Přejít na obsah

Vytlumení - montáž, materiály


Doporučené příspěvky

takže ....

 

dnes jsem ověřoval u prodejce a prodejce ověřoval v ŠA (byl jsem u toho když do ŠA telefonoval)  - vytlumení opravdu může znamenat problém se zárukou a to v případě rekmaí typu, rezonance dílů, neznámé zvuky, bouchání a podobně, a dále ve věci možné kondenzace a špatný odvod kondenzátu ze dveří či jiných dílů.... problémy s elektrickou výzbrojí vozidla a pod....   nicméně určitě né při reklamaci motoru či převodovky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já bych z toho zase nedělal takovou vědu... tlakové čidlo airbagu je zde:

 

post-85884-0-78219600-1402338997_thumb.j

 

Jde hlavně o to, aby dveře byly utěsněny... takže v případě nárazu pak tlak, který tak vznikne aktivoval čidlo a ne se jen tak "vyfouknul" ze dveří do kabiny...

 

Podle fotek jsou dveře po vytlumení snad ještě těsnější....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě těsnější = ještě citlivější to je fyzika.

 

Ale máš samozřejmě pravdu. Já k airbagům kladný vztah nemám. Pokud někdo chce provést takové úpravy, tak je to jeho problém. Jen bych se nedivil výrobci, který neuzná náhodně vybuchlé nebo v případě potřeby nevybuchlé airbagy díky podobné úpravě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Achjo, zbytečně to dramatizuješ,  airbag ti nemůže "náhodně" vybuchnout.... krom tohoto čidla, je tam ještě čidlo zrychlení atd, vše musí vyhodnotit ŘJ....  

 

V tom co jsi přiložil - část návodu, se řeší jen problém, aby čidlo airbagu neselhalo při nehodě... když ve dveřích nebude čalounění... 

 

Na stránkách téhle firmy www.ahifi.cz mají spousta referencí a to i složitějších vozů než je OIII, takže bych z toho opravdu takový strach neměl...

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, jsem zbytečný dramatik a panikář, už to se mnou lepší nebude... omlouvám se všem, které jsem vyděsil.

 

Je přece nad slunce jasnější, že ten snímač tlaku, který se má starat o řádnou a včasnou aktivaci bočních a hlavových airbagů (po vyhodnocení řídící jednotkou) bude reagovat na změnu tlaku v prostoru dveří naplněných pouze snadno stlačitelným vzduchem naprosto stejně, jako v prostoru dveří, který je naplněný pevnou výplní + zbytek vzduchu. Určitě konstruktéři nejen oktávek, ale i výše zmiňovaných drahých aut počítali s tím, že řada z nás narve do dveří kde co kvůli lepšímu zvuku a vytvořili tam dozajista tak velkou toleranci, aby to vůůůbec nevadilo. :worthy  Děkujme jim za to.

 

Nemá smysl to rozebírat, jsem jen tříčtvrteční laik a mým selským rozumem to chápu tak, jak popisuji výše. Nemám patent na pravdu, nejsem specialista na deformaci tlakových komor, rozhodně se nechci přít, nalijte si do dveří třeba epoxid.... a začínám uhýbat od tématu, tudíž tuto diskuzi z mého pohledu končím...  kol100

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem dnes jel kolem brněnské firmy http://www.ahifi.cz/ a zastavil jsem se u nich, poptat se na to vytlumení.

 

Zaujal mě profesionální přístup, mluvil jsem přímo s člověkem, který se vytlumování u této firmy zabývá - tedy přímo s tím, který se pak hrabe ve Vašem autě, což je idální, pokud se člověk chce něco kloudného dozvědět :kol-47:. Další tam byl přes audio, radia, repro atd....prostě cvrkot... 

 

Jinak tam měli dost narváno, bylo tam samosebou hodně mlaďochů, kolem dvaceti, kteří si přišli koupit dva, nebo lépe čtyři "Obří repráky", do svých vytuněných golfů, aby si to pořádně užili, dokud jim sluch ještě slouží... :kol-27: , takaže jsme se museli s pánem dost přeřvávat.... 

 

Přímo na prodejně mají vzorek (dveře z OI), originál a vytlumené - pohým poklepáním na plech je slyšet obrovský rozdíl, ten tlumící materiál na omak působí velice odolně (možná je to pokovená folie) a trvalivě. Já znal jen tlumící vatu + staniol, co se lepila do Š120 - a to se nedá vůbec srovnat... navíc ten materiál není vůbec nasákavý, takže ve dveřích se nedrží voda....

 

Postup je takový, že se s Vámi projedou autem, případně mají akustický měřák, nebo se pomocí poklepání - proměří rezonance a přenos zvuků... a pak se řeší vhodný postup vytlumení,.... jinak OIII už znají, takže pán měl přehled co a jak.... ta zelná OIII, co mají na webu, byla prý úplná funglovka, že až u nich sundávali igelity :kol-47:  

 

Záruka je prý sporná a záleží na automobilce - ale to je stejné, jako při úpravách podvozku apod., to už se tady řešilo, jinak prý vytlumení dělají i v autorizovaných servisech , např. to už viděl u Passata... Pokud se nezasahuje do kontrukce auta, např někde něco vyřezávat, ohýbat apod. tak by neměl být problém. U nového auto by zasahoval jen do dveří a kufru... nic víc nerozebírat, s tím souhlasím.... 

 

Čidla airbagu jsou na vnitřní straně plechu ve dveřích (zevnitř), tedy na ně, ani v jejich okolí se nic nelepí... to mě potvdil, a celé dveře se pak zase zpět utěsní (ten igelit)... takže v tomto by taky neměl být problém...

 

Jinak Canton prý hraje dobře, jen ten Subwofer je v plastu (dřevo by bylo lepší) a je přichycen přímo do karoserie, takže se rezonance přenáší do zadního blatníku a dveří... u liftbacku je to lepší, ale u combi to prý drnčí víc, tohle vytlumení tento problém odstraní....      

 

Uvidíme, celkem se mě to líbí, ještě si o tom pozíšťuju víc a celkem bych o tom uvažoval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím vespolek. Nechal jsem se tímto tématem inspirovat a po krátkém zhodnocení kladů a záporů podobného zásahu jsem se rozhodl to vyzkoušet. Protože mě baví se tak lehce vrtat v autě, pustil jsem z hlavy montáž od profíků z ahifi, jak se tu psalo (ikdyž věřím že to jsou kluci šikovní a zvládli by to lépe i rychleji) a vyhradil jsem si volný DIY víkend :) Moje očekávání od vytlumení bylo především zpříjemnění poslechu hudby z Cantonu a lehké odhlučnění interiéru. U odhlučnění jsem si nedělal velké nároky, protože ereso v benzínu je na octávky docela tiché a vrozené vlastnosti podvozku a jeho nastavení tím stejně člověk neovlivní.

 

Takže jsem si pročetl stránky o montážích, které jsou na první stránce, nakoupil materiál a pustil se do toho. Nejvíc jsem se inspiroval ze stránek ahifi z montáže tlumení v O3 v kombíku. Při demontáži tapecu bylo asi nejtěžší demontovat ovládací panel oken u řidiče (svině tam fakt drží jak přibitá a je potřeba trochu té primitivní hrubé síly v páčení). Radou mi pomohl kolega lubpf, kterému tímto ještě jednou děkuji. Repráky jsem měnit nechtěl, takže jsem je tam nechal, což mi pak ale lehce zkomplikovalo přístup na vnitřní stranu vnějšího plechu. Každopádně to tam nalepit a upevnit jde i za pomocí tapetářského válečku. V kufru jsem tlumil plech za subwooferem, protože při vyšších hlasitostech mi začlo rezonovat zadní světlo. Vytlumil jsem i plech pod rezervou.

 

Přidávám i soupis množství použitého materiálu, kdyby to někoho zajímalo:

Přední dveře:

3 pláty STP Anticor S (vnější plech tak z 80-90%, vnitřní z 50% z použitelné plochy)

2 pláty Gladen Aero Wave

2 pláty Gladen Aero Foam

Zadní dveře:

2 pláty STP Anticor S (vnější plech tak z 80-90%, vnitřní z 50% z použitelné plochy)

2 pláty Gladen Aero Foam

Kufr:

1 plát STP Anticor S 

2 pláty Gladen Aero Foam (podběhy a pod rezervou)

 

Možná bych dokoupil ještě 1-2 pláty toho STP pro ještě lepší zpevnění plechů.

 

Jestli můžu hodnotit výsledek po prvních 4 hodinách jízdy, tak jednoznačně zlepšení basové složky Cantonu, ale ne ve smyslu silnějších basů, ale spíš jejich podání. Jsou takové dynamičtější a pevnější. Nejsem audiofil, takže sorry, nedokážu to popsat. Především ale zmizely vibrace a drnčení tapecu při vyšších hlasitostech, což je asi největší přínos celé téhle srandy. Prostě si můžete hudbu z kvalitního zdroje poslechnout v čistém podání i víc nahlas. Co se týče odhlučnění, interiér se mi zdá trošku víc izolován, ale na rozbité cestě je to zanedbatelné zlepšení. Nejvíc jsem si to odhlučnění uvědomil na hezké cestě, ale možná jde o placebo :). Chtělo by to změřit na hlukoměru. Příjemný vedlejší efekt poznáte při prvním zabouchnutí dveří. Celkově tedy spokojenost. Cena něco málo přes 3k za materiál, 1 a půl dne v trapu a namožený záda z neustáleho klečení a ohýbání se ke dveřím :D Pokud podobné úpravy auta berete jako formu relaxu, baví vás to a chcete vylepšit ozvučení, jděte do toho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkný, odvaha se musí nechat  :kol-47:  Je pravda, že na Favoritu jsem si taky spousta věcí vylepšoval sám, ale to je řada let... na OIII bych si už netroufl, a času na podobný "relax" - jak píšeš, už taky není... jojo, bejvávalo :rolleyes:

 

Myslím, že největší rozdíl ve zvuku bude u subwooferu... kdy zmizí ty rezonance - kdyby jen tohle, tak to myslím má cenu.

 

Jinak na odhlučnění interiéru by ti ještě pomohlo podlepit ty podběhy kol (ty plasty) jak mají Ahifi na webu...  na to jsem se ptal a prý to pomůže... hluk máš vpodstatě trojí: 1.) motor - což bych u RS TSI neřešil vůbec. 2.) Aerodynamický - tam jsou limitní skla a zrcádka. 3.) Kola - tam bych se zaměřil, což je prý u Octavií slabé místo... na to ti pomůžou i ty vytlumené dveře a zadní kufr.

 

Zkus ještě víc popsat, jaký je tedy rozdíl - až zas někam pojedeš. Já taky nejsem úplný audofil (i když mám rád kvalitní hudbu), takže mě zajímá to odhlučnění - zkoušel jsi jet rychleji např. po dálnici ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mno ja rozumim PC a vecem kolem, ale na hrabani se v aute jsem levej :) takze nez bych si to roz***** tak si to radsi necham udelat :D

Spise me jde o to ze trebas prdne reproduktor v aute a na zaruku te pak poslou nekde, protoze jak clovek cte na co vse se uz SA skube tak prave proto me tadytohle vcelku odrazuje. A pochybuju ze me to autorizovanej servis vytlumi...

Me to tlumily ve skodovce. Dojel borec, vytlumil dvere, nalepil folie na okna a mam to v celkove fakture.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to tak, pokud to udělal autorizovaný servis, byť subdodávkou, je to na nich a jejich odpovědnost vůči škodovce, nicméně NOZ říká: 

 

Škoda způsobená vadou výrobku

 

§ 2939

(1) Škodu způsobenou vadou movité věci určené k uvedení na trh jako výrobek za účelem prodeje, nájmu nebo jiného použití nahradí ten, kdo výrobek nebo jeho součást vyrobil, vytěžil, vypěstoval nebo jinak získal, a společně a nerozdílně s ním i ten, kdo výrobek nebo jeho část označil svým jménem, ochrannou známkou nebo jiným způsobem.

(2) Společně a nerozdílně s osobami uvedenými v odstavci 1 hradí škodu i ten, kdo výrobek dovezl za účelem jeho uvedení na trh v rámci svého podnikání.

(3) Škoda na věci způsobená vadou výrobku se hradí jen v částce převyšující částku vypočtenou z 500 EUR kursem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou v den, v němž škoda vznikla; není-li tento den znám, pak v den, kdy byla škoda zjištěna.

 

§ 2940

(1) Nelze-li výrobce určit podle § 2939 nahradí škodu i každý dodavatel, pokud poškozenému při uplatnění práva na náhradu škody do jednoho měsíce nesdělí, kdo je výrobcem nebo kdo mu výrobek dodal.

(2) Jedná-li se o dovezený výrobek, pak nahradí škodu každý dodavatel, i když je výrobce znám, pokud poškozenému ve lhůtě nesdělí, kdo je dovozcem.

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Chlapi, mam O III iba mesiac, ale som sklamany, v kabine je hrozny hluk, mam dojem ze cela kabina je jeden velky reproduktor, staci ze idem 40km/h a uz to vnutri huci. Skusal som za pomalej jazdy vypnut motor ale motor to nesposobuje.

Osobne mam dojem akoby hluk isiel viac od strechy kabiny, nie od podvozku. Ale vsimol som si ze tlmenie nikto na strechu neaplikoval. Mate podobnu skusenost? Tiez mate v aute hluk? A teraz nemam na mysli kolesa ci motor, to je klasika aj u inych aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...

Nieje mozne nahradit reprakmi zo zostavy Canton/myslim stredobas a vyskac/ papierove repraky standartnej hudby s Bolerom?Myslim rozmerovo a ci by konektory sadli,ze by sa iba tie povodne odvrtali a nanitovali tieto Cantony.Nema niekto skusenost?

Kazdopadne bez vytlmenia by som do toho nesiel,lebo co mam skusenost z byvaleho auta,tak aj po zachovani povodnych papierovych repro a ozaj kvalitnom vytlmeni dveri a tapacirov hrala hudba v aute lepsie,ako priplatkova hudba priamo z fabriky od Sony v rovnakom aute bez vytlmenia.

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, myslím že to nemá smysl. Nevím jak vypadají standardní repráky ale o moc horší než Canton nebudou. Canton dohání kvalitu zvuku zesilovačem a dsp, nikoliv kvalitními repro. Ty Cantony jsou "papíráky" taky. Rozměrově pasovat budou a některé jejich parametry jsou na obrázku. Bohužel tam není jejich citlivost, což je pro napojení pouze na rádio, docela důležitý údaj.

d3u9.jpg

 

Jinak souhlasím, nejdřív tlumit, pak měnit repro. Ale doporučil bych Ti podívat se po kvalitnějších repro...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Došla mi ještě jedna věc. Přední reproduktor ve dveřích u Cantonu hraje spíš basy takže možná i jeho citlivost bude nižší, jak to u basáků bývá. Tak kdybys ho dal místo středobasu na Bolero, aby ti vůbec zahrál a nepřeřvaly ho výškáče... v tomhle bych byl fakt opatrnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za radu.Podla obrazkov z netu vypadaju ozaj aj tie Canton ako paierove.To by som si ozaj velmi nepomohol.A vies poradit nieco overene,co tam sadne aj rozmerova a aj parametrovo?Bez tych redukcii tam ale nic nedostenem,ze?Kazdopadne asi zacne vytlmenim a uvidim.Kazdopadne som zistil,ze aj seriovka s Bolerom hra viac ako slusne,pokial je hudba do neho pustena kvalitna a z dobreho zdroja.

Stiahol som si do vindows phonu aplikaciu music HD a teda cez BT to hra ozaj paradne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...