Publikováno Květen 23, 201411 r Zdravím! Včera jsem si přivezl referenčního Superba II FL se 20k km ve výbavě elegance. Zatím spokojenost. Jen se bojím jedné věci, někdy (tak cca 1 ze 3 pokusů) při plně sešlápnuté spojce (auto samozřejmě stojí) mí při zařazení zpátečky Supík vydá poměrně nepříjemný kovový zvuk. Jakoby to šlo přes zuby. Většinou když spojku pár sekund držím a až potom zařadím, tak to neudělá. Automobil je naštěstí ještě několik let v záruce. Proto se ptám. Je tento problém vlastnost, nebo mám jít do servisu? děkuji!
Květen 24, 201411 r Ahoj, že by to byla vlastnost si nemyslím. Já mám tedy r.v.2010,ale nic takového nezaznamenávám.
Květen 24, 201411 r asi nečteš. psal sem že ji tam musíš dát pomalu, pokud ji tam narvu rychle, tak to dělá stejné zvuky. u TDI to nedělá.. Synchronizované převodovky nemusí mít všechny rychlosti synchronizované. V dávné minulosti měly převodovky synchronizované třeba jen 2 stupně (třetí a čtvrtý), dnes je běžně nesynchronizován zpětný chod. Zpátečka je realizována ozubeným kolem na vlastní hřídeli a to se zasouvá do příslušných evolventních ozubení kola hnacího a hnaného současně. Kolo zpátečky má pro snazší zasunutí čelní plochu každého zubu ve tvaru klínu. Synchronizace i u zpátečky má svůj význam pro rychlé zařazení zpětného chodu z větší dopředné rychlosti. Automobil tak může rychle začít couvat když sotva zastavil. Plně synchronizovaná převodovka má všechny rychlosti, tedy i zpátečku synchronizovanou.
Květen 24, 201411 r Já jezdil v autoškole bez synchronizované převodovky. A myslím že tazatel to tam určitě dával v plném zastavení a to i pomalu.....
Květen 24, 201411 r U FI, OII vše benzín, ale i SII nafty je třeba někdy ještě jednou vyšlápnout spojku, a pak to tam jde bez zubů. Ale jsou to jen výjimečné případy, většinou ještě je to tím, že auto bylo odstaveno na kvalt. Takže pokud to nedělá při každém řazení, tak bych to asi neřešil.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.