Jump to content

do šrotu nebo prodat??


mtank
 Share

Recommended Posts

zdravím mám takový problém.dědovi stojí v garaži š125 asi rok 89 najeto 70 000km v původním stavu není na ni vidět koroze pořád stoji v garaži.chtel bych poradit co s autem udělat jestli to ma cenu prodat nebo dát na ekolikvidaci.

Link to comment
Share on other sites

Tohle jsem resil s dedou loni. Š120 mu stala v garazi asi od roku 1999, už se to muselo i vytahnout navijakem, protoze zarezly kola. Jako nevim hele, jestli to neni lestenka, tak do srotu. Ja jsem byl rad, ze je to z garaze pryc a mam ji volnou. 

Edited by Wyder
Link to comment
Share on other sites

Je škoda ji rozebírat na ND. Pokud na ní nemáš dost místa, tak dát inzerát, prodat vcelku někomu, kdo si na ní vyhraje a bude s ní dál jezdit.

 

Pokud místo máš a nepotřebuješ ho tak nutně, tak vypustit nádrž, vyhodit starou baterii, vyměnit oleje v motoru a převodovce, vyměnit chladicí náplň, celkově auto zakonzervovat, podložit nápravnice špalkama a nechat "odležet" aspoň 10, líp 20 roků - pak se na ní napakuješ...

Link to comment
Share on other sites

obecně pokud je na to auto místo a netrápí tě, tak není co řešit. Já podobný muzejní kousek taky skladuju. (http://img99.rajce.idnes.cz/d9903/7/7203/7203846_e144cf2a8784165c225f9123b03e0dc4/images/DSCF4375_hdr.jpg?ver=2)

Ekkar popsal postup konzervace dobře. Hlavně dobře prohlédnout celý spodek odhalit případnou korozi a tu opravit.

Edited by Supermarine_Spitfire
Link to comment
Share on other sites

Depozit je jen na rok, pokud bys to chtěl na dýl, musíš nechat auto úplně vyřadit z evidence = vrátit značky. Opětovný uvedení do provozu by pak bylo možný jen na jiný papíry stejnýho, ale celou dobu provozovanýho auta nebo na čistě veteránskou registraci - prostě to nejde už jen kvůli neplnění novejch emisních limitů. Tam platí, že co je v nepřetržitým provozu od doby, kdy byly povolený vyšší hodnoty, to může bejt drženo v provozu i nadále - i když dneska takový auto už ledaskam předpisy nepustí (centra měst, kam je vyžadovaná "ekologická plaketa" = hlavně to dělají v Dojčsku, v našem Kocourkovsku s místní koruptivní atmosférou se toho dočkáme tak za 10 let...), tak jeho registrace je platná a u opravdu starejch aut to, že doposavad jezdí na původní registraci = ne na veteránskou dost podstatně zvedá jejich cenu.

 

Jde to samozřejmě řešit tak, že se to uložení do depozitu dopoledne ukončí a odpoledne se zadá znovu, ale myslím že by to někomu asi začalo bejt brzo podezřelý... Přitom neplatit povinný a mít auto na špalkách ve stodole znamená, že si Česká Asociace Pojistitelů jen počká, až uplyne několik let a pak si na takovýho vlastníka došlápne s částkou 30-50kaček za každej den, kterej taková "uloženka" neměla zaplacenou pojistku. Oni totiž automaticky předpokládají, že takový auto jezdí... bez pojistky. Tudíž postih atd. Takže nevím, co je lacinější - jestli trvale platit nějakou opravdu minimalistickou pojistku jen proto, aby se auto udrželo v evidenci, nebo ho nechat trvale vyřadit - a pak buď shánět další platný "papíry", nebo obíhat schválení na veteránský značky...

Link to comment
Share on other sites

Zatím depozit automaticky prodlužují, až bys šel vyzvednout značky, zaplatíš 50Kč/rok

Nádrž bych nevypouštěl, ale dal plnou. Když bude prázdná, bude na vnitřních stěnách kondenzovat vlhkost a nádrž bude reznout. Pokud zvedat auto, tak lehce, aby částečně bylo koly na zemi. U zcela vyvěšených náprav budou zase trpět silentbloky. Pokud je místo, nechal bych auto na zemi a čas od času s ním popojel

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...