Publikováno Září 24, 201311 r Po pravdě už jsem měl dost těch protichůdných, zavádějících informací a hlavně dezinformací ohledně motorizace 1,2HTP a hlavně při jeho provozu na LPG. Udělal jsem (stále trvá) zajímavý test mezi HTP v provedení na LPG a Škodou Octavia 1,9TDI 77KW. Resp.do konce roku 2012 jsem měl služební Octavii s těmito parametry, můj roční nájezd byl cca 70 000km. Od začátku roku jsem začal podnikat a jelikož není peněz v začátku nazbyt, tak jsem nechal předělat moji Fabii I 1,2HTP 47KW r.v.2003 na plyn (Tartarini). Trasy, nájezd, poměr dálnice a i téměř rychlost, vše stejné jako při provozu Octavie. 1.1.2013 bylo na tachometru Fabie 165 000km Dnešního dne, tj.24.9.2013 je na tachometru cifra 217 000km, tj.při testu zatím najeto 52 000 km, to už je slušná cifra na porovnání. podíl dálnice : 60%, na dálnici jezdím tachometrově mezi 125-140km,Nijak to extra nešetřím. Na 60% trasy jezdím sám, 40% obsazení 3 lidmi. Průměrná spotřeba plynu za celou dobu provozu LPG 7,42 litru/100km Průměrná spotřeba nafty u Octavie 6,67 litru/100km.U Octavie jsem po dálnici jezdil samozřejmě o něco málo rychleji. Závady na motoru HTP za celou dobu nulové, jen pravidelné výměny oleje po 10 000km (5W40). Závady na plynovém zařízení za celou dobu provozu : 1 nefunkční ukazatel paliva (ukazoval stále plnou)Jinak také absolutně nic. Pro informaci porovnání nákladů na palivo za dobu testu : Fabia : 65 520 Kč Octavia : 121 160 Kč rozdíl : 55 640 Kč Fabii trápím denně a musím říct, že ten motor není tak špatný, jak se o něm traduje.A jsem přesvědčen a to zcela, že provoz na LPG mu neškodí ani v nejmenším.
Září 25, 201311 r Podle mě je 1.2 47kw dobrý na cesty po městě a po okrskách.Na dálnici a ještě v kombinaci s LPG už ne.Najel jsem s 1.2htp dokupy tak 350tis km,většinu z toho po dálnici tak vím o čem mluvím.Neříkám,že htp dálnici nezvládne,to není pravda.Zvládně a v pohodě,ale motor se asi opravdu trošku přehřívá při dálničních limitech,proto možná jen na dálniční jízdy tento motor uplně ideál asi není.Jinak porovnání 47 a 51kw verze byla pro mne 47kw verze lepší.
Září 25, 201311 r Tak za sebe můžu potvrdit najel jsem letos po dálnicích cca 3 500km po dovolených a spotřeba se vešla do 7,8l LPG.Takže spokojenost.
Září 25, 201311 r páč 47kW má oproti 51kW verzi přece jenom trochu delší převody ... poznávám to i u sebe, když chci předjíždět ... fábule táhne pořád i do 6tisíc otáček, kdežto room mi zmrtví už někde při 5000 ot.
Květen 4, 201510 r Spotřeba: 6,98 Cena 1km: 1,15 Průměrně ujeto: 475,55 Maximálně ujeto: 604,00 Průměrná cena: 16,44 Průměrně zaplaceno: 539,25 Celkem zaplaceno: 117 556,04 Celkem ujeto km: 103 195 Moje tabulka spotřeb. Snažím se jezdit ekonomicky. 50% dálnice a dlouhé cesty, 50% město. Tabulku jsem začal přesně vést až po cca 35tis km. Celkem mám na plyn najeto 140 tkm a už se to pomalu sype... Vstřiky jsou v háji
Květen 4, 201510 r jake vstřiky.. vstřiky lpg nebo vstřiky BA... delas něco pro to, aby nebyly vstřiky v háji?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.