Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

TEST: Škoda Fabia combi 1,2HTP 47KW LPG versus Škoda Octavia 1,9TDI 77KW

Doporučené odpovědi

Publikováno

Po pravdě už jsem měl dost těch protichůdných, zavádějících informací a hlavně dezinformací ohledně motorizace 1,2HTP a hlavně při jeho provozu na LPG.

Udělal jsem (stále trvá) zajímavý test mezi HTP v provedení na LPG a Škodou Octavia 1,9TDI 77KW.

Resp.do konce roku 2012 jsem měl služební Octavii s těmito parametry, můj roční nájezd byl cca 70 000km.

Od začátku roku jsem začal podnikat a jelikož není peněz v začátku nazbyt, tak jsem nechal předělat moji Fabii I 1,2HTP 47KW r.v.2003 na plyn (Tartarini).

Trasy, nájezd, poměr dálnice a i téměř rychlost, vše stejné jako při provozu Octavie.

1.1.2013 bylo na tachometru Fabie 165 000km

Dnešního dne, tj.24.9.2013 je na tachometru cifra 217 000km, tj.při testu zatím najeto 52 000 km, to už je slušná cifra na porovnání.

 

podíl dálnice : 60%, na dálnici jezdím tachometrově mezi 125-140km,Nijak to extra nešetřím.

Na 60% trasy jezdím sám, 40% obsazení 3 lidmi.

Průměrná spotřeba plynu za celou dobu provozu LPG 7,42 litru/100km

Průměrná spotřeba nafty u Octavie 6,67 litru/100km.U Octavie jsem po dálnici jezdil samozřejmě o něco málo rychleji.

Závady na motoru HTP za celou dobu nulové, jen pravidelné výměny oleje po 10 000km (5W40).

Závady na plynovém zařízení za celou dobu provozu : 1 nefunkční ukazatel paliva (ukazoval stále plnou)Jinak také absolutně nic.

Pro informaci porovnání nákladů na palivo za dobu testu :

Fabia : 65 520 Kč

Octavia : 121 160 Kč 

rozdíl : 55 640 Kč 

 

Fabii trápím denně a musím říct, že ten motor není tak špatný, jak se o něm traduje.A jsem přesvědčen a to zcela, že provoz na LPG mu neškodí ani v nejmenším.

 

 

Podle mě je 1.2 47kw dobrý na cesty po městě a po okrskách.Na dálnici a ještě v kombinaci s LPG už ne.Najel jsem s 1.2htp dokupy tak 350tis km,většinu z toho po dálnici tak vím o čem mluvím.Neříkám,že htp dálnici nezvládne,to není pravda.Zvládně a v pohodě,ale motor se asi opravdu trošku přehřívá při dálničních limitech,proto možná jen na dálniční jízdy tento motor uplně ideál asi není.Jinak porovnání 47 a 51kw verze byla pro mne  47kw verze lepší.

Tak za sebe můžu potvrdit najel jsem letos po dálnicích cca 3 500km  po dovolených a spotřeba se vešla do 7,8l LPG.Takže spokojenost.

páč 47kW má oproti 51kW verzi přece jenom trochu delší převody ... poznávám to i u sebe, když chci předjíždět ... fábule táhne pořád i do 6tisíc otáček, kdežto room mi zmrtví už někde při 5000 ot.

  • 1 rok později...

Spotřeba: 6,98 Cena 1km: 1,15 Průměrně ujeto: 475,55 Maximálně ujeto: 604,00 Průměrná cena: 16,44 Průměrně zaplaceno: 539,25 Celkem zaplaceno: 117 556,04

Celkem ujeto km:  103 195

 

Moje tabulka spotřeb. Snažím se jezdit ekonomicky. 50% dálnice a dlouhé cesty, 50% město. Tabulku jsem začal přesně vést až po cca 35tis km. Celkem mám na plyn najeto 140 tkm a už se to pomalu sype... Vstřiky jsou v háji

jake vstřiky.. vstřiky lpg nebo vstřiky BA... delas něco pro to, aby nebyly vstřiky v háji?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.