Březen 9, 200817 r jedine tak ze mas istu dobu na vratenie auta dajme tomu 7 dni a za tu dobu musis jazdit jazdit od 1000-3000km najazdu sa to da zistit. zrala to iba urcita seria niekde je tusim aj tu pisane ktore serie tak by bolo dobre zistit a porovnat s vin na aute ci sa nachadza v tej serii. Ty série jsem bohužel nenašel Když jsem kupoval mašinu tak mi někdo radil dát za výfuk při zahřátým motoru bílej papír a protočit motor, pokud tym byly černý tečky, tak by bylo jasno... Ale mašiny z těch roků neměly katalizátory tak nevím jestli tohle funguje i na fabii... Abych nevypadal jako ...
Březen 9, 200817 r ja mam r.v. 2001 a mne olej nezere mno ja mam r.v. 2000, najazdene 96000, ale ratam ze ma aj viac , olej pouzivam polo syntetiku 10W40, momentalne Castrol, predtym Valvoline...menim olej asi raz za 3/4 roka po 10t km a vzdy si scucne okolo 5-7mm odhadom... ale zatial to vzdy vyslo v poho tak ze som nedolieval...ale pravidelne ho kontrolujem a vsimol som si jednej veci - olej akoby po vymene hned pomalicky neubudal, ale az po case, napr po najazdeni napr 5-6t km...
Únor 10, 201114 r Tak po dlouhé době jsem zase jeden "šťastlivec" s rozežranym DOHC motorem. Mám kvůli tomu tahanice s bazarem, páč je to v záruce na skrytý vady Takže buďto vopravěj anebo nebudu škodafórista... ps: 1,5l na 1000km
Únor 10, 201114 r 1,5l na 1000km to už je horší jak šáde... Ta měla "papírově" 0,8l na 1000km. I když jsme v rodině měli "kousek", který bral v závěru své existence kolem litru oleje na 100km... Ale ta spotřeba oleje - to jsou nejčastěji gufera na ventilech, bohužel u "stokoněk" velice rozšířený problém...
Únor 17, 201114 r Já mám fabii r.v. 2001/2002 1,4 16V 74 kW a papá mi to cca 1l/7000 km, takže celkem cajk. Dávám 10W40+toto: http://obchod.autokelly.cz/#PATH=3770512;3770523;3772177|CT=5|PCT=4|CUR=0|PGS=20|PT=0|PDID=1928895|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0| je to aditivum. Ty 74kW motory olej žerou, nedá se s tím nic dělat. Bylo mi řečeno, že leda přetěsnit gufera na ventilech popř. vyměnit pístní kroužky. Což dělat nebudu, dokud to žere 1litr na 7000 km. Jen je třeba to občas zkontrolovat a případně dolít
Únor 17, 201114 r Fabia 1,4 16V 74 kW r.v.2004 (motor BBZ),najeto 90 000 km - zatím žere tak 0,75 l na 10 000 km,olej 10W 40.
Únor 18, 201114 r Ekkar má na mysli mou káru: r.v. 2002 (BBZ), necelých 70 tis. km, vybumbá flašku na 1000 km. Pawoukovi tiše závidím...
Únor 18, 201114 r tak aj ja sa musim pochvalit s nenazranym DOHC motorem ked sem auto kupoval, malo poctivych 83000km a 10 rokov...po asi odjazdeni 500 km reku kuknem olej...bolo ho tam samozrejme pod ryskami.tak som kupil aky tam bol- Aral 5w40 a sledoval....dolial som tam cez liter a zhruba za 1000km to bolo to iste...takze bumbal okolo 1-1,5 litra na 1000km...nasrany sem isel spatky do bazaru (AAA) kde ma odbyli ze to je beznym opotrebenim a ze mechanik je na dovolenke, ze za tyden...tak som prisiel za tyzden, volali do bvaly ze to beru na reklamaciu...isel sem na dovolenku, samozrejme po tydni si najdem zmeskane hovory ze si pre auto mozem dojit a ze ani v blave reklamaciu neuznali-nefunkcne ABS a henten olej...ani jedno z toho a to ich slavne skryte vady na rok alebo 12000km ci jak to maju kurwy....tak som si svoje auticko so sklonenou hlavou odviezol naspat domov :Dzacal som cmuchat po nete, blizila sa vymena oleja, tak som kupil Castrol magnatec 5W40 ktomu filter BOSCH s tlakovym regulatorom, pretesnil vicko nalievacieho otvoru 4 gumami,zacal tankovat uz len 98, motor vyutieral do sucha a sondoval som dalej....a cuduj sa svete-oleja stale a stale rovnako takze spokojnost jak hovado...teraz mi to zere okolo 1l zhruba na 5-6000km, takze 6 nasobne zlepsenie....to sa da zniest, myslim ze kebych zacal davat 10w40 tak by to mozno spapkalo liter na celu vymenu. tazko povedat, ale podla citania vasich prispevkov je tam tiez dobre zlepsenie...nasledovalo ABS cerpadlo....vdakabohu existuje asi najlepsia stranka aku poznam : SKODAHOME.CZ a na nej toto skvele forum plne mudrych hlav, lepsie je navstivit forum ako zajst do dvoch autorizakov uz som skusal secko, aj vsetky poistky az na jednu nad baterkou a kuknem a trc prasknuta na polovicu vymenil som vedla z nahradnej a ABS po pol roku od kupy zacalo prvykrat fungovat co to auto mam takze uplna spokojnost....uz mi nic neblika ani nesviti, olej celkem v norme, takze konecne si mozem povedat uz mam dobre auto a nejsem jeden z tych osranych zakaznikov, ktori musia dat aspon 2000e do opravy aby to auto bolo schopne prejst aspon 100 kilakov. este raz 3 krat TUK TUK TUK na drevo este ma trosku zlobili otacky a preblikla semtam kontrolka vyfukovych plynov, tak som vypucoval klapku, chcelo by to este spravit zakladne nastavenie klapy a EGR ventilu a snad uz svaty pokoj....inak predtym nez ma dodrbete ze to auto je z AAA a stocene tak neni, mam od teho aj servisne protokoly z STK a EK a tam je 78000km alebo tak nejak...a auto som kupoval po viac ako roku po kontrole, a s majitelom sa poznam, takze km su OK...ale obidvaja sme uznali, ze druhykrat sa AAA vyhneme aspon kilometrovym oblukom cakal ze zanho dostane aspon 3300-3500 a sup ho za 2800 odkupit a mne za 3800 predat, po dlhom natahovani za 3500+ navigacia ktomu kebyze pockam este hodinu, mozno by to bolo aj za tych 3300 ale tak za nejakych 10 hodin v autobazare som uz toho mal plne zuby aj ja,tak sem dlabal uz nato,bolo mi to jedno v ten moment,tesil sem sa domu na jedlo,kofolu a postel takze takto moj Fabiacky pribeh konci
Únor 21, 201114 r To gratuluju ! Já se na bazar vytasil s papírem, že jako odstoupím od smlouvy a světe div se, najednou je reklamace na vysokou spotřebu uznaná ...tak vám povim v půli března jak to vyřešili, holomkové !
Únor 22, 201114 r Pokud na bazar děláte jen "bububu" per huba, mají z člověka leda tak prdel. Ale v momentě, kdy se vytasíte s papírem, neřkuli dokonce s PAPÍREM S RAZÍTKEM, dostanou bobky a radši couvnou. To i pro další, co by chtěli využít zákony ve svůj oprávněný prospěch...
Únor 23, 201114 r Pročítám ty vaše spotřeby oleje. Já mám fabiu MR2006 s motorem BBZ, najetý má 150000km a od novosti není potřeba mezi výměnama dolívat. Olej od novosti Mobil, dřív 5w-40, teď poslední 3 výměny Mobil1 0W-40. Motor moc nešetřím a když je potřeba, tak je s omezovačem kamarád. Je možný že v pozdějších letech výroby u těch motorů tuto závadu vychytali a nebo mám jen štěstí na dobrej kus. :-)
Únor 23, 201114 r zdravim muj kolega by potřeboval poradit koupil před pul rokem od prvního majitele krasnou zechovalou fabii je to 1,4 16V 74kw ,mela najeto 61000km najezdil sní 5000km a už tam dolil 2,5l oleje je tam 5w 40 plna syntetika nevite jestli je to velky problem a co by se stím dalo udělat děkuji Ja mám 1.9 dieselovú fábiu, r.v. 2000, olej mením po 13 ti. km, od 100.000 km som začal používať 10W 40, a medzi olej. intervalom mi zožere 0,8 litra oleja. A koľlko mám najazdené ?? 284 tis. km. Chcem tým povedať len to, že keď kolegovi zožere na 5000 km 2,5 litra oleja, to je 5 litrov oleja na 10 000 km, a keď mení olej po 15 tis. km , tak to bude 7,5 litra oleja. Nemyslíš, že to asi nie je v poriadku ??? Asi tá krásna a zachovalá Fábia nie je až taká perfektná. Zamyslime sa spoločne : Je na chybe olej?
Únor 24, 201114 r Ja mám 1.9 dieselovú fábiu, r.v. 2000... .... ...Asi tá krásna a zachovalá Fábia nie je až taká perfektná. Zamyslime sa spoločne : Je na chybe olej? Největší chyba je míchat jabka s hruškama - výsledkem není ani dobrá hruškovice, ani dobrej kalvádos. Kdybys normálně uvažoval, tak nebudeš srovnávat dehtovou "jednadevítku pédé" s benzínovou "jednačtyřkou stokoňkou" - celý problém je v dimenzování celé konstrukce motoru, které u zmíněného benzínu prostě "překročilo svůj stín". Životnost nejvíce namáhaných těsnicích prvků toho motoru byla prostě při konstrukci a vývoji podceněna a většina motorů 1,4 16V 74kW tak po překročení určitého kilometrového proběhu začne ve zvýšené míře žrát olej. Bohužel, tento interval by spíš odpovídal motoru z poloviny 20. století a ne motoru vyrobenému na začátku století jednadvacátého - navíc záleží i na zacházení s motorem a také je různý kus od kusu. U někoho začne zvýšená spotřeba na hranici 50 000km, u jiného motor vydrží "nemlsat" do 80 000, další mu "pažravost" zatrhne preventivní výměnou kroužků a gufer někde kolem 50-60 tisíc km. Prostě "soudruzi z Vlkohradu" při piplání tohoto typu motoru někde udělali chybku. A ještě větší volovinu udělá někdo, kdo bude s takovým motorem srovnávat dehťák, který už ze základních principů svojí konstrukce má daleko masivněji dimenzované části a několikanásobnou "programovou životnost" jako celek.
Únor 24, 201114 r z-e-v-l,no jo,to se někdo má. Abych to nezakřikl. Ale dneska jsem pro jistotu ještě kontroloval a po 8000km od výměny tam je to co má být.
Únor 25, 201114 r Největší chyba je míchat jabka s hruškama - výsledkem není ani dobrá hruškovice, ani dobrej kalvádos. Kdybys normálně uvažoval, tak nebudeš srovnávat dehtovou "jednadevítku pédé" s benzínovou "jednačtyřkou stokoňkou" - celý problém je v dimenzování celé konstrukce motoru, které u zmíněného benzínu prostě "překročilo svůj stín". Životnost nejvíce namáhaných těsnicích prvků toho motoru byla prostě při konstrukci a vývoji podceněna a většina motorů 1,4 16V 74kW tak po překročení určitého kilometrového proběhu začne ve zvýšené míře žrát olej. Bohužel, tento interval by spíš odpovídal motoru z poloviny 20. století a ne motoru vyrobenému na začátku století jednadvacátého - navíc záleží i na zacházení s motorem a také je různý kus od kusu. U někoho začne zvýšená spotřeba na hranici 50 000km, u jiného motor vydrží "nemlsat" do 80 000, další mu "pažravost" zatrhne preventivní výměnou kroužků a gufer někde kolem 50-60 tisíc km. Prostě "soudruzi z Vlkohradu" při piplání tohoto typu motoru někde udělali chybku. A ještě větší volovinu udělá někdo, kdo bude s takovým motorem srovnávat dehťák, který už ze základních principů svojí konstrukce má daleko masivněji dimenzované části a několikanásobnou "programovou životnost" jako celek. Ja som diesel s benzínom neporovnával, len som predstavil svoju spotrebu oleja. Ale nehovor mi, že je v poriadku spotreba oleja 7,5 l na 15000 km. Veď by neprešiel ani na Emisnej kontrole!
Únor 27, 201114 r eskoRS:hah, to by si sa cudoval,ked som kukal do protokolu o emisnej, tak pri spotrebe 1l/1000km oleja mala lepsie emisie ako moja ex felda 1.3 ktora nezozrala ani poldecak oleja takze emisie jak nove auto, tez som tomu nechcel verit
Březen 4, 201114 r z-e-v-l: no mas stasti,ze mas po facelifte,tie uz olej nezrali skoro vobec,tym to je:-) proste vychytali za par rokov chyby
Březen 25, 201114 r To gratuluju ! Já se na bazar vytasil s papírem, že jako odstoupím od smlouvy a světe div se, najednou je reklamace na vysokou spotřebu uznaná ...tak vám povim v půli března jak to vyřešili, holomkové ! Takže výměna "gufer" na ventilech=nulový účinek a tahanice začíná nanovo
Březen 26, 201114 r panTvorstva: no mohou to dělat i pístní kroužky. asi jsi to nyvměnil zaráz, když byla hlava dole, že?
Březen 26, 201114 r @ Ondraasek - jak se mění kroužky při sundané palici? Nějak se mi k nim nedaří dostat, ani vydloubávat je chirurgickým háčkem na nervy nejde...
Březen 26, 201114 r JO to nevím. Takto hluboko jsme v motoru nikdy sám nebyl, ale jestli chceš, tak ti to můžu zjistit a dát echo . Popř. tu určitě taky někdo bude vědět. Upraveno Březen 27, 201114 r od Malta citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Květen 30, 201114 r Toš jasně že to byl ruplej pístní kroužek=výbrus novej olej, těsnění, filtr žejo + rovnou rozvody kladky pumpa ... a snad to chvíli přestane ten zatracenej olej žrát !
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.