Publikováno Červen 15, 201411 r zdravím mám takový problém.dědovi stojí v garaži š125 asi rok 89 najeto 70 000km v původním stavu není na ni vidět koroze pořád stoji v garaži.chtel bych poradit co s autem udělat jestli to ma cenu prodat nebo dát na ekolikvidaci.
Červen 15, 201411 r Tohle jsem resil s dedou loni. Š120 mu stala v garazi asi od roku 1999, už se to muselo i vytahnout navijakem, protoze zarezly kola. Jako nevim hele, jestli to neni lestenka, tak do srotu. Ja jsem byl rad, ze je to z garaze pryc a mam ji volnou. Upraveno Červen 15, 201411 r od Wyder
Červen 15, 201411 r Autor je pravda ze lak vosk asi nikdy nevidel.je matny jako prase ale deda s ni par krat za rok vyjel. je plne funkční
Červen 18, 201411 r Je škoda ji rozebírat na ND. Pokud na ní nemáš dost místa, tak dát inzerát, prodat vcelku někomu, kdo si na ní vyhraje a bude s ní dál jezdit. Pokud místo máš a nepotřebuješ ho tak nutně, tak vypustit nádrž, vyhodit starou baterii, vyměnit oleje v motoru a převodovce, vyměnit chladicí náplň, celkově auto zakonzervovat, podložit nápravnice špalkama a nechat "odležet" aspoň 10, líp 20 roků - pak se na ní napakuješ...
Červen 18, 201411 r obecně pokud je na to auto místo a netrápí tě, tak není co řešit. Já podobný muzejní kousek taky skladuju. (http://img99.rajce.idnes.cz/d9903/7/7203/7203846_e144cf2a8784165c225f9123b03e0dc4/images/DSCF4375_hdr.jpg?ver=2) Ekkar popsal postup konzervace dobře. Hlavně dobře prohlédnout celý spodek odhalit případnou korozi a tu opravit. Upraveno Červen 18, 201411 r od Supermarine_Spitfire
Červen 19, 201411 r Autor A co pojistka kdybych si to auto nechal musi se platit.jak se resi dnes depozit
Červen 19, 201411 r Depozit je jen na rok, pokud bys to chtěl na dýl, musíš nechat auto úplně vyřadit z evidence = vrátit značky. Opětovný uvedení do provozu by pak bylo možný jen na jiný papíry stejnýho, ale celou dobu provozovanýho auta nebo na čistě veteránskou registraci - prostě to nejde už jen kvůli neplnění novejch emisních limitů. Tam platí, že co je v nepřetržitým provozu od doby, kdy byly povolený vyšší hodnoty, to může bejt drženo v provozu i nadále - i když dneska takový auto už ledaskam předpisy nepustí (centra měst, kam je vyžadovaná "ekologická plaketa" = hlavně to dělají v Dojčsku, v našem Kocourkovsku s místní koruptivní atmosférou se toho dočkáme tak za 10 let...), tak jeho registrace je platná a u opravdu starejch aut to, že doposavad jezdí na původní registraci = ne na veteránskou dost podstatně zvedá jejich cenu. Jde to samozřejmě řešit tak, že se to uložení do depozitu dopoledne ukončí a odpoledne se zadá znovu, ale myslím že by to někomu asi začalo bejt brzo podezřelý... Přitom neplatit povinný a mít auto na špalkách ve stodole znamená, že si Česká Asociace Pojistitelů jen počká, až uplyne několik let a pak si na takovýho vlastníka došlápne s částkou 30-50kaček za každej den, kterej taková "uloženka" neměla zaplacenou pojistku. Oni totiž automaticky předpokládají, že takový auto jezdí... bez pojistky. Tudíž postih atd. Takže nevím, co je lacinější - jestli trvale platit nějakou opravdu minimalistickou pojistku jen proto, aby se auto udrželo v evidenci, nebo ho nechat trvale vyřadit - a pak buď shánět další platný "papíry", nebo obíhat schválení na veteránský značky...
Červen 20, 201411 r Zatím depozit automaticky prodlužují, až bys šel vyzvednout značky, zaplatíš 50Kč/rok Nádrž bych nevypouštěl, ale dal plnou. Když bude prázdná, bude na vnitřních stěnách kondenzovat vlhkost a nádrž bude reznout. Pokud zvedat auto, tak lehce, aby částečně bylo koly na zemi. U zcela vyvěšených náprav budou zase trpět silentbloky. Pokud je místo, nechal bych auto na zemi a čas od času s ním popojel
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.