Přejít na obsah

čištění motoru zevnitř


Tomas07777

Doporučené příspěvky

Zdravim chtěl bych se zeptat, jestli nemate nekdo zkusenosty z čištěním motoru zevnitr s aditivy k tomu určenimi napr. http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-proplach-motoru-500-ml--1082

mel bych jeste takovou otazku mozna to zni jako blbost, ale slo by proplachnout motor kdybych vypustil olej a nalil do motoru napr. arvu a nechal v motoru treba par dní? Děkuji za info

Editováno: , autor: Tomas07777
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkušenosti s tím nemám ale pravděpodobně se tím nic nezkazí a i cena je přijatelná. Osobně bych čištění vnitřku motoru prováděl několikanásobnou dřívější výměnou oleje s dobrou čistící schopností. Třeba 3 x Shell po 3 000 km.

 

Arvu raději ne, je potřeba vyčistit celý vnitřek motoru, ne jen tu část, kde stojí olej, když je motor v klidu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednou jsem to využil u formana - nebyla to zrovna značka LiquiMoly, ale něco podobnýho od Totalu, smrdělo to benzínem jak čert - servisák, co mi to doporučil jako náhradu výplachu speciálním olejem mi vysloveně zakázal sahat na plyn potom, co tu pixlu do motoru nalil - že se tím zředí olej natolik, že při jakýmkoliv zvýšení otáček nad volnoběh by hrozilo minimálně přidření motoru. To co při následným vypuštění vyteklo z motoru bylo opravdu černý jak bota - ale protože to bylo už po nájezdu cca 8500km, tak nemůžu říct, nakolik to z motoru vypláchlo nějaký úsady navíc proti normální výměně oleje.

 

Nalívat do motoru Arvu je normální vražda agregátu - jednak se Arva ředí vodou, druhak protože obsahuje petrolej, tak rozpouští a smejvá olejovej film. Nalitím roztoku do motoru, protočením a necháním v klidu uděláš to nejhorší co je asi udělat možný - smeješ olej z třecích ploch a necháš tam zbytky kapaliny obsahující vodu. Následná koroze všeho co obsahuje železo pak zkázu dokoná.

 

Jedinej způsob, jak vypucovat motor zevnitř by byla kompletní demontáž až na úroveň holýho bloku, kliky atd a vymytí všech dílů přehřátou tlakovou párou - ta odstraní úsady, mastnotu a všecko ostatní - následně by se všecky povrchy musely okamžitě nakonzervovat nástřikem minimálně obyčejným motorovým olejem (ve fabrice se to dělá speciálním v oleji rozpustným konzervačním voskem), aby se díly až do další montáže nepoškodily vzdušnou oxidací. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...