Přejít na obsah

Zadní tlumiče tlučou


PetrL

Doporučené příspěvky

Ahoj kluci,

rád bych si ujasnil, zda je to problém skutečně tlumičů. Jedná se o OII 1,9TDI 4x4 r.v. 2005.

Když vjednu zadkem do větší díry nebo třeba přejedu obrubník(a nemusím příliš rychle - i při pomalém sjíždění z chodníku), tak když se kolo vrací směrem dolů, tak se vždy ozve velká rána. A to jak v pravo tak i na levé straně. Jsou tam taky nějaké dorazy, jako když jde kolo nahoru? Nebo jsou opravdu v háji tlumiče?

Jsem druhým majitelem, najeto je asi 200 tis. km a tlumiče předchozí majitel něměnil.

 

V případě, že to jsou tlumiče, které mně doporučujete dát na OII 4x4? Pošlete prosím odkaz.

Dík moc za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

200 tisíc je na tlumiče hodně , dorazy tam jsou, viz document, tolik kilometrů, to je na výměnu solentbloků zadních ramen, tyček stabilizátorů viz. document, co takhle Billsteiny, ale jsou tvrdší než origo. Je to na repas celý zadní nápravy.

 

http://www.hanza-autodily.cz/bilstein-b4-sada-4ks-octavia-ii-50mm-sedancombi/d-70315/

doc1.doc

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrolovali jsme to s kolegou zespoda a silentbloky a stabilizátory jsou víc než dobré. I na těch tlumičích jsme nic podezřelého nenašli. Na pohled vypadají dobře i ty dorazy nejsou zpuchřelé. Když s tím na STK trochu zaklepeme, tak vůle nikde nejsou.

Ale asi bych začal výměnou všech tlumičů. Asi budou opravdu v háji.

Na zadek bych dal Monroe http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0513029ga-zadni-tlumic-perovani-monroe-14458.html

Nebo jsou ty Billsteiny lepší? Nechci mít auto moc tvrdé. A co na předek? Tam by to chtělo vyměnit taky ne? Když už.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Koupil jsem(namontoval jsem) originál. Žádné jiné se tam nehodí. Jsou totiž kratší - viz Bilstein(mám OII 77kw TDI 4x4).

Nicméně i po jejich výměně to můj problém nevyřešilo. "Tlučení" je tam stále. Jen snad jeden poznatek. Tlumiče jsou na těchto vozech opravdu dobré a není třeba je měnit. Lépe je investovat do něčeho jiného. Na těch mých bylo najeto 170 tis., a jak píšu, po výměně za nové origo žádná změna.

Rád bych znal názor ostatních "čtyřkolkářů", zda mají podobný problém a jak jej řešili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil jsem(namontoval jsem) originál. Žádné jiné se tam nehodí. Jsou totiž kratší - viz Bilstein(mám OII 77kw TDI 4x4).

Nicméně i po jejich výměně to můj problém nevyřešilo. "Tlučení" je tam stále. Jen snad jeden poznatek. Tlumiče jsou na těchto vozech opravdu dobré a není třeba je měnit. Lépe je investovat do něčeho jiného. Na těch mých bylo najeto 170 tis., a jak píšu, po výměně za nové origo žádná změna.

Rád bych znal názor ostatních "čtyřkolkářů", zda mají podobný problém a jak jej řešili.

Tak doufám že jsi měnil  v zadu na tlumičích i uložení,ložisko apd. Pokud ne,tak asi není co řešit....Jinak silenbloky na zadní nápravě to mají dle mého názoru po 200 tisích určitě spočítaný..Ono se to nezda a vypadají celkem good,ale to že nejsou spůchřele,popraskané neznamená že nejsou už měkké...

já to zjištuji na heveru a beru na to nějakou páku a i tak mám problém zjistit co a jak....

 

Otevři kufr a jeden nebo dva lidi at vlezou dovnitř a poskakují...Ty se hod do pozice čtyřmo a poslouchej pořádně odkud to jde...Může to byt i nějaký držak vyfuku atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při výměně tlumičů jsem měnil i ložizka a gumové "robertky". Na těch ložikách co tam byly jsem taky nepozoroval nic, co by bylo špatné. Ještě jsem je nevyhodil, mám je v garáži v krabici.

Silentbloky jsem neměnil, asi by to opravdu chtělo.

Ty rány se neozývají když v autě někdo poskakuje, to je všechno v pohodě, ale když se kolo prudce uvolní směrem dolů. Např. při sjezdu z vyvýšeného místa(sjezd z chodníku, z garáže, když kolo vjde do velké díry,...). Jakoby tlumiče byly krátké a šly nadoraz a nebo pružiny byly větší. Ty situace kdy se to děje popisuju výše. Teď bych se opakoval.

Dělá to jen vzadu(řekl bych, že spíš více v pravo) v předu je to pohoda. Mám paket pro špatné cesty(delší tlumiče). Zatím nikdo se zadkem nic nedělal, tak předpokládám, že tam jsou pružiny, které tam patří, že nejsou delší. Rád bych, kdyby se tu někdo ozval kdo má taky 4x4, jak se chová v těchto situacích jeho Oktávka. Možná, že je to normální, že jsem moc náročný. Nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

taky mám octavii 1.9 Tdi 4X4 r.v. 2005. A mám stejný problém se zadní nápravou. Taky mi tluče, i když vyberu větší díru. A nemůžu přijít na to čím by to bylo. Nezkoušeli jste vyměnit pružiny nebo stabilizátor? Nic jiného už mě nenapadá kromě silenbloků. Nedávno jsem měnil pružinu na předním pravém tlumiči (praskla poslední otáčka co je v misce). A tlumič při zatlačení neměl žádné hluché místa, prostě funguje tak jak má. Nic nenasvědčovalo že by byl špatný. Doufám že na tom budou i ty ostatní taky tak. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pružiny jsem nezkoušel měnit a stabilizátor také ne, ten je v pořádku - bez vůle. Možná ty zadní pružiny, kdyby byly o něco kratší, tak by bylo po problému, nevím.

Často parkuji na místě, kam se musí přes chodník a když sjíždím z chodníku zadními koly, tak jsem se naučil způsob tak, že jedu hooodně pomalu(skoro stojím). Pěkně postupně, nejdřív jedno kolo a pak druhé. Běda ale, když to vezmu rychleji, to se ozve rána, že si myslím, že mi to tlumič vyrvalo z lože. Pomalu už se s tím začínám učit žít.

Před Oktávkou jsem měl Toyotu, ale ta tohle nedělala(ta zase měla ale jiné problémy).

Editováno: , autor: PetrL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Po výměně zadních tlumičů (koupil jsem je komplet - tlumič, doraz a ložisko) je to lepší, hlavně se zvedlo auto o cca 3cm. Tak že staré tlumiče už měli nárok na výměnu (najeto na nich bylo 185.000 km). Ale problém jsem neodstranil, už mám doma i silendbloky na všechna zadní ramena, jen není čas je vyměnit. Mezitím jsem měnil zadní ložisko a od té doby nefinguje ABS, myslíte že můžebýt vadné ložisko už z výroby (ložisko je od FAG, žádná čína). Možná by to chtělo vyměnít i pružiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... Rád bych, kdyby se tu někdo ozval kdo má taky 4x4, jak se chová v těchto situacích jeho Oktávka. Možná, že je to normální, že jsem moc náročný. Nevím.

 Já mám OII 4x4 r.v.2005 MR2006 a mám naprosto stejný problém. Už si i začínám myslet, že to takto má být. Nechce se mi to dávat do servisu a nechat postupně měnit celou zadní nápravu. Původně jsem si myslel že jsou to zadní tlumiče, ale po přečtení tohoto vlákna už o tom pochybuji....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska v servisu jedna 4x4, jednalo se o servis a brzdy takze jsem se sel svest. Pri jizde vsechno v pohode, ale kdyz jsem rychlejji prelitnul spomalovaci prah, ne jen takovou tu bouli, ale vylozene dlouhy spomalovak bouchla zadni naprava jak se tlumice dostali na konec svoji delky. Tudis mi to prijde normalni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak to tak vypadá, tak to asi bude opravdu normální stav. Ale u auta, které má "paket pro špatné cesty" bych čekal trochu komfortnější přejezd takových nerovností...Mě to trochu připadá jakoby to bylo tím, že auto je prázdné a potom po sjetí z takového hrbolu jakoby to kolo střelila nějaká pružina do krajní polohy. Mám to auto jen krátce a ještě jsem ani pořádně zatížený nejel, tak to nedovedu posoudit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

měl bych takovej dotaz, já mám taky 4x4 s paketem pro špatné cesty, jenže druhovýroba neexistuje pro toto auto.

Pokud vezmem v úvahu tlumiče co jste doporučovali ty na tento vůt nepatří, i když distributoři tvrdí něco jiného.

Pokud si vezmu čísla dílů originálních z ETKY, druhovýrobu nenajdu.

 

Tak mě napadlo jestli to nemůže být důvod toho bouchání., nebo případně že tlumiče eventuelně odejdou dřív atd atd......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Já jsem tam právě dal originál 1K0513029ET tyhle http://www.cc-autodily.cz/tlumic-zadni-2. Přesně takové tam byly i ty staré. Takže podle mě tam jsou ty, které tam být mají.

Ale jak jsem psal výše problém se neodstranil. Příští týden ještě vyměním tyčky stabilizátoru. Pak se zase ozvu.

Editováno: , autor: PetrL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...