Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

Taky už se v tom ztrácím... Samej myslivec, ropák apod,...kdo se v tom má vyznat :kol-31:

 

Jinak to dimenzování je opravdu jak se tu psalo. Brzdy vydrží, jen se rychleji sjedou, pokud člověk jezdí brzda-plyn. To chipování cca 25% výkonu je na většině novějších aut naprosto neškodné. Výrobce to schválně utlumuje jednotkou kvůli normám EU a emisním limitům, aby auto tabulkově mohlo být řazeno do lepších skupin. Nechápu, jak lidi můžou koukat na to, že auto splňuje normu EURO6, když na technickej stačí plnit EURO2 v německu 3 a 4... Je to marketingový tah, ale vesměs to není nic jiného, než utlumení skutečně maximálně využitelného výkonu, to řekne každej schopnější servisák, kterej dělá svou práci s láskou a zajímá se o dění kolem aut. Je to jako např.s lednicema, tam je taky energetická třída d,c.b.a a+, a++, a+++ a lidi se honí za těmahle kravinama, protože sice úsporná je, ale další věc je to, že na úkor doby namražení a domražování (chlazení a dochlazování). Nakonec po pročítání doby potřebné na ochlazení nastavené teploty se spotřebuje více energie, než produkt s vyžší spotřebou, ale kratší dobou dochlazování... No je to prostě dneska na hlavu všechno postavené, prodejci a výrobci dělají vše pro prodejnost a ne pro to, aby se využívalo vše nejefektivněji., Další věc u toho utlumení motoru jsou spotřeby, protože když popustíš výkon, stoupne spotřeba, to je taky jasné, pak by ty vaše 1,8 TSI neměly spotřebu kombi 7l/100 ale 8,5l/100 :kol-30:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stringo, díky za vysvětlení. Nicméně další důvod, proč nechci čip je právě u motorizace problém s rozvodovým řetězem. Škodovka v případě přeskočení cáluje komplet motor (asi bez práce) a to i po záruce za předpokladu dodržení servisního plánu - kontroly a výměny oleje v autorizákách. Pokud by se mi problém stal a přeskočilo to, auto by bylo možná na odtah a tam by tyto úpravy zcela jistě zjistili a já bych tam zahučel s plnou polní. Navíc co vím právě od šéfa škody servisu, že k přeskočení docházelo častěji u vozidel, které majitelé "přetočili", či měli deficit oleje v motoru.

To, že odchází turba a spojky je věc naprosto známá a každej schopnej servisák ti to potvrdí. To jsem si také nevymyslel. To, že se dá čipem více zkurvit než pomoci je také pravda, záleží kdo to dělá a těch opravdu dobrých je asi pomálu. Navíc žádný ani z těch dobrých ti nezaručí, že ti  časem něco neudělá sbohem. No a poslední věc je otázka záruky, pač v záruce vozidlo takto upravovat je už úplný nesmysl. S tou spotřebou asi souhlasím, i když už jsem slyšel i opačné názory... ;)

Jo, myslivec je kombajn, to je jasné :)

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono to jde udělat tak, že to ani nepoznají, bohužel to stojí více peněz ;)

no co jsem četl, tak spojka je i na RS, takže je to předimenzované opravdu, tedy tak to bylo u mého CR se domnívám. Tak olej chce měnit max po 15000km a nemít LL....

 

znám i člověka např s firmy, který prostě na scoutu má od začátku čip ;) scouta má od 2007, nějakych 200 k km a svět se div se auto furt funguje bez vyměny turbíčka ;) na LL oleji, před prohlídkou, mu to čipař vždy přepíše na starou, jelikož asi není moc profík.... bavil jsem se o tom s ním minulej měsíc.

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já když jsem prodával tenkrát G-čkovou mysliveckou Astru a kupoval jedničkovou octu v liftu, bylo tam cca 2-3 měsíce, než mi ji vyrobili. Zájemců na myslivce moc nebylo, pač byl bílej a bílou tehdy nikdo nechtěl. Tak jsem konečně někoho našel a Astru prodal.No a protože sem byl bez auta, kámoš mi prodal žigula dvanácku, typycky cikánské auto :D  Tak sem jezdil do práce v něm :D Na parkovišti vedle mě nikdo nikdy nestál :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele na chip musi kazdej dozrat a ne u kazdyho se to povede a kdyz to Jirkovi staci tech 160koniku a pidi kroutacek...:-D jinak s chipem mam najeto cca. 90tis a vse puvodni. Asi je to o stylu jizdy jestli s tim clovek jezdi jak Fitipaldi a nebo to ma na svyzne predjeti... Ps nechapu proc by skodovka davala do 1.8 brzdy z rs kdz tam bohate stacej 288 kort v dobe setreni. Je to asi jako chtit do rs pistkovy brzdy z audiny rs. To nadimenzovani tam bude minimalne 15% z vykonu motoru. Kdyz to chipnes z 200 na 250 u rsa tak staci lepsi kotouce a desticky a brzdy to v pohode zvladnou...;-)

Editováno: , autor: Arlo
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ježiši  majra? je jasny že myslivec je kombajn ne?

pawouku věřmi že jsem nasranej jako nikdy ne....

To ti věřím,já to spíš myslel tak,že se do tebe poněkud naváží. :kol-28: 

 

 

 

před prohlídkou, mu to čipař vždy přepíše na starou, jelikož asi není moc profík.

Tak toto je úlet. :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nafta VS benzin? Tak otazky smerujte na mne, jsem stejne jako Clint nejpovolanejsi (diesla mel), jelikoz v rodine mame diesly uz pres 20 let.

 

Zacnu faktama:

Diesel vyhody:

nizsi spotreba; auto lepe sedi a to plati dvojnasob na snehu; clovek ma pocit vetsiho bezpeci; perfektni kroutak; velmi dobre prodejny ojetiny; motor vydrzi dele teply; v lete nemusi porad zapinat vetrak; chromovej vejfuk driv zrezne, nez aby byl cernej od sazi; temer nekolisa palubni napeti pri nahlem zvyseni elektrickeho odberu

 

Diesel nevyhody:

drazsi olej, drazsi prace na motoru a v jeho okoli (treba i baterie), drazsi garancky (5tis 1.4TSI Superb 2, 10tis 1.6TDI Superb 2), cena vozu, vice se kradou nez benziny, hluk motoru (neplati u vsech dieslu), trva mu dele zahrati, DPF; mozne vetsi namahani predni napravy (hlavne Fabie, Octavie na to netrpi; za to combi namaha zadni napravu hlavne Octavie); tvrda spojka; tuha prevodovka; sizena nafta zpusobuje problemy se zamrznanim a nici trysky, cena povinneho ruceni a dalsich pojistek

 

Benzin vyhody:

cena, levnejsi prace na motoru a v jeho okoli, levnejsi garancky, pri bezne jizde neni motor obvykle slyset (neplati u vsech benzinu), vetsi vykon nez diesel, nema zatim DPF, spojka jak cajicek, prevodovka jde zlehka, cena povinneho ruceni a dalsich pojistek

 

Benzin nevyhody:

pocit bezpeci je mnohem mensi nez u dieslu; spotreba; na snehu auto drzi mnohem mene; malej kroutak vuci vykonu - clovek porad kvrdla saltrpakou; o ojetinu bude mensi zajem; stabilita palubniho napeti je velmi zavisla na elektrickem odberu - male baterky nepokrejou vykyvy; chromovej vejfuk je zasranej pri kazdy delsi jizde nebo pokud clovek trochu toci; svicky je dobre pravidelne kontrolovat; mimo vuz se z motoru linou zvuky jak ze starych 120tek

 

U obou motorizaci bych napsal, ze dnes obecne jezdit kratke trasy s turbem je problem, kdyz chce nekdo jezdit 3km do kramu, tak by si mel idealne koupit benzinovou atmosferu.

 

A ted moje osobni dojmy:

diesel vyhody:

jednozacne zvuk motoru, venku i uvnitr; zatah odspodu; perfektni kroutak i na malem motoru (i na atmosfere); nemusi se porad kvrdlat saltrpakou; decentne tvrda spojka, masivni prevodovka, pocit bezpeci - kdyz mi v praci pujcej dieslovou oktavku, mam oproti 1.4TSI pocit jako kdyz jedu v tanku, turbo krasne venku seveli, z vejfuku se line paradni zvuk; z motoru jde pekna vune; vejfuk nesmrdi jako u benzinu; hrdlo nadrze nesmrdi jako u benzinu (Clintuv problem s umastenou rukou neznam, je pravda pistole jsou umasteny, ale uplne stejne jsou umasteny i benzinovy... takze rukavice to jistej); svicky staci prekontrolovat pred zimou; na snehu auto drzi az zatracene dobre

 

diesel nevyhody:

pokud chcipne baterka, je lehce problem auto nahodit, hlavne s malickym benzinem; pri vymene baterky se clovek prohne, jak finacne, tak fyzicky; clovek aby se o auto porad bal; ceny pojistek jsou podle me premrsteny; nekvalitni nafta kazi renome dieslum - ja osobne tankoval nejlevnejsi naftu a dolejval aditiva, alespon jsem vedel co mam v nadrzi, s premiovou naftou clovek akorat vi, co nema v penezence - nikdy nic nezamrzlo; cena vozu (ale cloveka alespon muze tesit, ze ojetinu proda draz, nez stejnou v benu); u 1.6 mi chybi 6tka

 

benzin vyhody:

sakra dobra spotreba, slape dieslum pekne na paty; vykon ktery se muze obcas hodit;

 

benzin nevyhody:

nemuzu si pomoct, ale zvuk benzinu je proste divnej a ty auta maji zvuk jak 120tky, z vejfuku se taky line neco podivnyho a v kabine je slyset, ale diky bohu, alespon poslouchatelny zvuk turba; porad se musi chodit casto tankovat a to me desne irituje; kvrdlani saltrpakou bych nazval narodnim sportem; v nizkych otackach sice neduni, ale presto nejede vubec - u dieslu uz jen to duneni presvedci na podrazeni a pak dostupnej kroutak povoli predjeti aniz bych chtel;

 

A ted proc to tak pisu. V praci jsem vyfasoval Oktavku 2 FL 1.6TDI a mel jsem ji cely tyden (samozrejme me hned polil studeny pot, jelikoz se spotreba u dieslu desne hlida a ty kolony po praze moc spotrebe nenahravaj). Takze sem konecne mohl poradne otestovat rozdil mezi 1.4TSI a na diesly jsem zase zmenil pohled. Vykon je naprosto postacujici, kroutak suvereni a pocit bezpeci je hned o 2 urovne vys, zvlada jet na 1500 otacek uplne bez problemu a presto ma vykon na odstuch. Ja jsem byl tedy velice spokojen. Spotreba se mi po zhruba 400km kombinovane jizdy po Praze a v blizkem velmi kratkem okoli ustalila na 4.9l. S 1.4TSI jsem mel spotrebu 6.3l. Coz je supr na obe motorizace. U 1.4TSI se mi libi vykon, ktery je podtrzeny vahou vozu... sice nejsem brzda provozu, ale ani nejsem zavodnik a tak jsem tu 1.4 vlastne ani poradne neprotahl, protoze jsem nemel potrebu, maximalne jsem mel 3500 otacek a u diesla 2500. Takze ta 1.4 je na bezny provoz na me silna, ale obcas bych ten vykon vyuzil, hlavne na severu do kopcu... tady u Prahy nic moc neni.

 

Takze diesly jsou u mne porad ve hre. Skoda ze nemam 1.2 TSI Oktavku, treba by mi bohate stacila. Takze pokud auto, tak bych volil mezi 1.4 TSI ci 1.6 TDI a po vyzkouseni 1.2 TSI bych treba uvazoval i nad timto motorem (ve Fabiich 63kw varianta neni zrovna moc presvedciva).

 

A jak pisu, jsou to moje subjektivni dojmy, vetsina lidi napriklad se zvukem nebude souhlasit. Zapomnel jsem vlastne dodat, ze ta Tourka mela peknej zvuk motoru a vejfuku jen ve studenym stavu, jakmile se to ohralo, tak jsem vzdy hledal nastartovanou Feldu :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak, moje slova. ;)  A hele prej u nafty jde z vejfuku pěkná vůně :D :D Hele a od kdy jsou zamaštěné tankovací pistole naturalu od nafty? To se mi ještě nikdy nestalo, jedině, že by někdo žral chleba s máslem...:)

 

Zrovna dnes jsem přebíral Polo manželky ze servisu od známého, co má supa II v TDI 125KW. Má ho asi tři roky. Povidal, že ho půjčil synovi a jel s ním do Chorvatska. Tam se jim prej vysypalo čidlo od DPF a jel prej tu štreku domů osmdesátkou v nouzovém režimu. Teď prej zjišťujou, jestli nemaj zlikvidovanej i ten filtr, pač se celou dobu nevypaloval....To by byla asi pálka co?  Kolik ten filtr vlastně stojí?  Čidlo prej trojku....

Zase jsem si řekl, zlatej benzínek ;)...dobře jsi chlapče udělal ;)

Editováno: , autor: Clint
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci potřebuju poradit. Vyznáte se někdo v elektrice? Potřebuju zjistit, kde (na kterém PINu) je v konektroru od zpětných FL zrcátek signál od blinkru a na kterých jsou kablíky k motorku. A ještě jeden dotaz ohledně "+" a "-" na dveřní jednotce... Myslim že "+" je ten červeno-bílej a hněděj je "-" nebo se pletu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kokto, když nemůžeš spát, nevíš náhodou, jestli mají přední stahovačky nějakou pojistku? Dneska jsem odpojil konektory od zrcátka a od napájení pravé přední jednotky a zase sem je nacvaknul zpět a teď přijdu do auta a okna mi nejdou stáhnout. Zadní fungujou , ale přední ne... Nevím čím to může být... Jinak ostatní věci fungujou, osvětlení dveří, zrcátka fungujou komplet, jenom okna nejdou stáhnout... :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...