Přejít na obsah

Divné správanie motora pri studenom štarte 1,2 44kW


touareg3

Doporučené příspěvky

Zdravím páni, chcem sa spýtať odborníkov o radu. Kolegyňa kúpila Fabiu II r.v. 2008 56 000 km  1,2 44kW. Ak je vonkajšia teplota vzduchu menej ako 20 stupňov, auto  so studeným motorom naštartuje normálne, voľnobeh beží OK. Avšak pri vonkajšej teplote vyššej ako je 20 stupňov, studený motor naštartuje normálne, ale za cca 10 sekúnd začnú padať otáčky  a strieľa do výfuku. Ak v tomto okamihu pridáte plyn, viackrát po sebe asi cca na 1 minútu, motor už beží zasa normálne na voľnobeh a všekto je OK. Vonkajšia teplota nemá vplyv na štartovanie teplého motora, tam je to v poriadku. V servise Škoda na VAG nič nenašli, žiadna závada v pamäti závad, nesvieti ani žiadna kontrolka. Kde môže byť problém? jediné čo mi doporučili bola výmena sviečok,  aj palivového filtra, lebo na 60 000 km to treba aj tak vymeniť.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jinak se také sleduje přes VAG, ale to chce mít někoho s kabelem a VAGem na noťasu, aby ti to napíchl, než nastartuješ, jaké jsou teploty nasávaného vzduchu a kolik teplota vody a jak se to pak chová po nastartování, jestli tam pak nenastane nesmyslný skok a ŘJ pak dává blbé pokyny na směs a tím pádem to má tendenci se zahltit a chcípnout

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže teplotné čidlo teploty motora je vymenené, motor už nemá tendenciu zdochnúť, do výfuku nestrieľa, len po naštartovaní studeného motora  teraz, keď je vonku 28-30 stupňov, tak motor naskočí, neklesajú otáčky, nestrieľa , len prvých cca 20 sekúnd sa motor chová otáčkami na tých 850  ako keby bol už teplý,ale po tých cca 20 sekundách sa automaticky zdvihnú otáčky cca na 1100 ako keď je studený a po chvíli zasa k klesnú na tých 850 a potom už je to OK. Chyba na diagnostike bola vysoká dávka paliva na voľnobeh. Chyba bola vymazaná. Poraďte čo ďalej, alebo to má tak 1,2 44 kW bežať? Mám 47 kW 12V a toto mi nerobí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já s tím měl problémy taky, už před pár lety. Koupil jsem Fabii II v r. 2007 a chování bylo přesně takové - při studeném startu a venkovní teplotě nad 20 °C velké kolísání otáček. Pak jsem tuším někdy tady našel, že je to vada prvních verzí a že je třeba přeflashovat řídící jednotku (teď to téma ale nemůžu najít), tak jsem s tím zajel do servisu. Byl jsem tam asi 3x, nakonec jsem jim tam auto 2 dny nechal, aby si mohli vyzkoušet studený start při vyšší tepltoě vzduchu - no a to přeflashnutí mi udělali a od té doby je klid.

Jen takový poznatek - přeflashování způsobilo, že při teplotách cca nad 18 °C jsou otáčky na volnoběh po studeném startu vyšší (asi tak kolem 1100 - 1200), než při nižších teplotách.

Editováno: , autor: Zdeněk63
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...