Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Aka je cena tych Bosch v porovnani s Nightbreakermi? Ja uz velmi tymto ziarovkam neverim... Este v Tour som mal H4 Silverstar a potom Nightbreaker a ziadnych zazracnich 90% som si nevsimol, dovolim si tvrdit, ze ani 9%... lol

tie Bosch som este nevidel, ale buduci tyzden idem do Frankfurtu tak sa zastavim aj v A.T.U. a tam ich uz snad budu mat...

inak na Nightbreaker zabudni, ich povest hlavne u H7 ohladne zivotnosti je vseobecne znama, mne vydrzali cca 4-6 mesiacov v stretavackach, inak vo verzii H1 mi este stale slapu na aute vyse roka...teraz mam v stretavackach Silverstar od osramu a zatial spokojnost, mam ich vsak len par tyzdnov, no podla testov su aj tak najspolahlivejsie ziarovky od Philips, s Bosch zatial este nemam skusenost, ale ak niekde narazim na tie nove +90 tak zoberiem sadu na vyskusanie, ved oni sa tie stare niekde upotrebia (priatelka ma Punto II a tam tie H7 odchadzaju ako na beziacom pase)... :palec2:

Docela bych do dálkových světel taky pořídil svítivější žárovky. Nějaké Boschky H4 (cena kolem 200Kč/kus) jsem měl kdysi v OIFL a byl jsem docela spokojenej. Myslím, že rok celodenního svícení vydržely a byly také lehce do modra.

Osobně mám pocit, že mi žárovky z výroby vydžely spíš víc, než ty s vyšší svítivostí...

tie Bosch som este nevidel, ale buduci tyzden idem do Frankfurtu tak sa zastavim aj v A.T.U. a tam ich uz snad budu mat...

inak na Nightbreaker zabudni, ich povest hlavne u H7 ohladne zivotnosti je vseobecne znama, mne vydrzali cca 4-6 mesiacov v stretavackach, inak vo verzii H1 mi este stale slapu na aute vyse roka...

Tak ja potrebujem H1, lebo tlmene mam xena :) Inac cena za sadu H1 Boschov je 28,35 €...

Upraveno od Cjoctavian

BTW zkoušel někdo ke xenonům nějaké 85-100W žárovky do dálkových světel?

to tam necpi.. ta svítivost se ti nijak rapidne nezvýší a uvaříš si plexisklo.. ty 55W si myslím stačí.. jinak xenony..

jinak já používám osramy.. do dálek mám H1 Nightbreaker a do potkávaček H7 day@night, jelikož jezdím drtivou většinu času přes den bohatě to stačí a ty nightbreakery jsou fakt dobré..aspoň teda z mého úhlu pohledu..a zatím drží a mám je asi 8 měsíců

Upraveno od Sumeragi Subaru

ty 55W si myslím stačí.. jinak xenony..

Ako to myslis? Dat HID sadu H1 do dialkovych?

  • Autor

Pred časom tu padali informácie ohľadom HID sád miesto diaľkových H1. Znie to zaujímavo, hlavne u OII s xenónmi by to bolo definitívne riešenie problému, ktorý trvá odkedy sa OII začalal vyrábať. Mňa by zaujímalo, kde sa dá kúpiť kvalitná nečínska HID sada miesto H1.

U žiadnych žiaroviek neverím zvýšeniu svietivosti o 90%. Beriem to len ako informáciu, že by to malo svietiť o niečo lepšie. Farbu svetla neriešim, hoci menej do žlta nie je na škodu veci. Ale na žiarovky potiahnuté modrou farbou som vyslovene alergický, príde mi absolútne nelogické nejakú časť vyžarovaného spektra odfiltrovať. To môže osvetleniu vozovky len uškodiť. A práve tie Bosch ma zaujali tým, že nie sú modré (majú len malý dizajnový modrý prúžok vo vrchnej časti, čo ničomu nevadí).

Presne ako pises, vacsina farebneho spektra halogenovej ziarovky je v zlto-oranzovej oblasti a modry filter (presne opacna farba) len nezmyselne vacsinu svetla odfiltruje.

Dialkove (H1)xenony ma uz dlhsiu dobu lakaju, len neviem aka by bola ich zivotnost pri castom prepinani v dnesnej hustej premavke - a moznost svetelnej hukacky asi odpada uplne...

Asi by nebol uplne zly napad transplantovat clonku zo sosovky bi-xenonoveho Superba - ale to uz je dost zlozita operacia :feve:

...Mňa by zaujímalo, kde sa dá kúpiť kvalitná nečínska HID sada miesto H1.

A práve tie Bosch ma zaujali tým, že nie sú modré (majú len malý dizajnový modrý prúžok vo vrchnej časti, čo ničomu nevadí).

+1 Co vlastně obnáší ta HID sada? Patice asi bude stejná, jsou nutné nějaké úpravy? Jde mi jen o dálková světla...

Ty H4 Bosch právě byly čiré (mám pocit, že tam také bylo psáno, že jsou plněné xenonem) a jen špička byla modrá.

Dialkove (H1)xenony ma uz dlhsiu dobu lakaju, len neviem aka by bola ich zivotnost pri castom prepinani v dnesnej hustej premavke

To by mě také zajímalo.

+1 Co vlastně obnáší ta HID sada? Patice asi bude stejná, jsou nutné nějaké úpravy? Jde mi jen o dálková světla...

Musis (vacsinou)do zadnej casti krytu svetlometu vyvrtat dierku na vytiahnutie kabelaze pre ballast, ktory niekde v blizkosti svetlometu pripevnis...Patice je ta ista ako u danej halogenovej ziarovky.

PS: uz mi to napadlo aj v suvislosti s hmlovkami, len neviem, co by to povedalo na velmi caste zapinanie pri funkcii Corner :)

post-10844-1275841016,1058_thumb.jpg

  • Autor

Mám Q5 a tam sú denné svetlá LEDkové. A iné než Xenónové svetlá už v hlavných reflektoroch nie sú, takže svetelná húkačka je riešená tiež cez Xenóny. Ale už som si zvykol, že blikám (zasvietim) o niečo dlhšie. A myslím, že to tým Xenónom nejako závažne neublíži.

Dovolil bych si zapochybovat o účinnosti výbojkového osvětlení pro použití jako světelné houkačky, protože pro krátké zabliknutí to je nepoužitelné, výbojka prostě tak rychle nemůže nastartovat do provozního režimu. Vždyť proto se to profesionálně u bixenonů řeší elektromechanickou clonkou, to ale jistě Diamant ví... ;)

Mne sa to paci ako to ma Jaguar (a asi aj drviva vacsina bi-xenonovych aut) - pocas dna blikne len doplnkovy dialkovy halogen. Vecer blikne doplnkovy dialkovy halogen spolu so zapnutym bi-xenonom. Skoda, ze Q5 to tak nema...Mne by sa pacilo keby jej napr. preblikli denne svetla - ako svetelna hukacka...

PS: uz mi to napadlo aj v suvislosti s hmlovkami, len neviem, co by to povedalo na velmi caste zapinanie pri funkcii Corner :)

Tak si aj sam odpoviem - nie je to dobry napad - vybojky jednoducho nezvladaju to plynule zhasnutie - len stroboskopovito blikaju, co ich spolahlivo odrovna :feve:

  • Autor

Dovolil bych si zapochybovat o účinnosti výbojkového osvětlení pro použití jako světelné houkačky, protože pro krátké zabliknutí to je nepoužitelné, výbojka prostě tak rychle nemůže nastartovat do provozního režimu. Vždyť proto se to profesionálně u bixenonů řeší elektromechanickou clonkou, to ale jistě Diamant ví... ;)

Ja som tiež pochyboval, až kým som sa s tým osobne nestretol. Faktom je, že u Q5 tá výbojka dostatočne silno svieti už za niečo vyše 1 sekundy. Zrejme to nebude jej 100% výkon, ale vzhľadom na to, že pred bliknutím svetlo nesvieti, tak si to vodič predomnou alebo v protismere určite všimne.

Samozrejme, že to viem. A dlhý čas to tak bolo aj u Audi. Na svetelnú húkačku sa používala samostatná halogénová žiarovka, ktorá bola pri dennom svietení použitá so zníženým jasom. Po príchode LED denných svetiel tak tá žiarovka ostala už iba na svetelnú húkačku. A u najnovších modelov už odpadla úplne. Jedinou žiarovkou v predných svetlách tak už ostáva len tá v smerovke.

vybojky v mlhovkach pri korner funkci tam byt nemuzou, duvodem je uplne jina konstrukce oproti zarovce, to postupne stmivani a sviceni je dane menicem napeti ktere je na vlaknu zarovky, (stmivac) proto aby kdyz se ta mlhovka rozsveci tak aby se protijedouci nelekl, vybojka zna jen dva stavy on a off, jak by jste chteli regulovat jas eletrickeho oblouku nebo vyboje mezi anodou a katodou probihajicim v xenonovem plynu... te vybojce je to skoro jedno kdyz uz sviti ale startovacimu vlaknu ne:) a rekl bych ze pri zmene napeti dostava nazadek balast.

jestli to tak neni tak me prosim opravte...

Upraveno od Matrix.nine

ved to je jasna vec, ze vybojky sa nedaju stmievat - ani v domacnosti ani na aute ;)

ved to je jasna vec, ze vybojky sa nedaju stmievat - ani v domacnosti ani na aute ;)

No neni to az tak uplne pravda, existuji samozrejme prumyslove systemy pro rizeni jasu i vysokotlakych vybojek, ale ma to urcitou min. uroven osvetleni, obvykle kolem 20-30% maxim. hodnoty, pote se jiz vyboj neudrzi. Samozrejme dost sofistikovana a nakladna technologie.

Nicmene pro nasazeni v autech to je asi opravdu nesmysl... Urcite by to nemohlo fungovat zcela plynule, tak jak dnes chodi zarovkove "corner" osvetleni, a urcite se nikdo nepohrne do vyvoje tak nakladneho systemu, kdyz na dvere uz davno zaklepaly ucinne a usporne LED technologie...

tak viem, ze 1 taku pre domacnost vyraba Osram, ale to je jedina (draha) lastovicka...

  • 7 měsíců později...

Vcera som nahodil do stretavacich Philips X-treme Vision H7 +100% za solidnu cenu 29,46€. Neskor pofotim a okomentujem :palec2:

Jsem zvědavý, jak dlouho vydrží. Při denním svícení asi moc ne.

Ještě ve favoritu jsem používal Osram NightBreaker, byly fajn, akorát při denní svícení vydžely půl roku a pak se odporoučely. V oktě jsem proto dal do potkávacích nějaké Philips co by měly něco vydržet a NightBreaker jsem dal pouze do dálkových, kde vzhledem k daleko méně častému používání vydrží snad roky :)

Každopádně Osram byly co se týče svícení nejlepší co jsem kdy měl. Můžu jenom doporučit.

Osram Night Breakery jsem tam nandal v neděli a docela pěkně to svítí, ještě jsem zvědavej, jak to bude za deště, při dešti nebo mokru ty světla v O jsou hodně salbé, tak doufám, že to bude taky znát jako za sucha. Uvidíme, jak to bude s výdrží.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.