Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

 

vyměnil jsem na Octavii TDi 66kW komplet zadní brzdy (staré třepaly podobně jako když jsou zkroucené přední kotouče).

Vyměněno bylo vše: bubny (Zimmermann), obložení (Zimmermann), pružiny, samostavy (vzpěra a klínky).

Když se vše namontuje, tak se kolo točí, ale poté co šlápnu na brzdu, tak jdou obě kola hodně ztuha - jedna strana se skoro netočí - při jízdě cca 1 km se z kola trochu kouří...

Lanovody ruční brzdy vypadají OK (při zkoušení ruční brzdu vůbec nepoužíváme...).

 

Zatím mi to připadá, že je problém v samostavu brzd.

Může být problém třeba se špatným odvzdušněním? Při demontáži vyteklo docela dost brzdové kapaliny.

Setkali jste se s něčím podobným?

Tušíte kde může být problém?

 

Díky

 

  • 2 roky později...

Zdravím, právě řeším ten stejný problém, který zde popisuješ. Vše je nové, po prvním sešlápnutí brzd. pedálu se kola zablokují, samostav se zcela zatáhne. Aniž bych tahal za ruční brzdu.

Zajímalo by mne, jak si problém vyřešil. Díky moc.

Já mám zkušenost s Fábií.  Vyměnilo se komplet vše nové a zadní brzdy takhle zlobily.

Tak jsem vrátil všechny staré pružiny a ty nové vyházel a začalo to opět bezvadně fungovat. 

Takže méně je někdy více. Stačilo vyměnit prasátka, pakny a bubny a už to roky funguje.

 

Těžko říci, respektive napsati. Klín samostavu nemá propadat hned jak se čelist pohne, ale až po určité dráze (pohybu, vůli) čelisti. Pružiny tam máš všechny a dobře?? Nahoře jsou dvě, jedna táhne pakny k sobě, druhá vodorovnou rozpěrnou "páku" k jedné pakně, k té se samostavem (klínem) a ta se stará o to, aby klín nepropadal hned, ale až se pakny kousek (1 - 2 mm??) pohnou. viz příloha

bubnová brzda.pdf

 

Tady ještě obrázek

 

A ještě pro upřesnění obrázek "rozpěra" v příloze. Brzdová vůle je dána mezerou (vůlí) mezi brzdovou čelistí (dokreslena modře) a "háčkem" na rozpěře v kroužku. Až když se tato vůle pohybem čelistí překoná (vymezí), tak se rozpěra odtáhne od druhé čelisti, tím se uvolní klín samostavu, ten sjede níž a vymezí novou vůli.

rozpěra.pdf

Upraveno od McMatej

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.