Poslal jsem to na zákaznícké centrum Škoda, a zde je výpis, co mně sdělili ke opotřebení zadních brdových kotoučů:
"Mrzí nás, že nejste spokojen s posouzením reklamace brzdových kotoučů v servisu. Váš podnět jsme pečlivě prověřili a sdělujeme následující:
Servis postupoval v souladu se záručními podmínkami a doporučenými opravárenskými postupy výrobce. Byla provedena kontrola jak brzdových kotoučů a destiček se výsledkem nevyhovující. Zároveň si servis při posuzování Vámi podané reklamace vyžádal odborné stanovisko specialistů Technického servisního centra ŠKODA. Ze zaslaných fotografií je patrná předchozí hloubková koroze a při pokusu o očištění tím způsobené hluboké drážky. Nejedná se tedy o závadu ve smyslu záruky.
Obecně lze ke korozi brzdových kotoučů uvést, že materiál brzdových kotoučů je přirozeně náchylný na korozi, ke které stačí pouhá vzdušná vlhkost (nejedná se tedy o výrobní vadu, resp. vadu materiálu). Dle Návodu k obsluze doporučujeme – obzvláště po jízdě/před odstavením vozu - brzdy očistit a vysušit přerušovaným brzděním, čímž se očistí zárodky povrchové koroze, aby tato dále nepostupovala a nezpůsobila případně hloubkovou korozi. V případě rozsáhlého poškození brzdového kotouče hloubkovou korozí je nutná výměna kotoučů (a destiček) za nové, a to bohužel při nižším nájezdu km než pokud by se kotouče měnily z důvodu jejich provozního opotřebení. Hloubková koroze je způsobena nedostatečným „obrušováním“ povrchové koroze bržděním. Pokud se jedná o provozní opotřebení (méně časté jízdy, styl jízdy - pouze lehké brždění) a nikoliv o výrobní či montážní vadu výrobku, není ani možno tento typ poškození zahrnout do záručního plnění. Pro doplnění uvádíme, že ze ŠKODA záruky jsou vyjmuty díly, které podléhají přirozenému opotřebení, jako např., brzdové obložení a kotouče.
Podáváme Vám tuto zprávu a zůstáváme s přátelským pozdravem.
ŠKODA AUTO a.s., "
Oprava stála cca 6800 Kč.