Přejít na obsah

Vibrace při volnoběhu


Michal93

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám Supa r.v. 2003, najeto 270 tis., 96 kW. Při volnobehu jdou cítit a hlavně slyšet vibrace, z motoru přechází jakoby na palubovku. Při lehkém zvýšení otáček vibrace přestanou , pokud seslapnu spojku nic se nemění, vibruje to stejně. Všiml jsem si, že vibrace se začínají ozývat vždycky, když do nafty přidám aditivum a nebo natankuju nějakou kvalitní naftu. Naposledy jsem tankoval MaxMotinon u OMV a od te doby se vibrace dost zvýraznily, ale přitom by to mělo být spíš obráceně. Kdyz jsem tankoval Optimaldiesel u EO, motor běžel v klidu, až na občasné zacukani na 2. rychlostní stupeň. Mohly by to být třeba špatně seřízené vstřiky? Jinak jsem nedávno dělal komplet rozvody, olej a filtry. Mechanik říkal, že motor běží krásně na ty kilometry. Pokud by měl někdo podobné zkušenosti, nebo měl predstavu čím by to mohlo být, tak předem děkuju za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ty témata jsem četl, máš pravdu mohl jsem napsat tam, ale na druhou stranu je fakt, že mám tak trochu zvláštní problém. Motor by měl s kvalitní naftou (aspoň podle všemožných testů) jako je MaxMotion běžet klidněji a né naopak začít vibrovat, jako to dělá teď mě. Neříkám, že Optimal Diesel je nekvalitní, nějakou dobu jsem na něj jezdil a vše bylo v pohodě, akorát se auto občas zacukalo, tak jsem chtěl zkusit jinou naftu, co to udělá. Až vyjedu nádrž, zkusím zase natankovat u EO a uvidím. Jinak to zkusím nejspíš proklepnout přes tu diagnostiku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je jedno že máš trošičku jinej problém, týká se to vybrací, tak to dát tam, až někdo bude mít podobnej problém, tak by nemusel otevírat 4 témata, ale stačilo by jedno či dvě kde je to po kupě

 

jinak oni ty prémioví paliva jsou kolikrát horší než cokoliv jinýho, nemá to takovej obrat, tim pádem jim to stojí v rezervuáru dlouho a neni to už uplně super, jak by mělo, zkus třeba benzinu a přilej do paliva nějakej čistič palivový soupravy a pořádně to projeď, dát tomu trochu kouř po zahřátí, a když to bude stejný tak diag.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I o naftě je tu pár témat. Proč to tam tedy tankuješ, když se to nelíbí motoru?

A odpověď je jednoduchá: dávej tam normální naftu a ne nějakej Optimal , W-power a podobné názvy.

A víš proč? Protože tyhle pohonné hmoty nikdo nechce, resp. sem tam někdo a leží v těch nádržích někdy i rok, dva (u méně frekventovaných pump i déle!) a za tu dobu se z toho stane méně kvalitní palivo, než obyč nafta, jejíž výtoč je několikanásobně větší. Ale teď koukám, že to už napsal Doktorone. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palivák vyměněn, auto líp táhne, což je dobře, vibrace zůstaly, ale ani jsem nečekal, že by přestaly. Jinak jsme v dílně zjistili, že mi solidně chčije olej z EGR ventilu. Ale co jsem tak pročítal témata právě o EGR, tak nejsem sám komu ten olej z toho teče, tak nevím jestli jen rozdělat, vyčistit, popř. zaslepit a nebo koupit novej.

Editováno: , autor: Michal93
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem EGR vyndal, trošku vyčistil a zaslepil, chybu to nehlásí zatím tak snad to bude ok. Jenže dnes po cestě z práce se začalo ozývat při šlápnutí na plyn strašně hlasitý syčení a sací potrubí je zechcany olejem a mám to nachcany až v podběhu. Takže mě nejspíš čeká výměna turba :( a je možný, že i to je příčina toho neklidnýho chodu motoru a že to prostě netáhlo jak má. Do toho auta už jsem po koupi vrazil skoro 30 táců a pořád to nekončí, mám asi smůlu prostě :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel to může být turbo ale sou ruzne možnosti turbo nechat repasovat koupit už repasované a nebo koupit nové nejlépe někde kde nejde přes další obchody a pak ještě koupit použité jenže můžeš ujet 5t.km a půjdeš pro další nebo taky 1000t.km a vse bude v pořádku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kéž bych měl starosti jen se vstřikama, příští týden mě teď už definitivně čeká výměna turba a kompletní prohlídka motoru a případná oprava nebo výměna ''všeho'' co bude potřeba pro bezproblémovej chod motoru. Naštěstí to budu mít s výraznýma slevama přímo v origo servisu a pak už snad budu mít pokoj, protože už jsem z toho auta zoufalej a to ho mám 2. měsíc teprve...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každá sranda něco stojí a zase to musíš brát tak ze máš supa a ne felcku auto je na ježdění a s ježděním přichází i únava materiálu bohužel nic není na věky a věci jako turbo a pod nebudeš měnit každej rok(snad) takže se ta investice dá nějak přežít i když vím ze to je velká investice která mne bude taky čekat brzo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem svýho Supa odvezl do servisu, a už tam je fungl nový turbo a byla prasklá hadice na jeho výstupu, takže to nejspíš vysvětluje i ty dřívější vibrace, a v poslední době i to syčení při přidání plynu, což bylo celkem jasný, kde je chyba. Jinak bude vyčištěno sání a EGR nadobro zaslepenej. Už se těším až ho zítra proženu  :kol-27:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...