Jump to content

Supermarine_Spitfire

Facebook Uživatel
  • Content Count

    653
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Supermarine_Spitfire last won the day on May 27 2017

Supermarine_Spitfire had the most liked content!

Community Reputation

108 Excellent

About Supermarine_Spitfire

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

1,341 profile views
  1. Ne ne ne. Geometrie světla jako taková je navržena tak, aby světlomety neoslňovaly protijedoucí auta. Jestli má být každé světlo nastavené jinak, tak pro něho musí být vyznačen vlastní sklon, když je tam jenom jedno číslo, tak platí pro oba světlomety. Dnes je to složitější s tím, jak řídící jednotka světlometu různě pohybuje s projektorem. Nicméně platí úzus, že po kalibraci skrze diagnostiku se světla nastaví do základní polohy, ve které se seřizují viz řečeno výše. Anebo když se otočí do polohy potkávacích světel, tak by měla světla přepnout do manuálního režimu a tedy do základního nastavení.
  2. Ne, tak takhle schodovitě se světla opravdu nenastavují... leda, že by pro každé zvlášť byl vyražen jiný sklon. Obrázek základního nastavení halogenových světel: Xenonové a LED světlomety se nastavují stejně (dáno vyhláškou), ale nemají linku jdoucí pod úhlem alfa do nekonečna, protože to nedovoluje vysoký světelný tok. Světlomety s montážní výškou do 80cm mají mít sklon 1% (nebo 1,2%). Světlomety nad 80cm mají mít sklon 1,5%. Kdyby někdo chtěl obhajovat ty "schody", tak by napřed musel najít na levém světle vyražený jiný sklon než na pravém. Pokud je na štítku na karoserii jedno číslo (nebo na obou světlometech stejné), tak tím je vše řečeno a dále o tom už nemusíme diskutovat,
  3. Tak problém by mohl být: hlavní spojkový válec se nevrací. pomocný válec přímo na spojkovém pedálu se nevrací, pružina na spojkovém pedálu může být prasklá nebo vypadla, nebo boule někde v hadici. Mně se nevracel pedál u starýho náklaďáku a problém byl v pomocném válci přímo na pedálu.
  4. Vypadá, že ti drhne volnoběžka startéru nebo se pozdě vrací pastorek. Nic s čím by se nedalo žít. Pokud tě to neotravuje, tak bych to nechal tak. Jinak by stačilo rozebrat startér a vyčistit. Může to častěji dělat v zimě.
  5. Hele a samosvorný kleště tam si nedostaneš co? Tím já dokážu 90% stržených šroubů a matek vytočit.
  6. podle videa to svítí stejně bez rozdílu návštěvy servisu, ale pokud z toho máš lepší pocit, tak mise splněna.
  7. Zkus TYHLE H15 a uvidíš. Pak dej vědět jestli tě to uspokojilo.
  8. Když chceš co největší výkon tak: Oram NBL, nebo Philips Extreme Vision Jestli chceš mermomocí "jakože" bílé světlo: Osram Cool blue intense, Philips White Vision, PIAA 5000K. Jsou homologované a bude to extrémně kůl.
  9. U halogenu a žárovky může být rozdílné spektrum dáno teplotou vlákna, materiálovém složení vlákna, poměrů prvků v inertní směsi plynů. Tudíž dohadovat se, jak vypadá spektrum halogenu a žárovky je stejně užitečné jako někoho přesvědčovat, že jediný správný tvar auta je sedan. Spektrální modulaci halogenu mohu navrhnout tak, že bude vypadat jako žárovka a nebo bude podobná zářivce, stačí když vyberu jiný materiál nebo použiji vyšší poměr kryptonu v plynné směsi a zvolím filtr. Nicméně je pravdou, že: Pod to bych se podepsal. To je ten důvod, proč rozdíly v osvětlení jsou u suché a mokré vozovky tak propastné. Neboť to "nespojité" spektrum LED zdroje, kde světelný výkon se "opírá" o vlnové délky kolem 400 až 600nm, je "požírán" smáčeným povrchem. To je taky důvod proč v hloubkách 50 až 150 metrů pod vodou je už pouze modrá část spektra. Je to jediná složka viditelného světla, která vodou prochází. Tak to byl hezký off topic. Ale myslím, že poučný. Já kupříklad u mondea mám úplně stejný problém, taky mi ledková světla svítí hodně dolů. Jako jsem štastnej, že broukům vypaluji sítnice a 2 metry před autem to vypadá jako ve dne, ale moc toho dopředu nevidím. Berličkou je, že se natáčejí, mají bleskovou dynamickou nivelaci a trochu "spolupracují". Automatika dálkových je na dálnici nepoužitelná a za deště i okresky jí nedělají dobře. Dálková světla svítí spíš podprůměrně. Takže to jen tak, aby jste si nemysleli, že problémy se světly se týkají jen Škody.
  10. klasický vlhký počasí s vysokou kondenzací na prochlazených površích. Dneska jsem mohl stírat jak jsem chtěl a stejně se ihned sklo zarosilo, sice tohle je zevnitř ale princip stejný. Pusť na to fén a je to hned pryč.
  11. Myslím to naprosto vážně. Nikoho to nepobavilo, to je jenom tvoje iluze. Nicméně zpátky k problematice LED žárovek do světlometů: každý světlomet má tzv. index Oslnění: Tato veličina se měří v levém jízdním pruhu a představuje výsledek pro rozptýlené světlo, geometrii a přesnost vlákna žárovky, jakožto i korektní nastavení světlometu. Z toho vyplývá, že pokud do světlometu dáš ledku s více jak dvojnásobným světelným tokem > zdvojnásobíš také index oslnění. Každý na tebe bude blikat, protože mezi ostatními budeš vypadat jak maják. BTW ty ledky v odkazu jsou podle toho, co vím fakt dobré. S přimhouřením obou očí bych je skousl v projektorových světlech. Tam by mohly udělat hodně parády. Co se týká otázky změny napětí, tak myslím, že není potřeba přes diagnostiku nic měnit, ani to myslím, není u předních světlometů možné, protože nikdo nepočítal s tím, že by to bylo nutné. Jako vyzkoušet to můžeš, pokud ti není líto peněz a první noční jízdu uvidíš, co na to protijedoucí auta. Ale myslím, že oslnění potkávacíma opravdu přestaneš řešit, zato budeš řešit oslepnutí dálkovýma. Rada na závěr: Dám ti tajnej cheat jak na to, abys nebyl oslněn: Přestaň koukat do těch světel jak nějaká můra a vždy, když budeš pociťovat, že tě někdo oslňuje, tak směřuj svůj pohled k pravé krajnici, svodidlům, bílým sloupkům. Pomáhá to!! Dělám to tak na motorce, protože ta teprve svítí super bídně a je to jediné řešení, když se cítím být oslněn. Tím se nestáhnou zorničky tak moc a dojde k rychlejší adaptaci oka po projetí oslňujícího auta.
  12. Nebo pokud máte v blízkosti nějakého velkododavatele náhradních dílů, tak se poptat tam. V Brně máme ML Parts, kde mají hezké ceny: https://mlparts.cz/zarovka-dalkovy-svetlomet-osram-64193nlhcb Nebo v Ostravě je PEMA. Pak už je na každém, jestli chce za H4 dávat 30Kč a nebo 200Kč. Já mám třeba v motorce H1 Osram NBU už 20tkm a pořád svítí. Je pravda, že na motorce nejsou výkyvy napětí spojené se servem, ale zase tam jsou obrovské vibrace třeba na polní cestě, šotolině.
  13. Velmi záleží v jakém je stavu, protože do normálního provozu je v podstatě nepoužitelné a nikdo ho kvůli podnikání kupovat nebude, takže jak říkáš, jestli je v zachovalém stavu, tak pro sběratelské účely. Našel jsem jenom jeden inzerát na TAZ1500 za 50tkč a Tady pár inzerátů na 1203. Hezký kousky jsou za 40 - 45tkč. Takže zkus nahodit 50 a třeba se nějaký šilenec najde. Nicméně počítej s tím, že ho můžeš prodávat rok i dva bez úspěchu.
  14. No kontrolka dobíjení se rozsvítí jenom při určitých okolnostech, zhasíná v podstatě ihned nad 13V. Tedy pokud auto dobíjí hůř (13,2 - 13,6V) a ty k tomu jezdíš krátké trasy a časté starty, tak se baterka vybíjí a žádná kontrolka tě na to neupozorní. Pro jistotu zkontroluj napětí na volnoběh a ve zvýšených otáčkách. Pokud se bude pohybovat nad 14V, tak si připrav love na novou baterku.
  15. Já vím, že ta fotka trochu zkresluje a tak moc do modra to není, ale i tak ta neodfiltrovaná modrá složka na těch činských ledkách mě vyloženě štve. Naštěstí automobilky na to už docela reagují a i ten ford už nějakou dobu dává pozor, aby to bylo světlo spíš k 5000K a mělo hlavně širší světelné spektrum, a ne 6000 a 6500K, kdy vzniká ten nepříjemný efekt do modra prosvíceného interiéru ve stylu kuchyňské linky.
×
×
  • Create New...