Přejít na obsah

Brzdové kotouče - trvanlivost


Marek123

Doporučené příspěvky

Ahoj

Prosím o Vaše zkušenosti, případně radu.

Máme Octu 1.6, 74 kw, AKL, zakoupena jako zcela nová. Má najeto něco kolem 120 000 km. Je čerstvě po servise.

Bylo mi řečeno, že brzdy vydrží ještě asi 15 000 km.

Takže poprvé se brzdy dělaly v 75 000 km, a to tak, že kotouče i destičky.

Teď to bude ve 135 000 km, a vypadá to zase na desky i kotouče.

(S naším servisním technikem se známe přes 20 let, takže mohu vyloučit, že by si přilepšoval.)

Provoz je zhruba 80 % město a 20% mimo město. Já chápu, že ve městě brzdy (destičky) odcházejí rychleji, ale to je fakt normál, že kotouče vydrží zhruba 75 000 km? A to jezdím velice zlehka a piánko.

Zdá se mi to dost málo, kamarád má Hondu Civic 1993, 96 kw, a na kotoučích najel něco přes 180 000 km a většinou také po městě.

Bavím se o předních brzdách, to jen pro upřesnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslim, ze pokud jezdis po meste tolik, kolik pises, ze je to normalni. Kotouce jsou jedna z nemoci Octavek a zdaleka ne jen jich. Hodne lidi koupilo novy kotouce a za 5000km uz meli zase zvlneno. Takze pri tom najezdu, kterej mas, je to klidne i mozny. Ale precejen je to driv, nez by to melo byt, zalezi asi hodne na stylu jizdy... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslim, ze pokud jezdis po meste tolik, kolik pises, ze je to normalni. Kotouce jsou jedna z nemoci Octavek a zdaleka ne jen jich. Hodne lidi koupilo novy kotouce a za 5000km uz meli zase zvlneno. Takze pri tom najezdu, kterej mas, je to klidne i mozny. Ale precejen je to driv, nez by to melo byt, zalezi asi hodne na stylu jizdy... -_-

Zvlněno jsem neměl nikdy. Jen mě překvapuje, že kotouče jdou spát po 75 kkm. Nemám zkušenost, neznám nikoho, kdo by měl stejný typ auta, takže nemůžu srovnávat.

A jestli je to bolest Oktávek, tak by možná nevadilo podívat se, co se kotoučů týče po druhovýrobě. Možná budou lepší než origo, které tam mám.

Tak se po tom kouknu -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty km, které na tom máš nakroucený jsou celkem odpovídající. Ale souhlasím, že záleží hlavně na stylu jízdy. Znám i raply, kteří mohou měnit destičky i po 15 000 km.

Rapl asi fakt nejsem, mě ty první destičky (z fabriky) vydržely těch 75 000, a pak se to měnilo i s kotoučema. Překvapilo mě to měnění kotoučů, desky jsem samozřejmě neřešil, spíš mě překvapilo co vydržely. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslim, ze pokud jezdis po meste tolik, kolik pises, ze je to normalni. Kotouce jsou jedna z nemoci Octavek a zdaleka ne jen jich. Hodne lidi koupilo novy kotouce a za 5000km uz meli zase zvlneno. Takze pri tom najezdu, kterej mas, je to klidne i mozny. Ale precejen je to driv, nez by to melo byt, zalezi asi hodne na stylu jizdy... -_-

Zvlněno jsem neměl nikdy. Jen mě překvapuje, že kotouče jdou spát po 75 kkm. Nemám zkušenost, neznám nikoho, kdo by měl stejný typ auta, takže nemůžu srovnávat.

A jestli je to bolest Oktávek, tak by možná nevadilo podívat se, co se kotoučů týče po druhovýrobě. Možná budou lepší než origo, které tam mám.

Tak se po tom kouknu -_-

Stava se to prave i u "poradnejch" kotoucu, bohuzel :( Ja menil prvni asi ve 120.000km (jednou stoceny), ale jezdim vetsinu casu prazdnej, ted mam 195.000km a kotouce stale druhy, origo. Tatik ma na TDi tedka tusim 120.000km, temer, a kotouce sou tak zvlneny a sjety, ze poletej co nevidet. Ale pri tech km je to asi uz normal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

me prvni kotouce vydrzely 17tis, proste jsem je utavil, ted mam 65tis a porad drzi...

ty intervaly vymen jsou podle me odpovidajici

Jsi to Ty, koho poměrně často potkávám na benzínce OMV, těsně před sjezdem na spořilovské OBI?

Co se brzd týče, bylo mi řečeno, že na deskách jsem najel překvapivě hodně, na kotoučích překvapivě málo.

Ale utavit to po 17 000? tisících? Co jsi s tím dělal?

:o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslim, ze pokud jezdis po meste tolik, kolik pises, ze je to normalni. Kotouce jsou jedna z nemoci Octavek a zdaleka ne jen jich. Hodne lidi koupilo novy kotouce a za 5000km uz meli zase zvlneno. Takze pri tom najezdu, kterej mas, je to klidne i mozny. Ale precejen je to driv, nez by to melo byt, zalezi asi hodne na stylu jizdy... -_-

Zvlněno jsem neměl nikdy. Jen mě překvapuje, že kotouče jdou spát po 75 kkm. Nemám zkušenost, neznám nikoho, kdo by měl stejný typ auta, takže nemůžu srovnávat.

A jestli je to bolest Oktávek, tak by možná nevadilo podívat se, co se kotoučů týče po druhovýrobě. Možná budou lepší než origo, které tam mám.

Tak se po tom kouknu -_-

Stava se to prave i u "poradnejch" kotoucu, bohuzel :( Ja menil prvni asi ve 120.000km (jednou stoceny), ale jezdim vetsinu casu prazdnej, ted mam 195.000km a kotouce stale druhy, origo. Tatik ma na TDi tedka tusim 120.000km, temer, a kotouce sou tak zvlneny a sjety, ze poletej co nevidet. Ale pri tech km je to asi uz normal.

120 000km bych už neřešil. To dokážu akceptovat jako rozumnou životnost.

Jen mě naštvalo těch 75 000 km, to je na kotouče prostě málo.

Já jezdím vlastně skroro pořád taky prázdnej, občas vezu spolujezdce domů.

No nevím, ale kotouče od pořádné firmy, by měly vydržet trochu déle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moja kamoska prakticky na kazdom aute meni koplet brzdy + kotuce po cca 30 000 km, ci uz to bola thalia, ibiza, fabia..

jazdi hlavne po meste ale ked vystupim tak sa mi chce grcat.. proste furt brzda plyn.. vidi cervenu ze svieti ne ze by vyhodila rychlost ale pridava a potom tesne brzdi.. a to nehovoriac o firemnou aute..

vseetko zavisi od stylu jazdy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moja kamoska prakticky na kazdom aute meni koplet brzdy + kotuce po cca 30 000 km, ci uz to bola thalia, ibiza, fabia..

jazdi hlavne po meste ale ked vystupim tak sa mi chce grcat.. proste furt brzda plyn.. vidi cervenu ze svieti ne ze by vyhodila rychlost ale pridava a potom tesne brzdi.. a to nehovoriac o firemnou aute..

vseetko zavisi od stylu jazdy

To ofšem není standardní styl jízdy ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...