Drewie Vloženo 9. Únor 2014 Sdílet Vloženo 9. Únor 2014 Dodělával jsem si kontrolu prasklách žárovek, ale nefunguje to jak má: Po rozsvícení světel, nebo sešlápnutí brzdového pedálu se vždy rozsvítí kontrolka, že je závada na světlech. Samozřejmě všechna světla svítí. Zapojení je podle schémat. Když odpojím pojistku, tak to samozřejmě nic nehlásí, zkoušel jsem jestli není problém v kostře, to je taky v pořádku (propípáno na nosník palubní desky). Jak píšu všechna světla svítí jak mají, tudíž záměna kabelu tam žádná není, kabely do budíků také OK - budíky hlásí, zda jde o brzdové nebo normální světla. A teď babo raď. Ta jednotka na kontrolu prasklých vláken žárovek není nová, tak jestli byla už vadná. Kdo ví z jakého vraku byla vyndaná... Blbé je, že bez ní už nemůžu jezdit, abych ji vrátil zpátky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jíra_82 Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 A napojil´s všechny snímací vodiče k ŘJ prasklých vláken tak, jak je kresleno ve schématech, nebo v "libovolných" bodech, kde byly zrovna po ruce ? Jednotka sleduje nepatrné úbytky na vedení, podle toho pozná, že žárovka není prasklá = bere proud a svítí. Jíra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drewie Vloženo 12. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 no nevím, spíš bych řekl, že to je "soustava" relé, buď teče proud skrz a pokud teče i v druhém vodiči, tak se nic neděje. Pokud ne, tak to hlásí dál. Netvrdím, že by tam nemohl být nějaký šváb, ale řekl bych, že kontrola je na elektrickém nikoliv elektronickém principu. Samozřejmě, že jsem napájel, tam kde byl přístup, nicméně vždy tam, kde se mělo podle schémat, jinak by správně nesvítily ani světla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jíra_82 Vloženo 13. Únor 2014 Sdílet Vloženo 13. Únor 2014 Kdepak. Elektronika. Jak jsem psal, řj měří nepatrné úbytky v řádu 10 x mV na vedení k žárovkám. Pokud je úbytek příliš malý, myslí si, že je žárovka prasklá a nesvítí. To samé se může stát, pokud nejsou vodiče zapojené podle schématu - tedy kladnější konec u pojistky, zápornější často až u žárovky. Tady to zapojovali kluci na oktávce: http://forum.skodahome.cz/topic/21126-kontrola-prasklych-zarovek/ je z toho patrná funkce. Kontrolka křičí při jakýchkoliv zapnutých žárovkách / brzdovkách nebo jen při jedněch konkrétních ? Jíra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drewie Vloženo 13. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 13. Únor 2014 To je zvláštní, elektroniku bych čekal v O2, kde to rozsvěcí BSG. křičí na brzdovky a zadní parkovačky, potkávačky jsem zatím nezkoušel (to musím vymontovat obě zadní "noční" žárovky a pak pustit světla - k tomu jsem se ještě nedostal) jenže v tom vláknu o O1 nic není o tom, že by to někomu nefungovalo. Zkusím napsat Vášovi, ten to do tý O1 snad domontoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jíra_82 Vloženo 14. Únor 2014 Sdílet Vloženo 14. Únor 2014 No tak každopádně nejdřív "oprav" brzdové světla, ty jsou snímané zvlášť od ostatních. Myslím že to hlásí jeden ze dvou drátů, které jsou nakonec zapojeny do budíků. Až budou chodit brzdy, uvidíš, co dál... Docela smůla, že tahle řj nemá diagnostiku. Jíra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drewie Vloženo 15. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 15. Únor 2014 tak to vypadá, že to potkávácí dělají taky, ale tam si nejsem úplně jistý. Připadá mi, že si ta jednotka stavy odminula pamatuje. Budíky křičí, že jsou vadná světla, i kdyz mám obě zadní obrysovky vyndané. A ovladač světel jen na obrysovky. To by opravdu po těch kabelek z ŘJ do budíků tekla data... Jsem tak trochu bezradný, nevím, co mám "opravovat" na těch brzdových, ta mají dokonce jeden vstup až jednotka ho rozděluje na dva výstupy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jíra_82 Vloženo 16. Únor 2014 Sdílet Vloženo 16. Únor 2014 V první fází to musíš dostat do stavu, že když zapneš zapalování a žádná světla, tak nesmí budíky křičet. Můžeš se podívat do paměti závad budíků - asi tam bude zapsaná závada, to by vysvětlovalo tu "paměť." Chyby se mažou samovolně v řj jednotkách vždy po několika nastartováních. (nebo vagem) Z toho by se dalo poznat, co si ty jednotky asi myslí... Žárovky neodpojuj - to je právě způsob, jak závadu uměle navodit. Přece logicky: vyndaná žárovka = spálená žárovka = důvod, proč má kontrola křičet, ne ? Můžeš sem nahrát tu část dp z fabie ? Jednotka nemá pouze jeden vstup na brzdy - kukni třeba na tu oktávku - nahoře "F" je přívod - zde se objeví 12V když se na brzdu šlápne. Dole jsou dráty zpátky od brzdových žárovek M9 a M10. Průchodem proudu do žárovek už na nich nebude těch samých 12V, ale jen 11.98V - a tento nepatrný rozdíl jednotka sleduje. J. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 Jira_82 si si isty ze aj u fabie I RJ meria ubytky napatia? Ja mam kontrolu ziaroviek (origo) a vymenil som halogenove svetla za xenonove, cim som zmensil prikon z 110W na 70W a teda aj prud prechadzajuci vodicmi. Nic som v rj nemenil ani nekodoval, no kontrola ziaroviek funguje normalne, teda pri spravnej funkcii svetiel nic nesignalizuje. Ak vsak vytiahnem konektor z vybojky, na budikoch sa mi rozsvieti kontrolka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drewie Vloženo 17. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 Vaša mi psal, že je nejspíše vadná ta ŘJ. Ta jednotka se montovala celkem do cca 40 aut. Nejvíc samozřejmě audin. Namontovatelná je už do Audi A100 z roku 1991 nebo do TT z roku 2006 nebo až do F2 z roku 2008. Stále se jedná o tutéž jednotku 393 - 4B0939471A. Proto tam nemůže být nějaká složitá elektronická logika. To, že se rozsvítí kontrolka brzdových světel hned je způsobeno tím, že startuju vždy s brzdou, proto ta kontrlolka svtíla vždy po otočení klíčkem. Kontrolka se však rozsvítí skutečně až po sešlapnutí brzdy, nesvítí tedy hned. Budíky žádou chybu nehlásí, asi jako když jsem měl zoxidované kontakty v nádobce chladící kapaliny, taky červená kontrolka Stop, do dílny. A budíky neměly žádnou chybu ani info o stavu. Možná se dá vyčíst z některé z měřených hodnot, co to tam píše. F je prachprostý spínač na pedálu brzdy, tudíž od svorky 30 přes pojistku 2 jde +11,5 V při vypnutém zapalování nebo 13,6 -14,8V při zapnutém zapalování, po sešlapnutí pedálu, přímo přes jednotku do žárovek, které jsou jako každý slušný spotřebič v autě ukostřeny. Proto si myslím, že že ta jednotka nemůže sledovat rozdíly desítkek mV, ale opravdu jen teče - neteče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jíra_82 Vloženo 20. Únor 2014 Sdílet Vloženo 20. Únor 2014 domino666: dle schémat určitě, jednotka bude nastavená s širokou tolerancí, aby detekovala dva stavy: funguje/nefunguje, takže změna proudu z 9A na 6A ji nerozhází. Stále bude měřit na drátu od xenonu malinko nižší napětí než na spínači světel. A to jí stačí. Drewie: souhlasím, v podstatě na to stačí pár operačních zesilovačů a na výstupu kombinační logika."Proto si myslím, že že ta jednotka nemůže sledovat rozdíly desítkek mV, ale opravdu jen teče - neteče." Ale vždyť jo. Sleduje průchod proudu, ale snímá ho na přívodním vodiči od spínače k žárovce. U žárovky, která bere proud=svítí bude vždycky o pár jednotek-desítek mV nižší napětí než u spínače. Absolutní hodnota palubního napětí tady nehraje roli. Jednotka evidentně chodí už jenom proto, že zapneš zapalování - vše ok a PO šlápnutí na brzdy začnou křičet budíky. Aby ta jednotka fungovala, musíš mít snímací dráty natažené opravdu až od brzdových žárovek - máš to tak ? J. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drewie Vloženo 20. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 20. Únor 2014 to nějak nechápu. Které snímací dráty? Vše jsem naletoval pod volantem. K brzdovým světlům, i k ostatním, přeci vedou dráty už z výroby. Skoro bych spíš poprosil někoho, kdo má kontrolu prasklých žárovek, že bych u něj vyzkoušel tu jednotku. Někdo tak mezi Boleslaví, Libercem a Hradcem Králové? Najde se někdo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 20. Únor 2014 Sdílet Vloženo 20. Únor 2014 (editace) jira_82: ziadne "snimaci draty" navyse vo fabii I nie su, k ziarovkam vedu len 2 vodice. RJ je napojena paralelne EDIT: seriovo ku vodicom iducim ku svetlam. Editováno: 20. Únor 2014, autor: domino666 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jíra_82 Vloženo 21. Únor 2014 Sdílet Vloženo 21. Únor 2014 domino666: Jo už to vidím. Máte kluci pravdu, omlouvám se za mystifikaci...ŘJ je opravdu napojená sériově mezi pojistky a některé žárovky. Snímače proudu má tedy v sobě. V tom případě už mě napadá pouze jestli nemá Drewie přehozené vstupy/výstupy ?? J. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drewie Vloženo 22. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 22. Únor 2014 to mě taky napadlo, až budu mít trochu času, tak ty kontakty v reléovým boxu propípám s paticema žárovek a uvidím, jestli jsem tam něco nezvojtil. Ale na označení kabelů a správné letování jsem si dával pozor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drewie Vloženo 23. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 23. Únor 2014 Tak problém vyřešen - i mistr tesař se někdy utne. Zjistil jsem, že jsem měl špatně označené kabely. Proto jsem říkal, že je to správně naletováno. Jenže ty kabely vedly na jinou pozici... Zjistil jsem to až když jsem propípal patici jednotky s paticemi žárovek. Dva páry kablíků jsem měl špatně. Takže poselství pro další generace, pokud si myslíte, že to máte správně, raději si to ještě jednou zkontrolujte... Jednotka pozná, zda skrz ní teče proud obráceně, pozná i rozdíl mezi 3. brzdovým světlem a obyč. brzdovou žárovkou. To, že nesvítí obrysové nebo potkávací světlo, vyhodnocujou budíky, při vyndaných obou žárovkách se totiž rozsvítila kontrolka, brzdová světla vyhodnocuje ta jednotka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 23. Únor 2014 Sdílet Vloženo 23. Únor 2014 super, hlavne, ze sa ti to podarilo vyriesit inak pri elektrike je aj "dva krat meraj a jednou rez" malo, oplati sa to skontrolovat aj 3-4x - hlavne ak to robis prvy krat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kortyzon Vloženo 25. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2014 Me se kontrolka jedno rozsvitila protoze sem mel spatne nandanou jednu zarovku sice svitila ale asi to delalo bordel tak sem ji tam nacvak poradne a byl klid Se zkus podivat jestli se ti nejaka neuvolnila ona muze porad svitit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
THORIN Vloženo 29. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2017 Nemáte někdo el. schéma zapojení kontroly žárovek na F I? Nebo třeba odkaz kde to najdu. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JanT Vloženo 30. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2017 Schéma najdeš v dílenské příručce: http://www.uloz.to/xybqoSk/fff-rar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zbyszek Vloženo 17. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2018 (editace) Dobrý den, věděl by mi někdo napsat číslo patice pro ŘJ 393? Děkuji …už jsem to zjistil a pro ostatní zájemce je to patice 4A0937529 Editováno: 1. Srpen 2018, autor: Zbyszek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zbyszek Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 (editace) Děkuj za rady Editováno: 12. Září 2018, autor: Zbyszek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.