Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Taky už se v tom ztrácím... Samej myslivec, ropák apod,...kdo se v tom má vyznat :kol-31:

 

Jinak to dimenzování je opravdu jak se tu psalo. Brzdy vydrží, jen se rychleji sjedou, pokud člověk jezdí brzda-plyn. To chipování cca 25% výkonu je na většině novějších aut naprosto neškodné. Výrobce to schválně utlumuje jednotkou kvůli normám EU a emisním limitům, aby auto tabulkově mohlo být řazeno do lepších skupin. Nechápu, jak lidi můžou koukat na to, že auto splňuje normu EURO6, když na technickej stačí plnit EURO2 v německu 3 a 4... Je to marketingový tah, ale vesměs to není nic jiného, než utlumení skutečně maximálně využitelného výkonu, to řekne každej schopnější servisák, kterej dělá svou práci s láskou a zajímá se o dění kolem aut. Je to jako např.s lednicema, tam je taky energetická třída d,c.b.a a+, a++, a+++ a lidi se honí za těmahle kravinama, protože sice úsporná je, ale další věc je to, že na úkor doby namražení a domražování (chlazení a dochlazování). Nakonec po pročítání doby potřebné na ochlazení nastavené teploty se spotřebuje více energie, než produkt s vyžší spotřebou, ale kratší dobou dochlazování... No je to prostě dneska na hlavu všechno postavené, prodejci a výrobci dělají vše pro prodejnost a ne pro to, aby se využívalo vše nejefektivněji., Další věc u toho utlumení motoru jsou spotřeby, protože když popustíš výkon, stoupne spotřeba, to je taky jasné, pak by ty vaše 1,8 TSI neměly spotřebu kombi 7l/100 ale 8,5l/100 :kol-30:

Vloženo (editace)

Stringo, díky za vysvětlení. Nicméně další důvod, proč nechci čip je právě u motorizace problém s rozvodovým řetězem. Škodovka v případě přeskočení cáluje komplet motor (asi bez práce) a to i po záruce za předpokladu dodržení servisního plánu - kontroly a výměny oleje v autorizákách. Pokud by se mi problém stal a přeskočilo to, auto by bylo možná na odtah a tam by tyto úpravy zcela jistě zjistili a já bych tam zahučel s plnou polní. Navíc co vím právě od šéfa škody servisu, že k přeskočení docházelo častěji u vozidel, které majitelé "přetočili", či měli deficit oleje v motoru.

To, že odchází turba a spojky je věc naprosto známá a každej schopnej servisák ti to potvrdí. To jsem si také nevymyslel. To, že se dá čipem více zkurvit než pomoci je také pravda, záleží kdo to dělá a těch opravdu dobrých je asi pomálu. Navíc žádný ani z těch dobrých ti nezaručí, že ti  časem něco neudělá sbohem. No a poslední věc je otázka záruky, pač v záruce vozidlo takto upravovat je už úplný nesmysl. S tou spotřebou asi souhlasím, i když už jsem slyšel i opačné názory... ;)

Jo, myslivec je kombajn, to je jasné :)

Editováno: , autor: Clint
Vloženo (editace)

ono to jde udělat tak, že to ani nepoznají, bohužel to stojí více peněz ;)

no co jsem četl, tak spojka je i na RS, takže je to předimenzované opravdu, tedy tak to bylo u mého CR se domnívám. Tak olej chce měnit max po 15000km a nemít LL....

 

znám i člověka např s firmy, který prostě na scoutu má od začátku čip ;) scouta má od 2007, nějakych 200 k km a svět se div se auto furt funguje bez vyměny turbíčka ;) na LL oleji, před prohlídkou, mu to čipař vždy přepíše na starou, jelikož asi není moc profík.... bavil jsem se o tom s ním minulej měsíc.

Editováno: , autor: kokta7
Vloženo

Já když jsem prodával tenkrát G-čkovou mysliveckou Astru a kupoval jedničkovou octu v liftu, bylo tam cca 2-3 měsíce, než mi ji vyrobili. Zájemců na myslivce moc nebylo, pač byl bílej a bílou tehdy nikdo nechtěl. Tak jsem konečně někoho našel a Astru prodal.No a protože sem byl bez auta, kámoš mi prodal žigula dvanácku, typycky cikánské auto :D  Tak sem jezdil do práce v něm :D Na parkovišti vedle mě nikdo nikdy nestál :D

Vloženo (editace)

Hele na chip musi kazdej dozrat a ne u kazdyho se to povede a kdyz to Jirkovi staci tech 160koniku a pidi kroutacek...:-D jinak s chipem mam najeto cca. 90tis a vse puvodni. Asi je to o stylu jizdy jestli s tim clovek jezdi jak Fitipaldi a nebo to ma na svyzne predjeti... Ps nechapu proc by skodovka davala do 1.8 brzdy z rs kdz tam bohate stacej 288 kort v dobe setreni. Je to asi jako chtit do rs pistkovy brzdy z audiny rs. To nadimenzovani tam bude minimalne 15% z vykonu motoru. Kdyz to chipnes z 200 na 250 u rsa tak staci lepsi kotouce a desticky a brzdy to v pohode zvladnou...;-)

Editováno: , autor: Arlo
  • Pozitivní 1
Vloženo

ježiši  majra? je jasny že myslivec je kombajn ne?

pawouku věřmi že jsem nasranej jako nikdy ne....

To ti věřím,já to spíš myslel tak,že se do tebe poněkud naváží. :kol-28: 

 

 

 

před prohlídkou, mu to čipař vždy přepíše na starou, jelikož asi není moc profík.

Tak toto je úlet. :kol-44:

Vloženo

Nafta VS benzin? Tak otazky smerujte na mne, jsem stejne jako Clint nejpovolanejsi (diesla mel), jelikoz v rodine mame diesly uz pres 20 let.

 

Zacnu faktama:

Diesel vyhody:

nizsi spotreba; auto lepe sedi a to plati dvojnasob na snehu; clovek ma pocit vetsiho bezpeci; perfektni kroutak; velmi dobre prodejny ojetiny; motor vydrzi dele teply; v lete nemusi porad zapinat vetrak; chromovej vejfuk driv zrezne, nez aby byl cernej od sazi; temer nekolisa palubni napeti pri nahlem zvyseni elektrickeho odberu

 

Diesel nevyhody:

drazsi olej, drazsi prace na motoru a v jeho okoli (treba i baterie), drazsi garancky (5tis 1.4TSI Superb 2, 10tis 1.6TDI Superb 2), cena vozu, vice se kradou nez benziny, hluk motoru (neplati u vsech dieslu), trva mu dele zahrati, DPF; mozne vetsi namahani predni napravy (hlavne Fabie, Octavie na to netrpi; za to combi namaha zadni napravu hlavne Octavie); tvrda spojka; tuha prevodovka; sizena nafta zpusobuje problemy se zamrznanim a nici trysky, cena povinneho ruceni a dalsich pojistek

 

Benzin vyhody:

cena, levnejsi prace na motoru a v jeho okoli, levnejsi garancky, pri bezne jizde neni motor obvykle slyset (neplati u vsech benzinu), vetsi vykon nez diesel, nema zatim DPF, spojka jak cajicek, prevodovka jde zlehka, cena povinneho ruceni a dalsich pojistek

 

Benzin nevyhody:

pocit bezpeci je mnohem mensi nez u dieslu; spotreba; na snehu auto drzi mnohem mene; malej kroutak vuci vykonu - clovek porad kvrdla saltrpakou; o ojetinu bude mensi zajem; stabilita palubniho napeti je velmi zavisla na elektrickem odberu - male baterky nepokrejou vykyvy; chromovej vejfuk je zasranej pri kazdy delsi jizde nebo pokud clovek trochu toci; svicky je dobre pravidelne kontrolovat; mimo vuz se z motoru linou zvuky jak ze starych 120tek

 

U obou motorizaci bych napsal, ze dnes obecne jezdit kratke trasy s turbem je problem, kdyz chce nekdo jezdit 3km do kramu, tak by si mel idealne koupit benzinovou atmosferu.

 

A ted moje osobni dojmy:

diesel vyhody:

jednozacne zvuk motoru, venku i uvnitr; zatah odspodu; perfektni kroutak i na malem motoru (i na atmosfere); nemusi se porad kvrdlat saltrpakou; decentne tvrda spojka, masivni prevodovka, pocit bezpeci - kdyz mi v praci pujcej dieslovou oktavku, mam oproti 1.4TSI pocit jako kdyz jedu v tanku, turbo krasne venku seveli, z vejfuku se line paradni zvuk; z motoru jde pekna vune; vejfuk nesmrdi jako u benzinu; hrdlo nadrze nesmrdi jako u benzinu (Clintuv problem s umastenou rukou neznam, je pravda pistole jsou umasteny, ale uplne stejne jsou umasteny i benzinovy... takze rukavice to jistej); svicky staci prekontrolovat pred zimou; na snehu auto drzi az zatracene dobre

 

diesel nevyhody:

pokud chcipne baterka, je lehce problem auto nahodit, hlavne s malickym benzinem; pri vymene baterky se clovek prohne, jak finacne, tak fyzicky; clovek aby se o auto porad bal; ceny pojistek jsou podle me premrsteny; nekvalitni nafta kazi renome dieslum - ja osobne tankoval nejlevnejsi naftu a dolejval aditiva, alespon jsem vedel co mam v nadrzi, s premiovou naftou clovek akorat vi, co nema v penezence - nikdy nic nezamrzlo; cena vozu (ale cloveka alespon muze tesit, ze ojetinu proda draz, nez stejnou v benu); u 1.6 mi chybi 6tka

 

benzin vyhody:

sakra dobra spotreba, slape dieslum pekne na paty; vykon ktery se muze obcas hodit;

 

benzin nevyhody:

nemuzu si pomoct, ale zvuk benzinu je proste divnej a ty auta maji zvuk jak 120tky, z vejfuku se taky line neco podivnyho a v kabine je slyset, ale diky bohu, alespon poslouchatelny zvuk turba; porad se musi chodit casto tankovat a to me desne irituje; kvrdlani saltrpakou bych nazval narodnim sportem; v nizkych otackach sice neduni, ale presto nejede vubec - u dieslu uz jen to duneni presvedci na podrazeni a pak dostupnej kroutak povoli predjeti aniz bych chtel;

 

A ted proc to tak pisu. V praci jsem vyfasoval Oktavku 2 FL 1.6TDI a mel jsem ji cely tyden (samozrejme me hned polil studeny pot, jelikoz se spotreba u dieslu desne hlida a ty kolony po praze moc spotrebe nenahravaj). Takze sem konecne mohl poradne otestovat rozdil mezi 1.4TSI a na diesly jsem zase zmenil pohled. Vykon je naprosto postacujici, kroutak suvereni a pocit bezpeci je hned o 2 urovne vys, zvlada jet na 1500 otacek uplne bez problemu a presto ma vykon na odstuch. Ja jsem byl tedy velice spokojen. Spotreba se mi po zhruba 400km kombinovane jizdy po Praze a v blizkem velmi kratkem okoli ustalila na 4.9l. S 1.4TSI jsem mel spotrebu 6.3l. Coz je supr na obe motorizace. U 1.4TSI se mi libi vykon, ktery je podtrzeny vahou vozu... sice nejsem brzda provozu, ale ani nejsem zavodnik a tak jsem tu 1.4 vlastne ani poradne neprotahl, protoze jsem nemel potrebu, maximalne jsem mel 3500 otacek a u diesla 2500. Takze ta 1.4 je na bezny provoz na me silna, ale obcas bych ten vykon vyuzil, hlavne na severu do kopcu... tady u Prahy nic moc neni.

 

Takze diesly jsou u mne porad ve hre. Skoda ze nemam 1.2 TSI Oktavku, treba by mi bohate stacila. Takze pokud auto, tak bych volil mezi 1.4 TSI ci 1.6 TDI a po vyzkouseni 1.2 TSI bych treba uvazoval i nad timto motorem (ve Fabiich 63kw varianta neni zrovna moc presvedciva).

 

A jak pisu, jsou to moje subjektivni dojmy, vetsina lidi napriklad se zvukem nebude souhlasit. Zapomnel jsem vlastne dodat, ze ta Tourka mela peknej zvuk motoru a vejfuku jen ve studenym stavu, jakmile se to ohralo, tak jsem vzdy hledal nastartovanou Feldu :D.

Vloženo (editace)

Tak tak, moje slova. ;)  A hele prej u nafty jde z vejfuku pěkná vůně :D :D Hele a od kdy jsou zamaštěné tankovací pistole naturalu od nafty? To se mi ještě nikdy nestalo, jedině, že by někdo žral chleba s máslem...:)

 

Zrovna dnes jsem přebíral Polo manželky ze servisu od známého, co má supa II v TDI 125KW. Má ho asi tři roky. Povidal, že ho půjčil synovi a jel s ním do Chorvatska. Tam se jim prej vysypalo čidlo od DPF a jel prej tu štreku domů osmdesátkou v nouzovém režimu. Teď prej zjišťujou, jestli nemaj zlikvidovanej i ten filtr, pač se celou dobu nevypaloval....To by byla asi pálka co?  Kolik ten filtr vlastně stojí?  Čidlo prej trojku....

Zase jsem si řekl, zlatej benzínek ;)...dobře jsi chlapče udělal ;)

Editováno: , autor: Clint
  • Pozitivní 1
Vloženo

Kluci potřebuju poradit. Vyznáte se někdo v elektrice? Potřebuju zjistit, kde (na kterém PINu) je v konektroru od zpětných FL zrcátek signál od blinkru a na kterých jsou kablíky k motorku. A ještě jeden dotaz ohledně "+" a "-" na dveřní jednotce... Myslim že "+" je ten červeno-bílej a hněděj je "-" nebo se pletu?

Vloženo

Ale ty máš alespoň nějakou výbavu, tamto je socka version... Hrozný, tohle je tak za 200t a to by už vůbec stálo za zvážení, jestli má cenu řezat střechu a dávat novou...

Vloženo

Kokto, když nemůžeš spát, nevíš náhodou, jestli mají přední stahovačky nějakou pojistku? Dneska jsem odpojil konektory od zrcátka a od napájení pravé přední jednotky a zase sem je nacvaknul zpět a teď přijdu do auta a okna mi nejdou stáhnout. Zadní fungujou , ale přední ne... Nevím čím to může být... Jinak ostatní věci fungujou, osvětlení dveří, zrcátka fungujou komplet, jenom okna nejdou stáhnout... :kol-32:

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...