Jump to content

omicron

Uživatel
  • Content Count

    1,649
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

omicron last won the day on March 27 2018

omicron had the most liked content!

Community Reputation

162 Excellent

4 Followers

About omicron

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

4,019 profile views
  1. @bojler "....kromě distribuce internetu je na MIB2 Columbovi internet prakticky k ničemu..." Řeči tvého kmene skutečně nerozumím....:-) Btw., pokud @marsiano dělal výměnu jednotky pouze kvůli dostupnosti on-line služeb ŠC, asi si měl předem ověřit, jak to vlastně se ŠC vlastně je, a že oficiálně je nutné mít tuto službu předplacenou. To by možná byla asi ta odpověď, k čemu že mu ta možnost vyhrazeného Internet připojení s vlastní dataSIM v Columbusu je, když ho chtěl jen pro ŠC... V tom ho chápu. S tebou jsem ale vedl debatu na téma, zda-li je skutečný WiFi AP lepší než jen softwarový Hotspot v telefonu :-)
  2. Ale přeci lokální WiFi přístupový bod v autě s Columbem nemá přímo nic společného se základními placenými službami Škoda Connect. Ty musí mít předplacené, a objednávají se s novým autem, poté se již jen prodlužují. Pokud je má předplacené, tak připojení k Internetu v Columbusu (jakékoliv) již jen zprostředkuje přístup k nim, je to jen komunikační vrstva. U Škoda Connectu vyšší úrovně (s dálkovým přístupem do auta) je instalována vlastní eSIM, to má asi své datové spojení, to nevím, mám jen základní Škoda Connect. A opět "...k cemu vlastne internet Columbovi je..."? Vedle zmíněného Škoda Connectu (vedle různých služeb i např. Google Earth mapy), a pro zprostředkování Internet konektivity do vlastní WiFi sítě pro všechny klientské přístroje a zařízení na palubě auta. To je asi největší benefit pro toho, kdo to preferuje před řešením ála hotspot v telefonu. "...Jen by to chtelo kvalitativni prinosy (spolehlivost, rychlost, signal) chtelo nejak overit...", no psal jsem také, že jsem obě řešení vyzkoušel, a z různých důvodů (rychlost, propustnost, nezávislost na nějakém telefonu, komfort obsluhy) preferuji a nejen já řešení s vlastní datovou SIM kartou. Naopak řešení hotspot v telefonu chápu v případě, že infotainment nemá vlastní konektivitu, nebo že to někomu vystačuje. Ale je to stále dokola...
  3. Já od začátku mluvím (a k tomu byla i otázka na zacatku) o integrovaném WiFi přístupovém bodu, jímž jsou vybavené (některé?) infotainmenty Columbus. Columbus má mj. integrovaný LTE modem (vlastní 4G přijímač, vyžadující SIM kartu) , za ním je malý router a WiFi přístupový bod. Využívá také hlavní anténu auta. Je to řešené hardwarově, to je robustnější, výkonnější a spolehlivější řešení, než softwarově řešený hotspot v telefonu. Hotspot v telefonu je z principu provizorní (obecně), byť funkční řešení, hlavně omezené přítomností toho telefonu a nutným spouštěním toho hotspotu. Ani konektivita (rychlost, průchodnost dat) nebude taková jako u HW řešení. A jaké bruslení proboha? Co to plácáš? A "mezikus" , jaký, co to ?? To máš na mysli nějaký USB LTE modem/router? Proč? O tom ale nikdo řeč nevedl... Máš to nějak popletené...
  4. Není trvale v provozu, pokud myslíš otázku tímto směrem. Integrovaný WiFi AP (a LTE modem před ním) se vypne po vypnutí zapalování (možná s nějakým zpožděním), teď nevím přesně... Ale vypne se, takže baterii za běžných okolností vybít nemůže.
  5. - ve 2. odstavci jsem napsal "Tento systém se samostatnou WiFi sítí je jen v Columbusu", takže se to samozřejmě týká Columba. Stačí číst celé, a nejen mezi řádky... - k rozdílu mezi připojením klientských zařízení ke skutečnému a plnohodnotnému HW řešenému WiFi přístupovému bodu, a k hotspotu, tvořeným pouze softwarem mobilního telefonu skrze jeho WiFi adaptér se asi nemá cenu vyjadřovat - konektivitu vytvořenou pouze hotspotem telefonu jsem si ověřil ihned po koupi auta, poté jsem ze zjevných důvodů instaloval samostatnou data SIM. Mj. nepotřebuji nic (ani jen 2x) mačkat, telefon nechám v kapse, nebo jen hodím do phoneboxu s bezdrátovým nabíjením, byť to je ten nejmenší důvod - ale přesto jsem poznamenal "...A proč ne...", a ještě jednou poté "...Můžeš si vybrat, když nemáš vyhrazenou data SIM...", je to jen o osobních preferencích a požadavcích - nicméně trvám na tom, že řešení s hotspotem je ve srovnání s vlastním přístupovým bodem jen provizorium, byť pro toho, kdo nechce investovat do další SIM karty, bude asi dostačující - takže jen trolling, když jsi to, jak přiznáváš "...ještě nepoužil..." ?
  6. K čemu je WiFi v autě ? To je stejná otázka, jako kdyby jsi se např. zeptal k čemu je WiFi doma, když si tam můžeš obdobně udělat hotspot z mobilu... Samozřejmě je vždy výhodnější mít vlastní plnohodnotnou WiFi v autě, ideálně s využitím samostatné datové SIMky, a ne náhradní šidítko v podobě hotspotu v nějakém telefonu, který v autě může být a také nemusí :-( A chápu i to, že kdo tuto možnost nemá, tak bude asi obhajovat hotspot, protože se domnívá, že mu dostačí. A proč ne... Tento systém se samostatnou WiFi sítí je jen v Columbusu, což je nejvyšší řada VW infotainmentu (není to pouhé "rádio"), takže se předpokládá, že vzhledem k tomu, že je to standardní výbava lepších aut, že i zde bude po takovém řešení poptávka. A samozřejmě že je. A vzhledem k ceně Columbusu by bylo docela tragické, kdyby tímto nedisponoval. Pokud se to někomu nelíbí, může používat to krkolomné řešení s hotspotem (a s určitými omezeními), to Columbus také podporuje. Můžeš si vybrat, když nemáš vyhrazenou data SIM A pokud máš předplacený "SkodaConnect", tak jdou dopravní informace z vyhrazeného placeného systému, který poskytuje přesnější a rychlejší dopravní informace, než je k dispozici přes běžný veřejný RDS kanál (FM vysílání). Obvykle funguje docela dobře.
  7. @guam Nikdy (natož "celkem běžně") se mě nestalo za skoro 2 roky provozu, že by mě čtení značek "nabralo" omezení rychlosti u stojícího kamionu nebo na autobusu třeba na zastávce. Tobě ano? Nebo to je nějaké převzaté tvrzení ? Možná že nějaké starší systémy, já mám MR2018 (samozřejmě FL).
  8. Předpokládám, že to zrychluje se stejným algoritmem jako standardní ACC (s DSG). Spíše mě zajímá to zpomalování, jak daleko např. před obcí s 50kou to již začne zpomalovat. Na kolik to asi zpomalí v obci před "kruháčem"?
  9. Ale jo, řešil jsem to, asi někde v jiném vlákně. Tehdy (8-9/2017 s fungl novou O3 MR2018) jsem byl asi jeden z prvních, který rozpoznal, že to tak funguje. A měl jsem k tomu kladné vyjádření. Mám tedy ten velký senzorový panel s kamerou pro značky, Lane Asist atd.,, a funguje to tak, jak je popsáno. Ale nemám s tím žádný problém, SS mám většinou aktivní, ten mě nějak zásadně nevadí, jestli motor běží nebo ne ani neslyším. A je to celkem funkční, motor startuje jen když se auto přede mnou rozjede (pokud na to tedy čekám). Je zajímavé, že ti to také funguje, možná to bere i data z radaru ACC. A nebo jen právě z radaru...
  10. Pánové nevím co to řešíte? Už asi před rokem a půl, když jsem řešil svá FullLED, jsem tady psal, že to výrobce z linky nenastavuje, a že to je povinnost autosalonu v rámci předprodejniho servisu. Z těch to ale ví málokdo, a málokdo to potom ví jak to správně udělat. Kdepak je asi chyba? Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
  11. Mám MR2018 (8/2017), @ferda25 bez problémů nakódoval, takže to jde.
  12. Potvrzuji, teď jsme to takto dělal během cesty na jih Evropy, čekal jsem s tim právě na nějakou delší cestu.
  13. Je to tak, jak píše predrecnik, zvedne se zpět po rozjetí na určitou rychlost. Ale svoje zrcátka jsem nastavoval někdy před více jak rokem a půl, a dodnes nebyla nutnost to dělat znovu. Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
  14. Ok, to jsem přehlédl, čtu to na Tapatalku, a neměl jsem čas to studovat celé. Nějak jsem si myslel, že mezi značkami omezujícími rychlost jsou i ty obecní. Ale jasně, jsou to jen ty kulaté. Nicméně v FL to asi čte víc dodatkových značek, než je na tom zmíněném obrázku. Třeba ty s časovým upřesněním... Jinak CRO, BiH, MN mám projeté docela dost s předchozími O2 a O2FL, tam jsem měl také Columbus (samozřejmě ještě bez čtení a zobrazování značek), ale bez problémů s vlastními mapami. Jen Albánie měla hlavní tahy. Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
  15. Jak jsem psal výše, tu z Kodiaqa jsem dal na O3, plast dole byl, jen se použila originál manžeta. Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
×
×
  • Create New...