Jump to content

Supermarine_Spitfire

Facebook Uživatel
  • Content Count

    699
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Supermarine_Spitfire last won the day on May 27 2017

Supermarine_Spitfire had the most liked content!

Community Reputation

131 Excellent

About Supermarine_Spitfire

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

2,119 profile views
  1. V první řadě je pro nastavení světel potřeba najít rovnou podlahu, třeba podzemní garáže. Potom je nutné zjistit zástavbovou výšku světlometu. Parabolické světlomety mají většinou na skle vyražený takový malý terčík, to je osa potkávacího světla. Projektorové světla mají před čočkou kříž, takže když překryješ rozsvícené světlo látkou, tak se ti zobrazí. Když nenajdeš ani jedno, tak měř výšku někde zhruba ve středu světla. Viz moje Mondeo. Většina výrobců si díky ostrému přechodu světlo/tma může dovolit obligátní sklon 1%, což je klesání 10cm na 10m. Pro řidiče auta je
  2. Kotoučové brzdy by se mohly odtrhnout samy během nakládání, jak ho budete navijákem tahat na podval. Ty bubnové mají velkou styčnou plochu, to asi bez šance. Leda vzít palici nebo kladivo a poklepat na buben, ale opatrně, je to odlitek. Předtím zkus propumpovat několikrát brzdový pedál, jestli tam zbyla kapalina. Mohla by zahýbat s prasatama. Kdyby si chtěl zadní bubny sundat, tak to nejde jen tak rukou, jako u dnešních aut. Potřebuješ na to stahovák bubnových brzd, to jen tak pro info. Ad: Kecám 130 už měly vlečnou nápravu, tak tam je buben jištěnej normálně šroubkem, jako u dnešn
  3. Které konkrétně z těch "všechny" si zkoušel?
  4. No většina LED co se dá na aliexpressu koupit, má menší jas, jak obyčejná halogenová žárovka třeba od Helly za 40Kč. Zatím jsem viděl na youtube jen jednu LEDku, která jasně porazila halogen.
  5. S tím pasivním chlazením je to u diod v uzavřeném prostoru trochu kříž. S rostoucí teplotou ledky klesá její účinnost klidně i o 10%. Taková pomyslná horní hranice teploty PN přechodu je 125°C. Trvalá provozní teplota by měla být do zhruba 80°C. Což v případě pasivu a třeba 30 stupňovýho horka v létě může být tuto mez problém udržet v nevětraném prostoru navíc v blízkosti motoru.
  6. Jo mít to vychytaný i pro parabolu už chce docela kumšt, tam přece jenom už velmi záleží na přesné pozici zdroje, aby nevznikaly parazitní odrazy všude po parabole. Ale jdou tomu napřed, podle datasheetu bude mít světelný tok 1500lm, tedy stejný jako žárovka. Tím pádem by to nemělo zvyšovat index oslnění. Podle toho toku to nebude mít asi takový wow efekt jako žárovka vs. xenon, ale zase to bude o krok dál, než jsou teď Osramy NBL.
  7. Buď je děravý plovák, nebo je špatně nastavený jeho jazýček, tím pádem neuzavírá přívod paliva včas.
  8. To je velmi dobrá rada v případě, že dotyčný bude jezdit ve Finsku na celoročně zasněžených silnicích a nebo připravuje auto na zimní rallye. V naší kotlině to moc logiku nemá. Naopak se tím připravuje o styčnou plochu (a tedy adhezi) na našich max. mokrých cestách.
  9. To sice jo, ale díky tomu rozptylu se za šera težko odhaduje rychlost auta a jeho vzdálenost. Stejný efekt jako dálková světla. Taky netušíte jak daleko je auto před vámi a jak rychle se pohybuje. S potkávacími světly bez problému. No a jak odhadujete za tmy rychlost a velikost(umístění světel je dáno vyhláškou) protijedoucího auta jinak, než jen podle světel??? Proboha. Tohle je cesta na hřbitov!
  10. Jezdit o půl deváté večer i v těchto letních dnech jenom na denní svícení není moc ideální. Pro mě je třeba docela obtížný odhadovat rychlost a vzdálenost takhle osvětleného protijedoucího auta. Jednou mě takhle překvapilo auto ve tmě s denními, když jsem předjížděl. Blbec jsem si myslel, že jenom stojí u krajnice a já v klidu předjedu auto, ze kterým jsem se táhl už dobrých 5 minut. Jenže ono nestálo... To byla hoňka se dostat zpátky do svého pruhu.
  11. Jo jenom když tu pořád zmiňujete jak jsou bridgestone tvrdé pneu = špatné pneu... tak měkčí pneu neznamenají lepší. Měkčí směs nedokáže tak dlouho teplotně vzdorovat při namáhání, daleko rychleji se přehřeje a přestane fungovat, má daleko menší nájezd. Abych to uvedl na příkladu. Když se jedou track days na obyčejných silničních pneu, tak ty s měkčí směsí umí rychleji projet první tři zatáčky, potom se přehřejí a začnou klouzat. Zbytek okruhu lépe zvládají ty s tvrdší směsí. Jenom bych chtěl připomenout, že tvrdší směs neznamená jenom špatné vlastnosti.
  12. Trochu zvláštní, ale proč ne, každý jsme nějaký. Když si koupíš sedmičku vína, tak z ní taky vypiješ jenom dvě deci a pak koupíš novou? Nebo to tak máš jenom s pneumatikama? Nicméně až se budeš zbavovat 5mm pneu, určitě napiš, rád si je od tebe vezmu.
  13. Tyhle ty "dekarbonizační" sady jsou tak trochu tahání peněz z lidí. Spíš bych se zamyslel nad tím kolik najedu ročně, jestli spíš město(zkrátit interval výměny oleje) nebo dálnice(nechat ho na 15tkm), jak dlouho uvažuji to auto mít(viz místní kluci zde, co do nich nacpou hromadu peněz a pak ho za rok prodají s neuvěřitelnou ztrátou). Pro čistotu motoru je nejdůležitější pravidelná výměna oleje a tankování pokud možno kvalitnějších paliv nebo si pomoct s VIF, ikdyž u tvého TSI to bude spíš jenom o čistotě vstřikovačů.
  14. A dělá to jenom při klimatizaci nebo i v jiných případech - když se zapne vnitřní okruh, nebo se klimatizace zkusí pustit při nejvyšších otáčkách ventilátorů. Možná se špatně otvírají nebo přivírají zadní klapky, kterými odchází vzduch z kabiny a můžou vznikat výkyvy tlaku v kabině.
  15. No já nevím. Černá kola mi nikdy nepřirostla k srdci. 100 lidí, 100 chutí. Výhodou je prakticky nulová údržba a "zamaskování" designu. Nicméně černá dokáže i pohřbít nápaditost kol a opticky zmenšuje. Ale každému se líbí něco jiného. Napříč modely je tu stále dokola stejný opakující se vzor - bílá karoserie a černá kola. Nic nudnějšího jsem snad neviděl. Ale s jinýma barvama karoserie je to už snesitelnější. Ale jak říkám, každý má jiný vkus a je fajn že, když chce mít člověk černobílé auto, tak ho může mít.
×
×
  • Create New...