Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte všetci,

dnes sa mi stala taká vec, že som neprešiel cez emisnú kontrolu. Technik mi oznámil, že mám zlú lambda sondu. Hodnota lambda mu ukazovala cca 0,7-0,8 stabilne. Všetky emisie vysoké.

Tak som zamieril do servisu na diagnostiku. Medzi závadami lambda nebola. Pri ďalšom skúmaní (meranie vyhrievania lambdy, odpor, napätie) bolo všetko v poriadku. Ale hodnota lambda regulácia na diagnostike po nejakom čase normálnej regulácie začala stúpať až na -25% (normálne hodnoty vraj mali byť +10 až -10). Po pridaní plynu to znovu začalo ukazovať normálne hodnoty na chvíľu a potom sa problém opakoval.

Ďalej mechanik preveril tenosť sania - v poriadku, elektromagnetický ventil na nádobke s aktívnym uhlím - v poriadku.

Ešte pri diagnostike nás zarazila jedna vec, ukazateľ zaťaženia motoru ukazoval stále 100%. Pri prudkom pridaní plynu padol na 0 a následne znova vyskočil na 100%.

Vedel by niekto poradiť kde môže byť problém, keď lambda takto striedavo ukazuje dobré hodnoty a potom zlé (všetky merania a ani samotná diagnostika ukazovali že sonda je OK)? Tak isto to zaťaženie motora, ak by mi niekto vedel objasniť.

Ďakujem.

edit: Odpor meraný na lambda sonde bol cca 11 ohmov, lambda sonda bola zohriata. Je to normálna hodnota? Podľa dielenskej príručky by hodnota odporu mala byt 1 až 5 ohmov pri teplote 20°C. Ale koľko by to malo byť pri zohriatom motore, neviem.

Upraveno od juro111

Při vyšší teplotě je i vyšší odpor, jakou má mít hodnotu to nevím. Vzhledem k tomu, že při 20°C je řekněme 5 ohmů tak 11 ohmů by odpovídalo takovým 50°C a zahřáté auto je na 90°C ne? Ale abych tě netahal za nos, tak na takovéhle věci bývají tabulky či výpočty takže ten odpor může vzrůstat prudčeji, ale to je už z jiného soudku..:D

Jinak lambda sonda zlobí, zlobí tak moc, že mám v autě 4 roky vadnou a nemám už chuť to řešit. Kupovala se nejdražší a poté něco z té střední třídy, stejně se to za nějákou dobu objevilo. Před půl rokem mi říkal kolega v práci, že zkusil lambda sondu od Bosch a zatím bez problémů..takže klidně může být problém v ní. Elektronika se umí chovat tak, že se tváří, že funguje a přitom je to naopak.

Abych podotkl, asi tě zde ukřižují, protože takových témat je tu poměrně dost :D

  • Autor

Tak už to mám vyriešené. Vymenené tesnenie pod sacím potrubím (bolo už trocha zlé) a vymenená lambda sonda.

Na emisnej boli emisie ako za mlada.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.