Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,
dávám dohromady na amatérské závody v autocrossu fáčko.
Auto už je vyrámovaný a nyní se chystám dát větší chladič s dvěma saharama do zadní části vozu.
Nevíte jestli zvládne sériová pumpa tlačit vodu až dozadu?
A z jaké hadice by jste udělali rozvod vody? Jde mi o nějaké funkční a hlavně levné řešení.(průměr, materiál popř. odkaz kde koupit)
Dokonce jsem viděl, že to měl jeden jezdec udělaný z plastovejch trubek na vodu v baráku. icon_e_smile.gif
Ale z toho se mi to dělat fakt nechce.

Díky za rady
Marty

Upraveno od marty24

  • 1 rok později...

Zdravim, já to mám natažený z plastovejch trubek a v pohodě jsou dost vařící ale držej uplně krásně

Když to čerpadlo utlačilo na starých škodovkách z motorem vzadu a chladičem vpředu, tak to tady utlačí taky. A kdyby náhodou ne, tak menší řemenice a hned bude čerpadlo víc tlačit. ;-)

Pro zmenšení průtlačnýho odporu bych doporučil spíš zvětšit průměr těch trubek/hadic, než zvyšovat otáčky rotoru čerpadla - komu něco říká pojem KAVITACE LOPATEK ví co mám na mysli.

 

Prostě po překročení určitý meze rychlosti lopatek ve vodě (obecně v jakýkoliv kapalině) se na povrchu lopatek vytvoří bublinky až bubliny vyplněný párama tý kapaliny a to způsobí nejdřív povrchovou erozi těch lopatek. Dlouhodobější působení takový eroze povede k postupný destrukci oběžnýho kola čerpadla.

 

Když se to přežene s otáčkama ještě víc, kavitující lopatky se obklopí doslova "jednou velikou bublinou" a čerpadlo ztratí funkčnost úplně. Aby se předešlo takovýmu stavu, používá se v podobnejch případech pomocnýho přetlaku na nasávací straně čerpadla - příkladem jsou třeba turbočerpadla paliva a okysličovadla v raketovejch motorech, který dosahujou desítek tisíc otáček za minutu a bez dostatečnýho "vstupního přetlaku" by si ani neuprdly. Nádrže takhle čerpanejch kapalin se musejí předběžně tlakovat buď netečným plynem (dusík, hélium při čerpání hořlavejch kapalin jako petrolej, hydrazin a podobně) nebo ve speciálním výparníku zplyněnou samotnou kapalinou (v případě čerpání kapalnýho kyslíku nebo vodíku) na tlak dosahující mnohdy i několik desítek atmosfér (jednotky MPa). 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.