Pawouk Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 Nevím jak u 2.0 TSI,ale já ho mám vzadu zespodu u nádrže. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 2. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) Tak pan Stringo by rád věděl, proč si má koupit TSI a nechtít znovu ropáka? To jste tedy na správné adrese, zeptali jste se konečně toho správného člověka a tam to všechno před tím, to jsou jen dohady, mýty a fantazie Po pravdě, já se v tom šťoural zrovna tak jako Stringo, hledal jsem pro a proti, každý vychvaluje to co má, recenze jsou přizpůsobeny tomu, co má zrovna autor článku v oblibě, nikde žádné regulérní porovnání nákladů na provoz, údržbu....myslím, že vím, co Stringo hledá (Pawouk neví ) Měl jsem nějakou dobu TDI, jedno z těch lepších, 96KW PD 1,9....a že jsem nešel znovu do nafty? Přesvědčilo mě několik argumentů. Především ta kultivovanost motoru, tichost a možnost ho krásně vytočit. Spotřebu mohu porovnat, jezdím ostře dlouhodobě za 7,7/100, s TDI ve stejném tempu to bylo 6,6/100. Čili jsem o 1,1 litru výš, ale to jen proto, že jezdím dálnice, kde to víc chroustá. Když jedu okresky, jsem tam pod sedm litrů. Ptám se, stojí to opravdu za ten litr ušetřeného paliva posluchat dunění dieselového motoru a vnímat za jízdy ve volantu stále jeho vibrace? Další věc, co mě zajímala a nezajímá majitele služebních TDI je pojistka. Ano, tenhle aspekt jsem neviděl nikde srovnávat, samozřejmě platím ji já a tak mě zajímá kolik. Prostě s 1,8 se vejdu do nižší skupiny a zase pár korun doma. Dále údržba, ty zatracené EGR ventily na TDI, samozřejmě jsem ho musel tenkrát měnit, vyšel skoro na 5tis a mžikem to smázlo rozdíl spotřeby nafty a benzínu. Dále dnešní filtry pevných částic, jak píše Kokta. Firmy to neřeší, dva roky s autem jezdí a pak ho prodají. Dále tu máme choulostivost vstřiků na mizernou českou naftu, plnou řepky. Toyota nakonec musela upravit vstřiky speciálně pro ČR, protože servisy byly plné dieslových Toyot. To samozřejmě zvedlo spotřebu. Mě osobně TDI v zimě zamrzlo i přes to, že jsem tam lil aditiva. V představě, že pojedu ráno v zimě za tmy po dálnici do práce a auto mi vytuhne je mi špatně už teď. Dále tu máme čistotu benzínového motoru, nikde nic mastného od nafty, už jen při tankování nemám věčně zamaštěné ruce od nafty, nebo nemusím hledat rukavice u stojanu. Pak tu je hmotnost samotného agragátu, benzínový motor je jak je známo lehčí a tak méně namáhá přední nápravu, což se časem může projevit na výměně čepů, tumičů atd... Rozvody, ačkoliv by měly být u TSI věčné, víme, že tomu tak není. Ovšem cena za jejich výměnu je prakticky stejná jako u naftových TDI. Takže není toho málo, proč chtít benzín. Já najedu 25-30 tis/rok a i tak bych naftu nechtěl. Když to shrnu, TDI byla slavná v dobách, kdy se benzínům o turbu u nás jenom zdálo. Vzpomeňte si, že když vás na dálnici někdo předjel, byla oktávka v TDI a její majitel se cítil být členem vyšší kasty. V dobách SD, kdy turba na naftách nebyly, byly tyhle motory úplní outsideři, benzíny byly svižnější a neskutečně tiché. Jedinej aspekt byla spotřeba ve prospěch bývalého nafťáku, kdy majitelé traktorů a náklaďáků kradli služební naftu. Jenže te´d jsou tu moderní benzínové turbomotory a ty mají lepší parametry naž TDI. Jenže v lidech je zakořeněná nafta, moc lidí se o vývoj nezajímá, viz můj švagr. On prostě měl Seata v SDI a tak zase chce naftu. Přitom se v TSI vůbec nesvezl a ani nevěděl, že nějaké existuje. Takže koupil TDI. Slyšel, že málo žere.....takže asi tak Editováno: 2. Říjen 2013, autor: Clint Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 2. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) Hele Stringo, není nad čím přemýšlet, firmy volí TDI kvůli spotřebě, my co máme auto i pro radost z ježdění volíme benzín. Navíc opravy platíme ze svého. Kamarád má služební naftu a vždycky mi říkal, a to i po svezení jen s výkonějším 1,2 TSI, že by do svého auta naftu nechtěl.... Tuhle, jak jsem jezdil s tím novým 2,0 TDI 110KW v O3 mi přišla nekonečně dlouhá doba, než se ten motor zahřál na provozní teplotu. Vibrace byly samozřejmě přítomny, ale méně než 1,6 TDI. Četl jsem nějaké recenze na tenhle motor a moc dobře nevycházely v porovnání s bývalým 103KW. Dokonce, což mě opravdu udivilo, autor článku, ačkoliv příznivce ropy, doporučoval do O3 jednoznačně 1,8 TSI, kdy ten motor má znatelný citelný nárůst výkonu oproti 118KW a jadrnější sportovnější zvuk ve vyšších otáčkách a nižší spotřebu. No nakonec samozřejmě i ta víceprvková zadní náprava, která je pouze u této motorizace a RS. Editováno: 2. Říjen 2013, autor: Clint Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9007 Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 Clinte, recenze zajímavá, leč tě trošku opravím. Porovnáváš dva technologicky totálně odlišné motory - starší technologii PD s moderní technologií TSI. Pokud bych měl zajít ještě dál, tak porovnáváš i dvě váhově neporovnatelná auta aby jsi mohl takto srovnávat, bylo by objektivní srovnat identické vozy s motorem TDI CR a TSI. k těm DPF filtrům; pokud s autem jezdíš jen krátké trasy, kdy se pořádně ani nezahřeje či motor příliš dusíš, pak je s tímto filtrem problém. Ale nedělejte z toho zase strašáka. to, že by ti kleklo naftové auto v zimě na silnici je nesmysl. Když ti jednou nastartuje, tak ti nechcípne. Palivo se (laicky řečeno) vpředu zahřeje a přepadem se vrací ohřáté zpět do nádrže. Navíc palivové vedení je přímo pod interiérem a je tak prohříváno vnitřním teplem. Něco jiného je, pokud to auto STOJÍ NA MRAZU BEZ POHYBU; pak může dojít k zamrznutí nafty. Ale i zde bych to spíš viděl na nekvalitní naftu i když jsi použil aditiva. stejně tak přirovnávat moderní naftové motory k traktorům je přitažené za vlasy; v přímém srovnání jsou možná tišší benzíny, ale ani u dnešních vznětových pohonných jednotek nemáš typické klapání motoru. V čem ti dám za pravdu, tak je fakt, že s benzínem možná zažiješ více zážitků při točení motoru. Ale stále to je málo. Hlavně aby dnešní motory TSI dosahovaly udávaných výkonů, resp. z dlouhodobého hlediska provozu by bylo ideální je tady v ČR krmit Naturalem 98. Ale to je nekonečné téma; každý co jeho jest, ale vyvracet někomu A a přesvědčovat ho o nutnosti B není dobré. Každý ať si udělá úsudek sám - dnes k tomu existují prostředky; je nejmenší se domluvit s některým z prodejců o zapůjčení vozu na víkend atp. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 2. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 Honzo, k té spotřebě: Co vím, tak PD žraly méně než dnešní CR. Co se týče zastavení naftového motoru v mrazu po ujetí 3km...tak to tě mohu ubezpečit, že mě to takhle zamrzlo. Nastartoval jsem, ujel cca 3km a šlus, motor chcípnul, řízení ztuhlo, brzda ztuhla a já sotva dojel ke kraji. Auto šlo do dílny a po zahřátí jsem až odpoledne mohl odjet. Tvrdili mi, že tam vznikl podtlak, něco se ucpalo v sání, prostě zamrzla nafta. A teď, aditiva jsem do nafty dával, naftu bral jen od Benziny a filtr byl po výměně nový. Tak co? Máš pravdu, srovnával jsem těžkého supa s lehčí oktávkou co se týče spotřeby. Ale protože jsem jezdil i s naftovou oktávkou 1,9 TDI 77KW, při mé dálniční jízdě dosahovala průměru necelých 7/100km. Kde je těch 4-5??? Je to stejné jako u benzínu, závislé na stylu jízdy a na způsobu užívání (okresky...město....dálnice) . Myslíš, že třeba CR 1,6 TDI je nějak tichá? Tak to tě vyvedu z omylu, hodně z omylu. Nechtěl bych ho ani zadara Pravdu ale máš, že PD-čka hlučnější byly. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 Kokto nic se neděje :-) Clinte, PD je opravdu traktor, jezdím firemním 1,9TDi CR občas i 1,6TDi CR a obojí je mnohem tižší než PD. Jediné co nemám je možnost jezdit alespoň chvíli (pár dní) se silnějším benzínem, když už dostanu TSi, je to 1,2 ... Jinak koukám že 1,4 TSi má 103kw, podle mě se nedá srovnávat s mou 2.0TDi. Sice výkon má stejný s nechipnutou 2.0TDi PD ale to TSičko mu stačit podle mě nebude... Nebo se pletu? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) souhlasím s HOnzim, nechápu jak ti to mohlo zamrznout, něco asi bylo rozbité.(nemám školu vystudovanou na tenhle problém, nemám žádné školení s certifikáty) Otec s routačkou na laurince nikdy nezamrzl ani když auto mělo 230k km, u scouta to samé a u mého jsem za tu krátkou dobu taky problém neměl. ano clint porovnává CR a PD, což je fakt nesmysl. CR je opět někde jinde. vybrace občas do volantu jsem dostával i u CR, otázka co by to dělalo na km scouta který má cca 140 k km. tam ty vybrace jsou větší a to PD 2.0 BMM je fakt strašně hlučné, zlatá rotačka 81kw. aditiva jsem používal i u nafty, nebo lil max mottion nebo vervu, takže problém kupovat 98 mě fakt nedělá. z O2 areny domu do HK, tempomat na 180 a měl jsem asi 6 litru s přítelkyní.... 2.0 je ovšem někde jinde než 5 kvaltovy 1.6 nebo 2.0, ale to maverick nepřizná tak jasně že ta 1.4 103 kw narve 2.0 tdi 103kw, ale to porovnáváš hrušky s jablky.... = Příště TSI 1.8 Editováno: 2. Říjen 2013, autor: kokta7 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 2. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) Hele Kokto, nic rozbitého nebylo. Pak to jezdilo jak má. Zamrzlo to prostě v den, kdy bylo venku -30. Já parkuju venku. Ale nastartoval jsem a ujel 3-4km, pak teprve zámrz. Volal jsem tehdy asistenci a řekli mi, že silnice jsou plné zamrzlejch dieslů Tak jsem si scháněl odtah sám. A PD byly stejně na spotřebu lepší PD-čka totiž byly poslední diesly, které za něco stály. Kromě toho zvuku.... Editováno: 2. Říjen 2013, autor: Clint Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 to bych neřekl, PD nikdy, CR klidně Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas Krska Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 neříkej mi že ostře s 1.8 TSI se dá jezdit za 7l...... to je přeci blbost, nebo máme každej asi jiný význam slova ostře. Jel jsem jednou a asi 20min s 1.8 TSI v octavii II FL, ano jede to, rozhodně by mi s 2.0 TDI s chipem natrhla prdel ale spotřebou byla jinde. Něakou kultivovanost bych ani nebral v úvahu, u mě když se zahřeje tak sikrásně mrouská a nic neklepe. Zato 1.2 tři veverky, ve fabce klepaly jako svině a proto si ted nemohu TDI vynachválit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 ja sem jel praha HK v rs a trošku tam bylo 11 litru Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas Krska Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 to už souhlasí dle mého názoru :-) nebo takových 9l je reálných přeci ne? :-) já jezdil ted prahu dlouhodobě za 6,5l a ted jezdím Praha - MB aždý den za 5,6l dálnice vždy tempomat 130km/h. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) kdybych jel 140 tempomatovych, tak by to šlo určitě u CR jsem jel ve 2 140km/h tempomat cca 5,2 Editováno: 2. Říjen 2013, autor: kokta7 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 2. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) No čekal jsem, že se do mě pustí majitelé smradlavých ropáků, jen mě nešetřete! :D Však vám můžu dlouhodobou ukázat na srazu vy ropáci RS neznám, ale za 1,8 TSI a průměrku pod sedm dám krk, a to nebudu auto nijak extrémně šetřit a pojedu normáním tempem. (ovšem ne dálnice) Nechcete si přiznat, že ropa je za horizontem co? Hele a kdo sem strká čipovaný auta? Když načipuju 1,8, tak natrhnu prdel i načipovaný naftě! Já byl vždycky proti čipu a tak to bude navždy. Editováno: 2. Říjen 2013, autor: Clint Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 proč seš proti čipu, až bude tsi snad, tak hned budeš slyntat moje dlouhodobá byla 5.2, ted do mě a moc to s tím čipem taky nešetřil těch 1500km Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 2. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 Čip kurví auto, to ví každej. Kurví spojku, kurví turbo...brzdy nejsou na nárůst výkonu přizpůsobeny...atd. Lidi pak brečí, když musí dávat prachy za nákladnou opravu. Není důvod, proč by výrobce standartně nenavýšil výkon motoru, kdyby to bylo tak jednoduché, už kvůli konkurenci. Každej chytrák si tam švihne čip a čeká, že auto vydrží všechno. Čip mi nesmí nikdy do auta. Nemá smysl se mnou o tom polemizovat, na to mě nidko nepřesvědčí. Znám už hodně zoufalců. Jednou se to povede a třikrát zkurví. To si raději připlatím a koupím auto s výkonějším motorem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) ale to ti nakukal kdo? powertec ne? No dobrý odejde mě o trošku dříve turbo wow. brzdový vykon nikdy nepřeneseš na cestu! taky znám člověka co maj na trandáku čip 500 tisíc a km a furt to funguje proč? protože se k tomu chovají, mění včas olej a filry a dáváj autu potřebnou péči. a kde to čipovali? u nějaky blbce , co má větrák jak na počítač a rozumí tomu asi jako my s ozim ne? se mrkni na tamten graf, jak čipoval powertec a pak motorpower Petr. Editováno: 2. Říjen 2013, autor: kokta7 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 2. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) Hele a je to neférová hra, porovnávat čipovaný a nečipovaný auta, co myslíte? nene Kokto, žádnej čip, žádnej čip... Čip je jen pro žebráky, co nemají prachy na koupi výkonějšího auta Editováno: 2. Říjen 2013, autor: Clint Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) ok, arlovi připomenu, že tam do tebe začnem mastit a do týdne jedeš k petrovi na čip, super pokecáš, mrkneš na telku, dostaneš kofolku nebo si zajdeš na jídlo a 3 hodky krásně uběhnou taky jsem čip zavrhoval, protože sem nenašel někomu komu se dá aspon věřit, že ti s tím autem něudělá koninu jako zminovany powertec.... kdo má čip, tak to chce porovnát ;)a kdo dělá např Stage 2 nebo stage na 2.0 TFSI (TSI) tak věř že ten to určitě bude porovnávat http://www.hothatchclub.cz/viewtopic.php?f=95&t=35 neodpovídej jako většina lidí na tomhle foru, na co se ti zlíbí Editováno: 2. Říjen 2013, autor: kokta7 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 2. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) Ať si každej dá do svého auta co chce, je to jeho problém. Já válku proti čipování nevedu, ale nenechám se od nikoho nutit, aby jsem si auto upravovat takto nechal. Až s Arlem začnete o čipu, zacpu si uši špuntama a budu usrkávat kofolu A nebuď zlej Editováno: 2. Říjen 2013, autor: Clint Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 až budeš mít zacpany uši, tak ti tam stejně ta kofola od nás proteče Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 2. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 Čipovaná kofola? 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9007 Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 Jirko Jirko, v některých ohledech jsi pokrokový člověk, ale někde jsi konzerva brzdy jsou teda podle Tvého názoru nastavený přesně na daný výkon auta? To nemyslíš vážně, ne? To odvoláš už jen z logiky věci je to nesmysl; je to něco jako lana od výtahu - tam je taky napsaný povolený váhový limit. Ale co se stane, když do toho někde např. v pátem patře nastoupí víc lidí a překročí se předepsaná nosnost? To ty lana jednoduše prasknou a výtahová kabina letí nekontrolovaně dolů??? asi ne, že jo např. bezpečnostní koeficient u výtahů je tuším desetinásobně vyšší; tedy při udávané nosnosti výtahové kabiny 500kg musejí ta lana vydržet minimálně 5000kg. A stejné to je s brzdama u auta. Vše je předimenzované přes specifický výkon konkrétního typu vozidla. Vedle toho je totiž potřeba vždy zajistit brzdnou dráhu z určitých rychlostí v daných vzdálenostech. A odchylky studené/teplé brzdy jsou minimální. Ale to už tě chytám za konkrétní slova... nech si nachipovat auto a zkus, zdali ti budou brzdy brzdit. Můžu ti k tomu říct jeden svůj postřeh: Octavia Combi FL 2,0 TDi s 200kW a DSGčkem na sériových brzdách jsme proháněli a brzdili na Nordschleife. A neměli jsme pocit, že by brzdy nestíhaly 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) to byla jenom upravená ECU nebo něco spešl z HW stránky autíka? no jo to víš, clintovi už to leze na šedástku a bude potřebovat kombi na knouri Editováno: 2. Říjen 2013, autor: kokta7 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 2. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) No mám svůj názor. Když je to tedy tak předimenzované, proč tedy 1,8 má jiné kotouče než 1,2 a proč RS má jiné brzdy než 1,8? Vždyť by to jak říkáš stíhaly....Protože tam tedy nějaká rezerva musí bejt, to je jasné, ale zvednutím výkonu motoru se tahle rezerva musí zákonitě zmenšit. Nezdá se ti to trochu na úkor bezpečnosti? Jdu na to čistě logicky... Editováno: 2. Říjen 2013, autor: Clint Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky