Červen 7, 201411 r Jo jo, myslel jsem si to. Já ho kupoval za 1400Kč druhovýrobu a už dva roky drží...
Srpen 16, 201411 r Mě taky nefungoval, po rozebrání jsem zjistil, že jsou už úplně ubroušené uhlíky a to mám najeto 116 000 km, koupil jsem nové a už zas maká.
Červen 15, 201510 r Dovolím si otevřít toto téma, spíš než zakládat nové. Klima mi pořád vypínala když auto stálo, netočil se větrák na sahaře. Už se mi to stalo zhruba ve 130.000 km, odešel el. ventilátor na sahaře. Tak jsem šel najisto, napětí na konektoru bylo, takže opět motor ventilátoru v háji, mám najeto něco přes 250.000, takže by to i odpovídalo. Vrtule se volně protáčela, ale neměl vůbec snahu se roztočit, ani se necuknul. Větrák jsem vyndal, rozebral, vyspypal z motoru hromadu jemného černého prášku (skoro jako toner) a než jsem ho rozloupl, tak jsem ho zkusmo připojil na baterku...a on se točil. Vyletěl z něj oblak černého prachu ale točil se. Točil se i na druhou stranu bez problémů. Zkoušel jsem ho i s vrtulí a měl sílu, že jsem skoro přišel o prst. Tak jsem to celý poskládal, vrátil do auta a větrák už zase větrá a klima chladí i když auto stojí. Čím to je? Mám teorii, že byl komutátor plný prachu z uhlíků a tím byl vyzkratovaný, ale to by přece musela shořet pojistka. Každopádně kdybych to věděl, zkusil bych nejdřív bez demontáže vyfoukat motor kompresorem, jsem přesvědčený že by to prach odstranilo.
Červen 16, 201510 r Spíš vznikl přechodový odpor a pojistku to nevyrazilo Každopádně jestli to bere hodně uhlíky, je v háji kotva a již brzy bude ventilátor opět nefunkční
Červen 18, 201510 r Je to možný, každopádně má naběháno min 120.000 km, tak s tím i počítám. Výměna/oprava mě asi nemine. Nicméně problém bude mít příčinu také v tom, že se tenhle větrák točí pořád, když je zapnutá klima, což by (jak jsem vyčetl výše) neměl. Takže budu muset také pořešit ten tlakový spínač...
Červen 19, 201510 r Tak jak to má vlastně fungovat ten el. ventilator.U mně je problém,že jak zapnu klíč rozjede se ventilátor na plno. Točí se na plno i při odpojeném tlakovém spinači F129 i termospínači F18 u chladiče.Relé pro 1 a 2 rychlost OK. Jak zapnu parkvačky ta se přepne na pomalou rychlost?Klima funguje. Jedna se o 2.8 142kw.
Červen 19, 201510 r Máš harakiri v elektrice, asi nějaký ZK (zásah kutila)-častá věc, že ventilátor napojují lidi na světla atd... Ventilátor má podmínku tlakového spínače a teplotního snímače. Pokud Ti tedy větrák jede hned, buď je jedno z toho vadné, nebo to někdo na prasáka spojil. Přichází v úvahu ještě vyzkratovaný předřadný odpor. Ventilátor dochlazuje jenom (resp.z 99%) při stání vozidla, jinak se kondenzátor chladí při jízdě sám Tady je zajímavé a naučné pojednání o klimatizaci a schema zapojení chlazení klimatizace na 1,9tdi: Climatronic učební text.pdf Upraveno Červen 19, 201510 r od SUP1
Červen 20, 201510 r Kde prosim tě najdu ten předřadný odpor.pop foto.Děkuji. Kdy to ma jet na tu pomalou rychlost.Ještě mně napadá jestli někdo neupravoval chlazení kvůli předělávaní na plyn.
Červen 20, 201510 r Foto nemám, ale píše se to ve schematu - pod levým podélníkem. To už najdeš Rychlost je jasná, bude záležet na teplotní podmínce, ale kolik stupňů Ti neřeknu, páč to prostě nevím a stejně by Ti to asi neposloužilo. Každopádně v praxi to vypadá tak, že pomalu se točí, když "klimuju" třeba na 20 stupńů a venku je třeba 22. Když dám LOW, tak v momentě, kdy se začne zahřívat kondenzátor hodně, zapne se na dvojku a jede hodně. je to i hodně slyšet. Prostě hukot
Červen 20, 201510 r A nevěřím, že by to někdo předělal kvůli plynu. Plyn spíše celý systém ochlazuje - směšovač LPG potřebuje zahřívat (proto je napojen na okruh chlazení-kdyby nebyl, celý by zmrznul), tak proč by se měl ještě točit větrák, který by to ještě více ochlazoval
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.