Přejít na obsah

Chování motoru?Spadnutí otáček,rozsvícení kontrolek - co to?


Yofresh

Doporučené příspěvky

Dobrý den,dnes už je to celkem po druhé cca v rozmezí 2 měsícu. Bydlím na kopci, dnes ráno -1 venku  - motor studený, nastartuji a dám tam 2. někdy 3.stupěň a nechám to sjet s 0.0 spotřebou až dolů. Jenomže,už po druhé se mi stalo,že se rozsvítily všechny kontrolky,spadl otáčkoměr,1x to dlouze zapípalo z palubovky , ale motor běžel dál,ale otáčky nefungovaly a kontrolky svítily. Musel jsem vypnout klíček a znovu nastartovat. Co to je? Vlastnost motorů 1.2HTP 51kw ? Napadlo mě,že dokud to jakoby běží na sytič a já tomu hned zastavím přívod paliva,tím,že tam dám kvalt. A ono by to chtělo na ten sytič chvilku normálně běžet než se zahřeje,nebo prostě po startu než vypne. Tak to bylo jediné,co mě napadlo,každopádně,nesetkal se s tím někdo? Teď jsem byl u známého v servise 2 dny zpátky na výměnu oleje a různých filtrů, tak jsem mu řekl,ať to jen tak i pro zajímavost projede počítačem - bez jediné chyby. No a dnes se stalo tohle.

 

Nějaké nápady? Děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím zda to může být tím, ale stím fakt přestaň dávat hned 2 stupeň nebo dokonce 3 stupeň!!! HTP musí být v otáčkách, takže se rozjížděj na jedničku aspon do 2500ot a pak dávej stupeň 2. Já taky sjíždím z kopce,ale první mám rovinku asi 30 metrů a pak je kopec,takže prvních 30 metrů pomalu na 1 stupeň ve 2,5 tis/ot dávám 2 stupeň bez plynu a sjedu takhle kopec,ikdyž to stejně žere palivo,ikdyž nemáš plyn(ale jen při studeném motoru to žere) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu,ale samozřejmě nechám to z kopce rozjet na neutral,nabere to rychlost cca na 30km/h a dám tám 2.stupeň. Jinak natvrdo ho tam hned nervu,to je jasné :-) Až mám prostě jakoby dostačující rychlost. Ale je to divné,podle mě, to dělá proto,že to zastaví přívod paliva a on ten sytič si chce po chvilce ubrat,a nemá z čeho tak to udělá tohle. Moje teorie,ale byl bych právě rád,kdyby někdo mi to buď vyvrátil a řekl proč se to děje,no a nebo jen potvrdil. 

Každopádně je to dost divné :-)

Editováno: , autor: Yofresh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A když necháš auto z toho kopce jet na neutrál, projevuje se taky tahle závada a nebo je to jen čistě závislé na tom, že máš z toho kopce na studený motor zařazenou rychlost? Jinak teda zajímavá závada. Každopádně si myslím, že na diagnostiku nemá smysl chodit, ta bude bez závad. Kolik máš najeto? Je auto přestavěno na LPG?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepočítám s tím, že palivové čerpadlo uzavírá přívod paliva při jízdě např. z kopce na zařazený převodový stupeň - tedy že by v tomto případě motoru '' došla šťáva ''. Bude to něco jiného. 88tkm, pravidelný servis jako svíčky atd. máš? Měnil jsi už palivový filtr?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z toho plyne ponaučení, že přehnaná péče je akorát na h...o :-) když si spočítám kolik peněz bych vrazil do prohlídek v orig. servisu, příp. za zbytečné předčasné výměny čehokoliv. tak mi vychazí, že kdybych nechal po 5 letech udělat GO motoru, komplet nový brzdy a výfuk, tak jsem ještě v plusu s pěnězama a spolehlivost mám vyšší, protože do toho zbytečně furt nehrabu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úplně bych neřekl, že je v případě motoru HTP přehnaná péče na ...... Můj názor, jakožto i většiny lidí, který už tady i v dalších diskuzích zazněl je ten, že péče o tyto, ale i jiné motory v podobě včasné ( lépe řečeno předčasné ) výměny oleje je dobrá investice. Popravdě bych osobně vzduchový a palivový filtr neměnil každých 12 tkm, vzducháč tak 30 tkm, palivák třeba taky tak, nebo později. Asi se s někým shodnu, kdo viděl vzduchový filtr po 60 tkm, jak předepisuje výrobce, že lepší bude jej vyměnit dřív. Osobně vzducháč v 15 tkm vyklepu, vysaju a ve 30ti měním.

Yofresh: napadl mě ten palivák, ale dál už netuším, čím by to mohlo být. Snad zkusit najít někoho, kdo tomu fakt rozumí, nebo počkat na radu odsud nebo jezdit z kopce od baráku na neutrál..  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...