Přejít na obsah

A opět kotoučové brzdy


mirda328

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny fandy a majitele Fábií.

Již jednou jsem si dovolil přispět do dizkuze na téma pokřivených (předních) brzdových kotoučů. Teď bych to rád pojal komplexně, chci Vás nejen seznámit se svými poznatky, ale zároveň žádám o Vaše názory.

V roce 2001 jsem zakoupil novou Fábii Combi 1,4MPI 50kW. Zhruba po třech letech provozu, kdy jsem měl najeto asi 35.000 km, se mi při brzdění začala projevovat závada - kmitání řízení. Vzhledem k tomu, že předtím mi to dělala i Felicie, tušil jsem, že budou zřejmě pokřivené kotouče. Ve značkovém servisu mi řekli, že celková výměna kotoučů a destiček by vyšla tak na 7.000,-Kč. Za to jsem jim srdečně poděkoval a navštívil AutoKely, kde jsem zakoupil pár kotoučů Ferodo, které jsem si poté sám namontoval. Řízení kmitat přestalo a nějakou dobu to bylo vše v pořádku. Asi tak po ujetí 5.000 km se mi však kmitání při brzdění opět dostavilo a vzhledem k tomu, že nové kotouče byly v záruce, reklamoval jsem je. Reklamace byla uznána a dostal jsem zpět své peníze. Nějakou dobu jsem to nechal a jezdil jsem na původních kotoučích, ale dost mě to kmitání deptalo. Tento rok jsem to již nevydržel a znovu jsem zakoupil Feroda a to společně s destičkami stejné značky. Po namontování jsem si oddychl, protože opět kmitání při brzdění ustalo. Závada se však opět dostavila a to po ujetí asi 3.000 km, přitom brzdím citlivě, takže vyhřátí kotouče jsem vyloučil. Přesto jsem opět tyto kotouče reklamoval. V tomto případě mi reklamaci neuznali s tím, že kotouče byly namontovány špatně, že dosedací plocha nebyla řádně očištěna a tím mělo vzniknout nestejnoměrné opotřebení kotoučů. Dále mi bylo sděleno, že nestejnoměrné opotřebení mohlo být způsobeno i větší házivostí náboje. Nechal jsem si tedy změřit házivost náboje, přičemž byla zjištěna axiální odchylka 0,05mm. Ložisko dle servismana by mělo být v pořádku. Na otázku, co s tím mám dělat, aby se mi kmitání neopakovalo, mi servisman odpověděl, že ta házivost není nijak velká, ale že by se mi to mělo projevovat spíše pumpováním brzdového pedálu a ne kmitáním řízení. Kmitání řízení při brzdění podle něho je způsobováno vůlemi na nápravě a v jejím uchycení, což ale nijak blíže neurčil. Nabízí se tedy otázka, co s tím? Do značkového servisu se mi nechce, protože jim nějak nevěřím, určitě by si napočítali i něco navíc a závadu by stejně neodstranili. Poraďte mi prosím, třeba má někdo z Vás podobnou zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo něco podobného se mi taky stalo,ale né při brždění.A to když jsem jel rychlostí v rozmezí 50-60km/h se volant chvěl.Měl jsem najeto něco kolem 32000km bylo to v období,kdy jsem měnil ze zimních na letní.Tak jsem to připisoval nesprávnému vyváženi i když jsem to před tím vyvažoval.Sice mi bylo řečeno,že kola byly správně vyváženy.Ale jak to přišlo tak to odešlo.Od té doby dalších 40000 km bez chvění.Rychle to musím zaťukat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokusím se ti poradit... toto jsem mi stalo na mém exautě. Byl to Renault Laguna.... Spolehlivě poznáš jestli máš zkřivené kotouče, když budeš brzdit jen fakt malinko a bude se ti klepat volant. Beru to tak, jako ze mas krive kotouce.... Musím říct, že tyto Autokely a jim podobné nejsou tak úplně nic moc. Já mám od AutoKely brzdový destičky a musím říct, že nejsem spokojen(je to takový bahýnko). Kvalita opravdu není valná. I když říkám si, že značka ferodo by měla být fajn. Každopádně máš-li možnost půjčit si třeba Brembo, nebo origo škoda, tak si dej tu práci a porovnej je. Uvidíš ten rozdíl.... Chce to prostě tvrdší kotouče a nejezdit z kopce jak blázen :)... Musíš brzdit motorem.

Nebo ti prostě málo brzdí zadek a předek to sám nestíhá, tím pádem se to moc zahřívá a kurví se to. Nevím no, zkus a pak dej vědět....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sundej ty údajně nový, sqělý a levný feroda a dej je na soustruh. Hned uvidíš, jestli jsou křivý a házej. Potom je stoč o nějakou desetinu a máš zase nový... -_- Jinak jestli ti to bude děla zase, tak je to fakt šmejd materiál a nebo je vždycky někde přehřeješ (stačí, když intezivně zabrzdíš a pak třeba vjedeš do kaluže, kotouč se zdeformuje)... B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...