bude se muset asi sundat, nebo tam bude za jízdy lítat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem ten šroub chytnul v pohodě dvouma prstama, ale nějak mi vyjel no. Asi bude ležet na tom krytu, ale zůstane tam. Jsem s tím zajel do škodovky, 16Kč stál šroub a rovnou jsem to nechal přišroubovat za 62Kč, takže jsem ve škodovce nechal 78Kč a byl jsem tam asi 12minut. :kol-47: Nechal jsem překontrolovat i utažení těch svorek pro jistotu.

Říkali, že je to docela běžný a tak jich maj na skladě vždycky aspoň 10. :kol-28:

Jinak před výměnou baterie jsem vypnul rádio a po přehození baterie jsem nastartoval a pak teprve rádio zapnul a naskočilo bez požadavku na PIN. Jen jsem nastavil čas na maxíkovi a ještě okna, pár vteřin držení ovladače. Takže nic složitýho. :kol-47:

Nejhorší na celý výměně nakonec bylo odpojit kabely, protože se nechtěli pustit :kol-44: a vytažení baterky, nějak se jí nechtělo a hlavně nemá žádný madlo, takže jsem jí bral ze strany za plastový výstupky... Nová baterka má madlo jako kráva. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, nebudu zakládat nový téma tak se zeptám zde.

 

Včera jsem asi hoďku seděl v autě, svítili mlhovky (H1) a hrálo radio ne moc nahlas (SOUND SYSTEM). Motor neběžel, A hle dneska přijdu k autu a nic motor se chvilku protočil a konec, je to možný nebo je to spíš na výměnu baterky, popřípadě hledání co to vybilo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co vnitřní osvětlení a stáří autobaterie ? Ja seděl v autě cca 45 min a na stáří baterky 4 roky se to projevilo, měl jsem stejné spotřebiče zapnuté.

Vnitřní osvětlení svítilo jen světlo ve dveřích řidiče a spolujezdce. Baterku netušim auto mám měsíc jeto ňáká boschka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som dnes kúpil do O2 1,9 TDI 77kW 2007 túto:

 

http://www.autobaterie24.sk/varta-blue-dynamic/varta-blue-dynamic-12v-74ah-e11

 

Raději bych volil nejvyšší řadu a to SILVER. Není až o tolik dražší, ale je o podstatnou část lepší. :kol-47:

 

 

 

Vnitřní osvětlení svítilo jen světlo ve dveřích řidiče a spolujezdce. Baterku netušim auto mám měsíc jeto ňáká boschka

 

Osobně bych dobil baterku. Po té bych zkontroloval dobíjení. A pokud bude toto v pořádku tak bych si sjel na zátěž, aby se ukázalo jak na tom baterka je. Normální to není, aby se to za takovou chvilku vybila. :kol-28:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Ahoj, nebudu zakládat nové téma takže trochu něco jiného. Mám baterii Varta Silver Dynamic 63Ah, 610 A, koupenou 22.11.2010. V poslední době se mi samovolně vybíjí. Pokud autem cca 10-15 dnů nejedu, tak ho nenastartuju (OCT II, 1.9TDI). Vždy se jen rozsvítí kontrolky a motor trochu pootočí a nic. Pokud ji dobiju (cca 8 hod), tak je zase týden vše OK. Z baterie při vypnutém motoru a spotřebičích to bere 0,43 A, když běží motor tak je na ní napětí 14,3V. Ze služebního nového Rapida to bere (při vypnutých spotř.) 0,38 A.

 

Napadá vás čím by to mohlo být, nechce se mi věřit že je baterie KO (jezdím občas trasy nad 30 km). Před rokem mi měnili rotor (nebo pastorek či co) u alternátoru, když v něm trochu jakoby cinkalo. A před cca měsícem mi montovali tažné zařízení, kdy byl také zásah do elektriky. Jinak už nevím čím by to bylo.

 

Díky za nápady?

 

Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  1. Pokud máš garáž tak si zamykej auto, jinak jedeš v standby režimu s odběrem cca 0,5A, což ti starší baterii za 10 dni může vybít.

  2. Odběr musíš měřit u zamčeného auta s rozpojenou svorkou čidla otevřené kapoty,jinak autíčko nespinká!! Pokud i tak nebude odběr do 0,05 A, tak pomalu vytahuj jednu pojistku za druhou, až najdeš problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...