Přejít na obsah

Couváky a parkovací asistent nefungují


Carlo

Doporučené příspěvky

Fabia combi 1,4 16V 55kW najeto sotva 50tkm. Dnes jsem couval do řady stojících vozidel a málem jsem naboural do toho za mnou, protože můj skvělý parkovací asistent ani nepísk. Odchytil jsem kolegu a ten mi sdělil, že nesvítí ani couváky. Neměl jsem čas omrknout pojistky, ale spíš to stejně vidím na spínač na převodovce - nemáte někdo zkušenost kde se nachází a jestli to jde snadno vyměnit?.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to vyřešil. Ráno jsem k tomu přišel a občas to fungovalo, občas ne, tak jsem neztrácel čas s pojistkama a rovnou jsem šel na ten spínač na převodovce, stál mě nový ve Škodovce 335,-Kč, hotové to bylo za chvíli. Podle toho, že je měli na skladě asi nejsem žádná vyjímka. Mechanické opotřebení nebylo znát, zřejmě byly opálené kontakty, nebo něco takového.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týden mi Fidelek říkal, že když si montoval park assist, tak mu známý ze Škodovky poradil jiné zapojení - spíná se jen při zařazení zpátečky, jinak off. Tím se prý vyhne všem provozním problémům. Dávám tak, jak jsem nakoupil, takže víc info chtějte asi po Fidelkovi ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som to riesil navstevou v servise kde mi za robotu aj material nauctovali 400,-Sk

Tak to se mi úplně nezdá, možná to řešili na kulanci aniž by ti to řekli. Možná jsem to mohl taky zkusit, jenže vlastně už nechodím na prohlídky, tak nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týden mi Fidelek říkal, že když si montoval park assist, tak mu známý ze Škodovky poradil jiné zapojení - spíná se jen při zařazení zpátečky, jinak off. Tím se prý vyhne všem provozním problémům. Dávám tak, jak jsem nakoupil, takže víc info chtějte asi po Fidelkovi ;)

Mám origo a taky se spíná jen při zařazení zpátečky, jenže mi se pokazil právě ten spínač na převodovce, který je společný pro couvací světla i pro parkovací asistent.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V červnu jsem měl stejný problém, taky jsem myslel, že je to vadný spínač. Nakonec mi vyměnili jen nějaké kabely za pár korun a zase senzory i couvačky fungují.

Vyměnili nějaké kabely a za pár korun? Tak to bych si tipnul, že ti prostě na kulanci vyměnili ten spínač a nějak to zkrátka zaonačili. Nebo předávací technik jako obvykle nevěděl vo co go, tak dělal chytrého. Původní typ spínače 02T.xxx.xxxB se už nedělá (byl CZ), místo něj se dává 02T.xxx.xxxD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V červnu jsem měl stejný problém, taky jsem myslel, že je to vadný spínač. Nakonec mi vyměnili jen nějaké kabely za pár korun a zase senzory i couvačky fungují.

Vyměnili nějaké kabely a za pár korun? Tak to bych si tipnul, že ti prostě na kulanci vyměnili ten spínač a nějak to zkrátka zaonačili. Nebo předávací technik jako obvykle nevěděl vo co go, tak dělal chytrého. Původní typ spínače 02T.xxx.xxxB se už nedělá (byl CZ), místo něj se dává 02T.xxx.xxxD.

Nemyslím si že to tak bylo. Asi měsíc před tím jsem byl v servisu a problémy začali od této návštěvy. Spíše si myslím, že mi ty kabely poškodili a neřekli mi o tom. Naštěstí to nestálo moc penízků, tak jsem to nechal. Před tím jsem se snažil v DP najít umístění spínače, ale nenašel jsem ho. Ví někdo kde se u 1,4 16V nachází?

Editováno: , autor: snike
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nachází vpředu dost dole, rozhodně přístup jedině zespodu. V DP je to dost málo popsané, taky jsem trochu tápal. Pod spínačem se nachází ještě takový držák se třemi konektory (ten je v DP zmíněný více). Ty konektory jsem kvůli lepšímu přístupu rozpojil (ostatně přívod ke spínači couváků je součástí stejného svazku). To bylo celkem prozíravé, protože jsem se důkladně seznámil se zajištěním proti rozpojení - ještě teď mě bolí prsty, kterými to opravdu nejde (přesněji šel jen ten první). Nakonec jsem našel ten správný šroubovák, který se do pojistky zasunul a otočil, čímž ta pojistka povolila. Největší porod to byl právě u samotného spínače, kde ta pojistka byla směrem nahoru, zatímco já jsem ležel dole pod autem. Po půl hodině už mi ruky umdlévaly, tak jsem na to vzal ten šroubovák a bylo to na první šup. Opsal jsem si z odhalené svorkovnice číslo dílu, nasadil všechny konektory zpátky (taky plastový kryt) a mazal do škodovky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nachází vpředu dost dole, rozhodně přístup jedině zespodu. V DP je to dost málo popsané, taky jsem trochu tápal. Pod spínačem se nachází ještě takový držák se třemi konektory (ten je v DP zmíněný více). Ty konektory jsem kvůli lepšímu přístupu rozpojil (ostatně přívod ke spínači couváků je součástí stejného svazku). To bylo celkem prozíravé, protože jsem se důkladně seznámil se zajištěním proti rozpojení - ještě teď mě bolí prsty, kterými to opravdu nejde (přesněji šel jen ten první). Nakonec jsem našel ten správný šroubovák, který se do pojistky zasunul a otočil, čímž ta pojistka povolila. Největší porod to byl právě u samotného spínače, kde ta pojistka byla směrem nahoru, zatímco já jsem ležel dole pod autem. Po půl hodině už mi ruky umdlévaly, tak jsem na to vzal ten šroubovák a bylo to na první šup. Opsal jsem si z odhalené svorkovnice číslo dílu, nasadil všechny konektory zpátky (taky plastový kryt) a mazal do škodovky...

Tak to jsem rád, že jsem si to nechal opravit servisu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...