Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, mám Supa r.v. 2003, najeto 270 tis., 96 kW. Při volnobehu jdou cítit a hlavně slyšet vibrace, z motoru přechází jakoby na palubovku. Při lehkém zvýšení otáček vibrace přestanou , pokud seslapnu spojku nic se nemění, vibruje to stejně. Všiml jsem si, že vibrace se začínají ozývat vždycky, když do nafty přidám aditivum a nebo natankuju nějakou kvalitní naftu. Naposledy jsem tankoval MaxMotinon u OMV a od te doby se vibrace dost zvýraznily, ale přitom by to mělo být spíš obráceně. Kdyz jsem tankoval Optimaldiesel u EO, motor běžel v klidu, až na občasné zacukani na 2. rychlostní stupeň. Mohly by to být třeba špatně seřízené vstřiky? Jinak jsem nedávno dělal komplet rozvody, olej a filtry. Mechanik říkal, že motor běží krásně na ty kilometry. Pokud by měl někdo podobné zkušenosti, nebo měl predstavu čím by to mohlo být, tak předem děkuju za odpovědi.

trochu pohledej než založíš nový téma, o vibracích jsou tady minimálně 3 témata, tak směřuj dotaz tam, ale stejně bude odpověď znít diagnostika a zrovna optimadiesel je bez biosložky a v poslední době nepatří mezi nekvalitní

  • Autor

Jo ty témata jsem četl, máš pravdu mohl jsem napsat tam, ale na druhou stranu je fakt, že mám tak trochu zvláštní problém. Motor by měl s kvalitní naftou (aspoň podle všemožných testů) jako je MaxMotion běžet klidněji a né naopak začít vibrovat, jako to dělá teď mě. Neříkám, že Optimal Diesel je nekvalitní, nějakou dobu jsem na něj jezdil a vše bylo v pohodě, akorát se auto občas zacukalo, tak jsem chtěl zkusit jinou naftu, co to udělá. Až vyjedu nádrž, zkusím zase natankovat u EO a uvidím. Jinak to zkusím nejspíš proklepnout přes tu diagnostiku. 

to je jedno že máš trošičku jinej problém, týká se to vybrací, tak to dát tam, až někdo bude mít podobnej problém, tak by nemusel otevírat 4 témata, ale stačilo by jedno či dvě kde je to po kupě

 

jinak oni ty prémioví paliva jsou kolikrát horší než cokoliv jinýho, nemá to takovej obrat, tim pádem jim to stojí v rezervuáru dlouho a neni to už uplně super, jak by mělo, zkus třeba benzinu a přilej do paliva nějakej čistič palivový soupravy a pořádně to projeď, dát tomu trochu kouř po zahřátí, a když to bude stejný tak diag.

I o naftě je tu pár témat. Proč to tam tedy tankuješ, když se to nelíbí motoru?

A odpověď je jednoduchá: dávej tam normální naftu a ne nějakej Optimal , W-power a podobné názvy.

A víš proč? Protože tyhle pohonné hmoty nikdo nechce, resp. sem tam někdo a leží v těch nádržích někdy i rok, dva (u méně frekventovaných pump i déle!) a za tu dobu se z toho stane méně kvalitní palivo, než obyč nafta, jejíž výtoč je několikanásobně větší. Ale teď koukám, že to už napsal Doktorone. :kol-47:

  • Autor

Pokud vím tak Optimal diesel je normální nafta bez biosložky, není to žádná prémiová nafta. A u OMV jsem natankoval poprvé, a teď už vím, že prémiový nafty fakt brát nebudu. Vrátím se k původnímu a občas přimíchám nějaký to VIFko. 

Tankuj na benzine Verva Diesel a budes spokojenej jako zelva :-)

  • Autor

Tak jsem byl dnes na diagnostice a vše je naprosto v pořádku. Můj servisák mi doporučil vyměnit palivovej filtr, takže vyměním a uvidíme jestli to byla příčina.

A nebo pretesnit vstriky :-)

Palivákem nic nezkazíš, ale tím to nebude. Spíš dobrá rada od czechmichael...

Protože,když jsem koupil jiné vstřiky. Tak když se tam dali tak auto neskutečně vybrovalo a jen na volnoběh. Když bylo v tahu tak o.k. Ale zastavil jsi a myslel jsem,že z auta vypadnu. tak jsme je pak přetěsnili a motor běží jak z fabriky. 

  • Autor

Zítra vyměním palivovej filtr a uvidíme, podle toho jak se někdy ten motor chová, nejspíš už bude zanesenej, takže tím nic nezkazím. A potom uvidím co dál, a zhruba cena toho přetěsnění? diky :)

Mě to vyšlo na 2800 .-. Tak uvidíš :) Držím palec ať je to co nejmenší zlo :)

  • Autor

Palivák vyměněn, auto líp táhne, což je dobře, vibrace zůstaly, ale ani jsem nečekal, že by přestaly. Jinak jsme v dílně zjistili, že mi solidně chčije olej z EGR ventilu. Ale co jsem tak pročítal témata právě o EGR, tak nejsem sám komu ten olej z toho teče, tak nevím jestli jen rozdělat, vyčistit, popř. zaslepit a nebo koupit novej.

Upraveno od Michal93

ten egr som dnes videl aj u svojho supa, vibracie dufam zmiznu ked tam navarime vlnovec. mne to duni jako zetor...

  • Autor

Dnes jsem EGR vyndal, trošku vyčistil a zaslepil, chybu to nehlásí zatím tak snad to bude ok. Jenže dnes po cestě z práce se začalo ozývat při šlápnutí na plyn strašně hlasitý syčení a sací potrubí je zechcany olejem a mám to nachcany až v podběhu. Takže mě nejspíš čeká výměna turba :( a je možný, že i to je příčina toho neklidnýho chodu motoru a že to prostě netáhlo jak má. Do toho auta už jsem po koupi vrazil skoro 30 táců a pořád to nekončí, mám asi smůlu prostě :(

Bohužel to může být turbo ale sou ruzne možnosti turbo nechat repasovat koupit už repasované a nebo koupit nové nejlépe někde kde nejde přes další obchody a pak ještě koupit použité jenže můžeš ujet 5t.km a půjdeš pro další nebo taky 1000t.km a vse bude v pořádku

Repase turba Jablonec: tel. 728763770. Šikovní kluci, už nám pár dělali. A kdyby bylo úplně KO, tak umí sehnat levně nové, dodavatele měli z Německa...

Nevím já bych to fakt viděl na ty vstřiky. Přetěsnit a řekl bych,že budeš mít klídek. 

  • Autor

No kéž bych měl starosti jen se vstřikama, příští týden mě teď už definitivně čeká výměna turba a kompletní prohlídka motoru a případná oprava nebo výměna ''všeho'' co bude potřeba pro bezproblémovej chod motoru. Naštěstí to budu mít s výraznýma slevama přímo v origo servisu a pak už snad budu mít pokoj, protože už jsem z toho auta zoufalej a to ho mám 2. měsíc teprve...

Hm já do toho od koupi vrazil 40 000 .- Plus tedy v tom je 25 000 za bouračku,ale moje vina boužel. Jinak Motorově aby to běhalo mi stálo nějakých těch 15 000 .- no . Takže taky pešek :) Ale už snad vše běhá tak jak má/klep,klep,klep/. Jen teď asi odešel nějaký senzor :/

Každá sranda něco stojí a zase to musíš brát tak ze máš supa a ne felcku auto je na ježdění a s ježděním přichází i únava materiálu bohužel nic není na věky a věci jako turbo a pod nebudeš měnit každej rok(snad) takže se ta investice dá nějak přežít i když vím ze to je velká investice která mne bude taky čekat brzo

  • Autor

Tak dnes jsem svýho Supa odvezl do servisu, a už tam je fungl nový turbo a byla prasklá hadice na jeho výstupu, takže to nejspíš vysvětluje i ty dřívější vibrace, a v poslední době i to syčení při přidání plynu, což bylo celkem jasný, kde je chyba. Jinak bude vyčištěno sání a EGR nadobro zaslepenej. Už se těším až ho zítra proženu  :kol-27:

Tak ho prožeň s mírou, aby sis zase neprovětral peněženku  :kol-28:

  • 4 týdny později...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.