Srpen 21, 200619 r Taky se mu může říkat křížovej. Je to kloub, kterej přenáší kroutící moment z jednoho hřídele na druhej, ale maj různoběžný osy (jsou vůči sobě šikmo). Jinak se podívej na přední nápravu - uvidíš tam jednu hřídelku, která vede šikmo od převodovky ke kolu. Mezi spojem tý hřidele a kola je gumová prachovka - v ní se schovává ten kloub. Samozřejmě jsou na autě čtyři - vlevo, vpravo, u převodovky a u kol (zpravidla). Jeho funkci si můžeš prohlídnout na kdejaký avii - tam jsou ty klouby hezky vidět pod korbou na hřídeli od převodovky k diferenciálu - nádhernej pohled při rozjezdu...
Srpen 21, 200619 r Tady je to trochu odborněji a přesněji, a k tvýmu dotazu patří tenhle obrázek. a malá připomínka - správně česky "homokinetický"
Srpen 21, 200619 r Žádný hokinetický ale homokinetický kloub.Jinak na tom obrázku to spíš vypadá jako kardan
Srpen 22, 200619 r Žádný hokinetický ale homokinetický kloub.Jinak na tom obrátku to spíš vypadá jako kardan ...a sorry , já chtěl ukázat spíš to "Y"... ...dík za opravu ... ...a "mo" mi někdo ukrad z klávesnice ...v podstatě je mezi tím jen malej rozdíl... ...a jak koukám, i mistr tesař se utne - "obrátek"
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.