Stringo Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 No je to divné, když já mám taky turbo, ale obojí mi jde spolu, obojí roste, dosáhne nějakého vrcholu a potom padá. Teoreticky ty když dosáhneš max. krouťáku (tedy nejefektivnější přenesené síly z motoru na vozovku) ve 2000ot/min, tak už potom nemá smysl to točit, protože víc síly prostě nevydoluješ??? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PANCHO Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 koukam tady je to fakt chipovane:) no take se chystam ted na jare:)) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 (editace) Tak trochu teorie: http://www.autoznalosti.cz/index.php/motor/31-vykon-a-kroutici-moment.html http://www.tipcars.com/magazin-momenty-a-vykony-mate-v-tom-jasno-3458.html Editováno: 19. Březen 2014, autor: motosman 3 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 No to je pěkně napsaný a už jsem to několikrát studoval, ale asi prostě jsem lama a nechápu, jak mezi těma dvěma můžou být různé rozdíly. kw = výkon motoru (práce, jakou je motor schopen vykonat při určitých otáčkách) a Nm = síla motoru (jak velkou sílu přenáší motor na kola při určitých otáčkách) pokud by bylo všechno perfektně odladěné, měly by jít tyhle veličiny ruku v ruce společně - čím víc práce odvede motor, tím větší sílu by měl mít ne? Tudíž pokud má auto zvyšující se výkon, ale sílu má konstantní, někde je chyba ne? Je to převodovkou, nebo proč tomu tak je? Nebo jsem naprostá lama a nechápu tyhle 2 veličiny, které jsou naprosto nezávislé jedna na druhé? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 Nic si z toho nedělej. Jedno bez druhého nemůže existovat. Na grafech je vidět auto s turbem a bez. Já to vidím tak, že krouťák je dobrej na pohnutí autem a výkon na jeho rychlost. Oni pak čarujou s turbama, ventilama atd. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 (editace) Presne jak pise Motosman a i jak se pise v odkazech kdyz vis vykon a pri jakych otackach ( uhlove rychlosti) tak si kroutak dopocitas, stejne tak kdyz vis kroutak pri jakych otackach tak se da dopocitat vykon. Mezi temi velicinami tedy vztah je. Taky nejsem konstrukter motoru abych umel vysvelit vse, proste to tak je a proc v technickych detailech take vysvetlit neumim. Mozna nez nejaka teorie je lepsi praxe a nekdy se s nejakym TSI svez, idealne si ho na tyden pujc abys poznal ty rozdily, jedna projizdka nestaci. Mel jsem taky diesel najeto 130tis s O1 1,9 TDI 81kw a je to nebe a dudy, ani ne tak ve vykonu jako vubec celkove v charakteru motoru. U O1 byl max kroutici moment myslim pri 2100 otacek a pak padal. A jizda byla takova, ze kdyz si slapnul na plyn diky turbodire se nic okamzik nedelo kdyz se teda naplnilo konecne turbo tak to zaclo zrychlovat kolem tech 2100-2500 otacek si dostal kopanec jako by te medvedi tlapa chytla vzadu a poslala vpred, to ovsem trvalo max do 3tis a pak konec uvadnuti jako penis po ejakulaci. Tedy slapnes na plyn dlouho dlouho nic pak prutky narust vykonu a pak zase nic. Dnesni CR diesly uz jsou taky zase nekde jinde, ale s temi zkusenost nemam. U TSI slapnes na plyn, zadne prodlevy a tahne to hned od nizkych otacek konstantne v mem pripade do tech 5 tis otacek v pripade kokty do nekonecna. Kdyz jedes a potrebujes predjed tak ani kolikrat nemusis podrazovat, jen slapnes na plyn, zalezi na okolnostech samozrejme, stejne tak nemusis podrazovat do kopce apod. Co jsem driv jezdil s O1 dnes jezdim s R v prumeru o jeden vyssi zarazeny stupen. Co jsem jezdil za 3 tady jezdim za 4 a nicemu to nevadi aniz bych podtacel motor, pravda R je sestikvalt coz taky hraje svoji roli. A takto bych ti mohl vypravet o kladech TSI jeste hodne dlouho. Editováno: 19. Březen 2014, autor: Petrrr Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hurikan88 Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 (editace) https://www.youtube.com/watch?v=CGjy7i7Q3JY Hle, to rs musí jet z kopce bo to není možné snad Jak pak to řadí... 2. 3. 4. 5. 6. R do 6800ot. cca 54km/h 90 132 172 218 _____________ Š do 6000ot. cca 58km/h 101 152 186 226 Editováno: 19. Březen 2014, autor: Hurikan88 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 To vis asi jinej gang. Jinak je to maso. Dotaz co je to FWD u Skody? Jinak budiky R se me nelibit jako neony nekde v las vegas. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hurikan88 Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 Tak mě jo, celkově se mi líbí modrá barva, je to originální Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 Takže jednoduše řečeno kW=rychlost a Nm=síla? Jaký je tedy rozdíl mezi novými motory Octavie III Benzín: TSi 103kW / 250Nm Diesel: TDi CR 110kW / 320Nm Jaký je rozdíl v jejich motorech, resp.v jejich jízdním projevu po motorové stránce. Oba motory mají srovnatelný výkon, tak jak které auto pojede v praxi? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 (editace) Jo dalo by se to tak rici. Jinak nova 1,4 TSi s remenem a 16 V technikou ( tedy dve vacky atd.) a pozor to se ted teprve poseres ma nejvyssi vykon 103 kw od 4500-6000 tis otacek a kroutak 250 Nm 1500-3500 otacek tedy plocha krivka jak kroutaku tak ale i vykonu. Zrychleni 8,4 s. 2,0 TDI ma nejvyssi vykon 110 kw pouze pri 3500-4000 a kroutak 320 Nm 1750-3000 otacek zrychleni 8,5 s Tedy ackoliv vykonejsi motor i s vetsim kroutakem a je mu to prd platne. Rozdil mozna bude v pruznem zrychleni az pri vyssich rychlostech. Tedy jsem ti shrnul jen papirova data, pac jinak slouzit nemohu, nemam osobni zkusenost. Editováno: 19. Březen 2014, autor: Petrrr Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 (editace) Diky vyse uvedenemu se da rict toto, proc kupovat drahej tezkopadnej diesel ( pokud ovsem nenajedu 50tis rocne, nebo nebudu potrebovat tahat tezkej prives casto ) kdyz mohu mit krasnej levnejsi benzinek bez DPF. Muj nazor idealni volba pro obyc cloveka u O3 je prave 1,4 TSI. Jinak tam kde nabidka dieslu vykonove konci tak v porovnani s benziny jsme teprve uprostred. Co 1,8 TSI se svymi 132 kw, ale kroutakem 250 Nm jiz od 1250-5000 ot, To uz jsou hodnoty ze kterych si ja strikam do trenek. Samozrejme jsem zamerne vynechal nabidku RS to je kapitola sama pro sebe. Jinak takovou zajimavustku, stryc ma ted myslivce S2 fl 2,0 tdi starsi motor se 103 kw, zrychleni ma lepsi o pouchych 0,2 s nez ja s rapidem s 1,2 TSI. Ano v pruznem zrychleni zejmena v rychlostech nad 100km me natre ale i tak, neni to usmevne. Editováno: 19. Březen 2014, autor: Petrrr Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 1.4 s nápravou z minulyho století fakt ne... To radši si pojedu pro o2 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 Dobre kokto, on se ovsem ptal na motor ne na podvozek. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 No ale co ty motory tedy mají v praxi lepšího oproti tomu druhému. Asi by se diesel neprodával kdyby neměl nějaké výhody ne? A to že ten krouťák u TDi je pouze v krátkém spektru otáček neznamená, že je horší než u TSi... Sice se musí řadit u TDi tam kde má motor optimální výkon a nenechat ho padnout pod tuhle hranici, ale když pojedu do kopce, tak určitě bude mít to TDi navrch a už se nebavím o tom, že člověk nepojede sám, ale jezdí s rodinou (plné auto a něco v kufru), potom je ten krouťák znát. Co na tom, že TSi má krouťák ve větším spektru, ale je o třetinu menší... Kdyby to bylo jak píšeš, tak by byl tedy ten 1,4 TSi lepší ve všech ohledech mimo spotřebu??? To potom naprosto postrádá mnohaletou formuli "objem nenahradíš"... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 Popravde? Nevim, samo budes mit take pravdu. Lepsi by ti zodpovedel nekdo kdo ma s obema motory zkusenost praktickou a ted by me to samotneho zajimalo. Objem nicim nenahradis - oba motory maji turbo a co by to bylo za srace kdyby o turbo prisli, ale vim jak to myslis jeden je porad jen 1,4 druhy 2,0 zase ten diesel bude o nevim kolik kg tezsi (70kg?) atd. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 No to je právě to, co mě pořád nejde do hlavy. U motorů se udávají vlastně jen tyhle dva údaje, ale když se na to člověk podívá, tak to prostě nejde asi vůbec porovnávat. Postavíme vedle sebe stejné Octavie, jedno bude TDi se 103kW, druhé bude TSi se 118kW a budeme jezdit a co které auto nabídne. Jestli je to opravdu tak, že dneska je TDi jenom na spotřebu, tak už vím, že další auto bude TSi, ale jestli je to tak, že naložim obě auta a pojedu s TSi a budu ho točit do 5000 aby to vůbec jelo, tak to zase pro mě jako pro člověka co jezdí 50% jízd s rodinou v plné polní, tak to význam nemá a radši si koupím zase TDi... Takovéhle testy mi chybí, všude se baví jen o číslech, ale ty člověku opravdu nic neřeknou... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 Nelze porovnávat diesel s benzinem. Je to také o účinnosti motoru a schopnosti využít dané palivo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 (editace) Jenže to je právě to, že když máš 2 věci, tak je přece porovnáváš ne? Navíc mě jde o finální srovnání stejných aut a to už přece musí být jasně dáno, co je v čem lepší a v čem zaostává, ty rozdíly jsou, jen se o nich moc nemluví. Přece musí být jednoznačně dáno pro koho se hodí diesel a pro koho benzín, kdyby to bylo úplně jedno, tak budou automobilky vyrábět jen jeden typ - ten levnější... Resp.říct, že benzínové auto se hodí pro lidi, kteří tráví v autě většinu času sami, nebo max. jezdí ve dvou bez dalšího nákladu, nebo mladí lidé, kteří se potřebují vybouřit a honit za životem a také nenakládají auto a jezdí sami nebo ve dvou, auto jezdí za těchto předpokladů svižně a jezdí rychleji než diesel. Diesel se hodí pro lidi, kteří mají vysoký roční nájezd a tudíž díky nižší spotřebě jde hlavně o úsporu peněz za provoz. Taktéž se hodí pro rodiny, kdy je auto výrazně zatěžováno osobami a bagáží, jelikož má větší kroutící momenty oproti benzínům, zatížení není takřka poznat a tudíž je auto při zatížení ve srovnání s benzínem svižnější, ale nedosahuje takových rychlostí, jako benzínová auta. Nějaké takovéhle testy by měly psát a ne omílat dokola jen výbavy a posezy za volantem, odhlučnění, velikost kufru apod, to přece můžu zjistit po jedné jízdě s testovacím autem, ale tyhle poznatky se nikde neprobírají. Jak si má potom člověk vybrat to co potřebuje, když užitečné srovnání vlastně vůbec není... Editováno: 19. Březen 2014, autor: Stringo 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 No vidíš, už to začínáš chápat. Jenže toho je víc a problematika je složitější. V zásadě jsi to vystihl. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 No Motosmene, já to takhle chápal celou dobu, jenže to je můj osobní laický pohled, ale nikde se o tom v tomto praktickém pohledu nepíše a jen každý říká, Jedině benzín, druhý zase jedině diesel, jeden mluví o výkonu, druhý zase o krouťáku... Vím samozřejmě že hodně záleží také na převodovce, hmotnosti vozu a aerodynamice, pneumatikách,... ale když člověk uvažuje o tom co si koupí, tak už má jasno a chce řeknu třeba zrovna tu Octavii III a potom už jde o to srovnání jestli benzín nebo diesel a tady se dostáváme k tomu, že sice recenzí a testů je na netu a v časákách nespočet, ale vše je vesměs o ničem, protože to praktické rozřešení se nikde nedozvíš :-( Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 no jo stringo, s tím se dá souhlasit akorát dostávat do omylu zákazníky je marketing, proč myslíš že vše koncern tutlá? a dostáváš se k tomu hoooodně špatně... aneb když se jede s 3.6 co to jde. sory, ale to DSG v té 3.6 stojí za houby! kdyby tam byl TT 8 stupnovy z tuarega, tak by to bylo super... a člověk se nehorázně nudí, když si nemůře podřadit jak přesně chce, tenhle krám mě nepustí ani do červenýho, přeci atmosféra tam má největší vykon ale to není ECO. nesnáším ŠA AUTOMATY. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 Stringo ty zijes v nejake utklive predstave prehnane, ze kdyz nalozis benzin ze to snad vubec nepojede. Ty benziny nejsou maloobemove atmosfery ale turbomotory kde s rostoucim vykonem je vic jedno jestli je auto plne nalozene nebo ne, maximalne to ma rozdil ve spotrebe. Kdyz nalozis diesla vzroste ti spotreba napr o litr. Kdyz nalozis benzin srovnatelny vzroste ti spotreba o 2. - jen priklad. Mam relativne malej motor ano kdyz R plne nalozim je to znat, ale zadne velke drama se nekona. Znat to bylo i u meho predchoziho O1 TDI. Zalezi take na prevodovce atd. atd. To se bavime o 1,2 TSI. U 1,4 TSI to bude zase jine a u 1,8 TSI uz ten rozdil nalozen, nenalozen bude minimalni. Proste prijed na sraz at ti to nektery z kluku pujci a zapomenes co je dehet. Muj nazor : dehet je jen o ekonomice provozu a to jen u urcite skupiny obyvatelstva. Dnesni turbobenziny jsou na srovnatelne urovni s turbodiesli a v mnoha parametrech je predci ( ticho, projev, jizdni vlastnosti a charakter motoru - lehci nez tezkopadny diesly ) Proste diesel je jen o spotrebe, zase je ale jeho porizovaci cena vyssi atd. Proste diesel patri na pole. Cetl jsem ze to nebude tak dlouho trvat dieslum kvuli emisnim normam bude stejne zvonit hrana, protoze naklady na vyvoj vyrobu aby to furt splnovalo prisnejsi emisr budou cim dal vyssi a prestane to byt rentabilni. U benzinu to bude jednodussi. Proc myslis ze vyvoj benzinu za posledni roky tak vyskocil jeste donedavna benziny dost za TDI zaostavali. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 19. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 http://www.tipcars.com/mercedes_benz-tridy_c/c-220-bluetec-predvadeci-8723226.html Už se začínají objevovat potvory, ale nádhera Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 (editace) Radim, svez se a neteriozuj a rozhodnes se tak, kazdemu vyhovuje take neco jineho. Ja byl pravoslavny dieslar jako vsichni u me v rodine, vzdy jsem tvrdil jedine diesel. Ovsem nez jsem se svezl. Vim z vlastni zkusenosti i v rodine, ze nekteri jsou zaprisahly dehtari a benzin neuznavaji, ale bez toho abx se v nem nekdy svezli, furt zijou v utklive predstave atmosfer 1,4 1,6 pred 10 lety. A jen aby sis nemyslel ze jsem zaujatej proti dieslum, vubec ne. V kamionech a SUV svoje opodstatneni stale maji si myslim. Editováno: 19. Březen 2014, autor: Petrrr Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky