Přejít na obsah

Spotřeba oleje


dekom

Doporučené příspěvky

jedine tak ze mas istu dobu na vratenie auta dajme tomu 7 dni a za tu dobu musis jazdit jazdit od 1000-3000km najazdu sa to da zistit.

zrala to iba urcita seria niekde je tusim aj tu pisane ktore serie tak by bolo dobre zistit a porovnat s vin na aute ci sa nachadza v tej serii.

Ty série jsem bohužel nenašel :angry: Když jsem kupoval mašinu tak mi někdo radil dát za výfuk při zahřátým motoru bílej papír a protočit motor, pokud tym byly černý tečky, tak by bylo jasno... Ale mašiny z těch roků neměly katalizátory tak nevím jestli tohle funguje i na fabii... Abych nevypadal jako ... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam r.v. 2001 a mne olej nezere

mno ja mam r.v. 2000, najazdene 96000, ale ratam ze ma aj viac :feve: , olej pouzivam polo syntetiku 10W40, momentalne Castrol, predtym Valvoline...menim olej asi raz za 3/4 roka po 10t km a vzdy si scucne okolo 5-7mm odhadom... :angry: ale zatial to vzdy vyslo v poho tak ze som nedolieval...ale pravidelne ho kontrolujem a vsimol som si jednej veci - olej akoby po vymene hned pomalicky neubudal, ale az po case, napr po najazdeni napr 5-6t km... :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

1,5l na 1000km to už je horší jak šáde... Ta měla "papírově" 0,8l na 1000km. I když jsme v rodině měli "kousek", který bral v závěru své existence kolem litru oleje na 100km... Ale ta spotřeba oleje - to jsou nejčastěji gufera na ventilech, bohužel u "stokoněk" velice rozšířený problém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám fabii r.v. 2001/2002 1,4 16V 74 kW a papá mi to cca 1l/7000 km, takže celkem cajk. Dávám 10W40+toto: http://obchod.autokelly.cz/#PATH=3770512;3770523;3772177|CT=5|PCT=4|CUR=0|PGS=20|PT=0|PDID=1928895|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0| je to aditivum. Ty 74kW motory olej žerou, nedá se s tím nic dělat. Bylo mi řečeno, že leda přetěsnit gufera na ventilech popř. vyměnit pístní kroužky. Což dělat nebudu, dokud to žere 1litr na 7000 km. Jen je třeba to občas zkontrolovat a případně dolít ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak aj ja sa musim pochvalit s nenazranym DOHC motorem :D ked sem auto kupoval, malo poctivych 83000km a 10 rokov...po asi odjazdeni 500 km reku kuknem olej...bolo ho tam samozrejme pod ryskami.tak som kupil aky tam bol- Aral 5w40 a sledoval....dolial som tam cez liter a zhruba za 1000km to bolo to iste...takze bumbal okolo 1-1,5 litra na 1000km...nasrany sem isel spatky do bazaru (AAA) kde ma odbyli ze to je beznym opotrebenim a ze mechanik je na dovolenke, ze za tyden...tak som prisiel za tyzden, volali do bvaly ze to beru na reklamaciu...isel sem na dovolenku, samozrejme po tydni si najdem zmeskane hovory ze si pre auto mozem dojit a ze ani v blave reklamaciu neuznali-nefunkcne ABS a henten olej...ani jedno z toho a to ich slavne skryte vady na rok alebo 12000km ci jak to maju kurwy....tak som si svoje auticko so sklonenou hlavou odviezol naspat domov :Dzacal som cmuchat po nete, blizila sa vymena oleja, tak som kupil Castrol magnatec 5W40 ktomu filter BOSCH s tlakovym regulatorom, pretesnil vicko nalievacieho otvoru 4 gumami,zacal tankovat uz len 98, motor vyutieral do sucha a sondoval som dalej....a cuduj sa svete-oleja stale a stale rovnako takze spokojnost jak hovado...teraz mi to zere okolo 1l zhruba na 5-6000km, takze 6 nasobne zlepsenie....to sa da zniest, myslim ze kebych zacal davat 10w40 tak by to mozno spapkalo liter na celu vymenu. tazko povedat, ale podla citania vasich prispevkov je tam tiez dobre zlepsenie...nasledovalo ABS cerpadlo....vdakabohu existuje asi najlepsia stranka aku poznam : SKODAHOME.CZ a na nej toto skvele forum plne mudrych hlav, lepsie je navstivit forum ako zajst do dvoch autorizakov :D uz som skusal secko, aj vsetky poistky az na jednu nad baterkou a kuknem a trc prasknuta na polovicu :D vymenil som vedla z nahradnej a ABS po pol roku od kupy zacalo prvykrat fungovat co to auto mam :D takze uplna spokojnost....uz mi nic neblika ani nesviti, olej celkem v norme, takze konecne si mozem povedat uz mam dobre auto a nejsem jeden z tych osranych zakaznikov, ktori musia dat aspon 2000e do opravy aby to auto bolo schopne prejst aspon 100 kilakov. este raz 3 krat TUK TUK TUK na drevo :D este ma trosku zlobili otacky a preblikla semtam kontrolka vyfukovych plynov, tak som vypucoval klapku, chcelo by to este spravit zakladne nastavenie klapy a EGR ventilu a snad uz svaty pokoj....inak predtym nez ma dodrbete ze to auto je z AAA a stocene tak neni, mam od teho aj servisne protokoly z STK a EK a tam je 78000km alebo tak nejak...a auto som kupoval po viac ako roku po kontrole, a s majitelom sa poznam, takze km su OK...ale obidvaja sme uznali, ze druhykrat sa AAA vyhneme aspon kilometrovym oblukom :D cakal ze zanho dostane aspon 3300-3500 a sup ho za 2800 odkupit a mne za 3800 predat, po dlhom natahovani za 3500+ navigacia ktomu :D kebyze pockam este hodinu, mozno by to bolo aj za tych 3300 :D ale tak za nejakych 10 hodin v autobazare som uz toho mal plne zuby aj ja,tak sem dlabal uz nato,bolo mi to jedno v ten moment,tesil sem sa domu na jedlo,kofolu a postel :D takze takto moj Fabiacky pribeh konci :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pročítám ty vaše spotřeby oleje. Já mám fabiu MR2006 s motorem BBZ, najetý má 150000km a od novosti není potřeba mezi výměnama dolívat. Olej od novosti Mobil, dřív 5w-40, teď poslední 3 výměny Mobil1 0W-40. Motor moc nešetřím a když je potřeba, tak je s omezovačem kamarád. Je možný že v pozdějších letech výroby u těch motorů tuto závadu vychytali a nebo mám jen štěstí na dobrej kus. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim muj kolega by potřeboval poradit

koupil před pul rokem od prvního majitele krasnou zechovalou fabii

je to 1,4 16V 74kw ,mela najeto 61000km najezdil sní 5000km

a už tam dolil 2,5l oleje je tam 5w 40 plna syntetika

nevite jestli je to velky problem a co by se stím dalo udělat

děkuji

Ja mám 1.9 dieselovú fábiu, r.v. 2000, olej mením po 13 ti. km, od 100.000 km som začal používať 10W 40, a medzi olej. intervalom mi zožere 0,8 litra oleja. A koľlko mám najazdené ?? 284 tis. km. Chcem tým povedať len to, že keď kolegovi zožere na 5000 km 2,5 litra oleja, to je 5 litrov oleja na 10 000 km, a keď mení olej po 15 tis. km , tak to bude 7,5 litra oleja. Nemyslíš, že to asi nie je v poriadku ??? Asi tá krásna a zachovalá Fábia nie je až taká perfektná. Zamyslime sa spoločne : Je na chybe olej? :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám 1.9 dieselovú fábiu, r.v. 2000...

....

...Asi tá krásna a zachovalá Fábia nie je až taká perfektná. Zamyslime sa spoločne : Je na chybe olej? :palec2:

Největší chyba je míchat jabka s hruškama - výsledkem není ani dobrá hruškovice, ani dobrej kalvádos.

Kdybys normálně uvažoval, tak nebudeš srovnávat dehtovou "jednadevítku pédé" s benzínovou "jednačtyřkou stokoňkou" - celý problém je v dimenzování celé konstrukce motoru, které u zmíněného benzínu prostě "překročilo svůj stín". Životnost nejvíce namáhaných těsnicích prvků toho motoru byla prostě při konstrukci a vývoji podceněna a většina motorů 1,4 16V 74kW tak po překročení určitého kilometrového proběhu začne ve zvýšené míře žrát olej. Bohužel, tento interval by spíš odpovídal motoru z poloviny 20. století a ne motoru vyrobenému na začátku století jednadvacátého - navíc záleží i na zacházení s motorem a také je různý kus od kusu. U někoho začne zvýšená spotřeba na hranici 50 000km, u jiného motor vydrží "nemlsat" do 80 000, další mu "pažravost" zatrhne preventivní výměnou kroužků a gufer někde kolem 50-60 tisíc km. Prostě "soudruzi z Vlkohradu" při piplání tohoto typu motoru někde udělali chybku.

A ještě větší volovinu udělá někdo, kdo bude s takovým motorem srovnávat dehťák, který už ze základních principů svojí konstrukce má daleko masivněji dimenzované části a několikanásobnou "programovou životnost" jako celek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největší chyba je míchat jabka s hruškama - výsledkem není ani dobrá hruškovice, ani dobrej kalvádos.

Kdybys normálně uvažoval, tak nebudeš srovnávat dehtovou "jednadevítku pédé" s benzínovou "jednačtyřkou stokoňkou" - celý problém je v dimenzování celé konstrukce motoru, které u zmíněného benzínu prostě "překročilo svůj stín". Životnost nejvíce namáhaných těsnicích prvků toho motoru byla prostě při konstrukci a vývoji podceněna a většina motorů 1,4 16V 74kW tak po překročení určitého kilometrového proběhu začne ve zvýšené míře žrát olej. Bohužel, tento interval by spíš odpovídal motoru z poloviny 20. století a ne motoru vyrobenému na začátku století jednadvacátého - navíc záleží i na zacházení s motorem a také je různý kus od kusu. U někoho začne zvýšená spotřeba na hranici 50 000km, u jiného motor vydrží "nemlsat" do 80 000, další mu "pažravost" zatrhne preventivní výměnou kroužků a gufer někde kolem 50-60 tisíc km. Prostě "soudruzi z Vlkohradu" při piplání tohoto typu motoru někde udělali chybku.

A ještě větší volovinu udělá někdo, kdo bude s takovým motorem srovnávat dehťák, který už ze základních principů svojí konstrukce má daleko masivněji dimenzované části a několikanásobnou "programovou životnost" jako celek.

Ja som diesel s benzínom neporovnával, len som predstavil svoju spotrebu oleja. Ale nehovor mi, že je v poriadku spotreba oleja 7,5 l na 15000 km. Veď by neprešiel ani na Emisnej kontrole!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...