alpha Vloženo 26. Únor 2011 Sdílet Vloženo 26. Únor 2011 Ahoj lidičky, přestalo mi to dobíjet (74kw nafta), nejdřív blikalo a teď už to na veřinku zhasne jen při nastartování a pak svítí pořád. Jak už tu někdo psal, něco v altíku se odporoučelo. Dneska hezky, tak si říkám vymontuju ho a obhlídnu, jestli nejsou v háji uhlíky, nebo tak něco. Bohuže po sundání řemenu a povolení spodního šroubu jsem zjistil, že ten nejde kvůli plnému středu vrtule chlazení vytáhnout ven, takže je asi nutný odstrojit a posunout do servisní polohy celou přední stěnu, takže nárazník pryč, atd, atd. (nebo jsem něco přehlíd, nevíte někdo? Celý se mi to teda rozebírat nechce, to jsem dělal naposled při rozvodech a bylo to dost nechutný). Každopádně ten projektant/návrhář musel být korunovanej idiot. No ještě zítra (až po dnešku rozmrznu) zkusím odmontovat ten plastový kryt zezadu alternátoru, jestli se tam k něco dá zkontrolovat (uhlíky?). V servisním manuálu jsou jen obrázky s popisem dílů ale návod žádnej. Poradíte někdo něco? (né do servisu nepojedu, to to radši rozeberu do šroubku) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tim 35 Vloženo 26. Únor 2011 Sdílet Vloženo 26. Únor 2011 (editace) No nevim jak vypadá altík u supa 74kw,ale ja u 96kw mám valeo 120A a když oddělám zadní kryt altíku,tak se dá vyndat celý regulátor i s uhlíky.96 má motor podélně a u té vrtule tam nejde vytahnout taky šroub,ale chybý jen málo,tak jsem vylomil klestičkama 1 tu vzpěru,tu kratší na náboji vrtule,(na náboji ,tuším ,že se to jmenuje viskozní spojka)pak ten šroub už šel ven.A aby se ta vrtule vyvážila tak jsem vylomil to samé na proti.Je to nějaká slitina hliníku.Nekupuj regulátor kup jen uhlíky a naletuj je.Ja altík dal do opravy firmě Janota a stál 4500,uhlíky,nové sběrné kroužky na rotoru,řemenice,ložiska,pošta, práce. Editováno: 26. Únor 2011, autor: tim 35 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alpha Vloženo 26. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 26. Únor 2011 (editace) Na Aukru jsem zahlíd nějaký údajně repasovaný altíky do 2000. Ale věř tomu, že jo... Altík bude stejnej podle toho tvého popisu. Zajímavý je, že dokud jsem přes rok každej den jezdil, tak to bylo v pohodě. A pak jsem to nechal od prosince dva měsíce stát, pak jsem dvakrát vyjel a odporoučelo se to. Editováno: 26. Únor 2011, autor: alpha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tim 35 Vloženo 26. Únor 2011 Sdílet Vloženo 26. Únor 2011 Pozor na ty repase od firem co používají levné díly a potom dáš dvakrát víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alpha Vloženo 26. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 26. Únor 2011 Prosím tě, a jak se ten altík uvolní? Horní šroub jsem vyndal a dolní mám úplně povolenej a ani se to nehne. Mám do toho něčím praštit? A nepamatuješ si jaké jsou zezadu šroubky? Zkoušel jsem tam strkat hlavu, jestli na ně uvidím, ale nevešla se... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tim 35 Vloženo 26. Únor 2011 Sdílet Vloženo 26. Únor 2011 Ja povolil horní šroub a vyndal,potom povolil dolní,vylomil 1 tu lamelku a vyndal dolní,samozřejmě před tím jsem povolil řemen odpojil konektor ,odpojil +kabel na altiku Klíč asi 10nebo 13.a zaiyoloval to oko izolačkou,aby nedošlo ke zkratu!!!Potom ten černý kryt má 2 malé šroubky,ten sundáš,pak je tam regulátor a ten má tuším 3 šroubky.Toto platí pro altik Valeo! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tim 35 Vloženo 26. Únor 2011 Sdílet Vloženo 26. Únor 2011 matně se mi zdá,že je snad dole šteft a ty vidíš jen matku a ne hlavu šroubu,pokud to tak je tak namontuj na ten konec 2 matky a vymontuj to dopředu.Už je to rok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alpha Vloženo 26. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 26. Únor 2011 Altík mám taky Valeo. Ale , jak říkám, i když jsem oba šrouby povolil, altík se ani nehne. Možná, že je to jen zakousnutý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zadio Vloženo 26. Únor 2011 Sdílet Vloženo 26. Únor 2011 Tak já tohle dělal na mém Supu(1.9,96kw) ve čtvrtek. Rozsvítilo se dobíjení a problém byl na světě. Sehnal jsem nový alternátor. potřeboval sem ho bez volnoběžky, protože tu mám zánovní. Koupil jsem ho na www.autorykl.cz. měli jen 140A, ale to ničemu nevadí. je to nový díl Valeo. Mají tam i slušnou cenu, tak jsem repasi neřešil protože ta by vyšla cca o 1000 kč míň. Pokud už máš na altíku i dost km chce to celkový repas, uhlíky jsou jen nouzovka a není na to spoleh, odejde regulator, ložiska, atd. Demontáž je celkem taky jednoduchá. Vypojit baterku, vycvaknout konektor z alternátoru, odšroubovat kostru. Horní šroub jde lehce vytáhnout, spodní ne. určitě bych nevylamoval ty žebra na viskozní spojce ventilátoru, musela by se tám vylámatit díra cca 1cm. Já šroub ohnul, vytáhl, a koupil druhý o pár mm kratší, který také krásně alternátor dotáhne a vleze se mezi ventelátor a alternátor. když sundáš ty šrouby alternátor v držáku sedí, chce to trochu poklepat, např. přes dřevo ať se "odlepí"..pak v mém případě přes přípravky přehodit volnoběžku, namontovat nový zpět a jezdím dál.. .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alpha Vloženo 26. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 26. Únor 2011 Mám najeto jen něco přes 90 000. Tak nevím, jestli už může být v háji tak brzo něco jiného než regulátor. Vzhledem k tomu, že to všem dělá v tuhle dobu, tak to vypadá na nějaké problémy se zimou a vlhkostí, že to tam odejde. Tak nevím, jestli nemám jen zkusit nejdřív koupit ten regulátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PavelSv Vloženo 27. Únor 2011 Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 Koukám 100% profesionální opravy na všech frontách Kdyby ty auta mohly fackovat :'> :'> :'> Je to uplně jendoduchý bez deformace čehokoliv vytáhnu altík do 10 minut když se budu snažit a 15 na pohodu.Co zkusit přemýšlet a chvíly koukat :)A pak zkusit povolit viskospojku? :'> :'> :'> Jeden šroub se povolí a je to rychlejší než vylamovat žebra ohybat šroub a podobný prasárny. Jj 90 tis to už může byt total KO už sem jedno takový auto zažil kotva KO uhlíky nic moc. Prostě škoda pro ČR a španělský Valeo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alpha Vloženo 27. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 Hehe To se schválně jdu podívat. V kterejch místech ten tvůj viskospojkošroub je? :-P Přísahám, že jsem tam čučel snad půl hodiny a nic mne nenapadlo. Nechápu, jak někomu mohlo pomoct vylomení žebra, protože i tak bych měl ten šroub ještě o dobrejch 15mm delší takže bych ho stejně nevytáhnul. Teď jsem pákovkama ten spodní šroub přestříhnul Mimochodem, proč nenašroubovat o trošku delší šroub z druhé strany aby vepředu vykoukl a dát zepředu matku?? Jak jednoduché... Jenže to by ve VW museli přemejšlet... Zjistil jsem že ten můl altík je nějakej prastarej (Superb 2003 74kw nafta), regulátor vypadá úplně jinak, než je v servisáku. Vzhledem k tomu, že tenkrát se ještě nemuselo svítit, asi fakt radši koupím 140A verzi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PavelSv Vloženo 27. Únor 2011 Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 Z druhé strany šroub nedáš pokud nepoužiješ zase nějakou typicky českou autokurvíci metodu.Asi si koukal hodně špatně jak do auta tak do příručky, nebo je chyba v příjmu a zpracování informací.Když použiji tvůj pojem viskošroub tak jeho hlava na imbus se nacházi v tělese držáku alternátoru a viskospojky v ose se středem viskospojky a zepředu na viskospojce máš klasickej 6ti hran Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 27. Únor 2011 Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 Viskospojka se povolí lehce. Potřebuješ jen 2 klíče 30 nebo 32 teď nevím a povolíš ji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zadio Vloženo 27. Únor 2011 Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 Pěkné foto.Určitě je to nejlepší, a samozdřejmě profesionálněji opraveno když nemusíš u nic ohýbat, ale podle mého názoru ta vizkospojka s tím ventilátorem sundat a ani povolit nejde když tam je čelní stěna. Já prostě ohnul šroub a pak dal jiný, povolit a vyklopit stěnu už je pracně i časově náročnější. Tuhle možná "fušerskou" verzi s ohnutým šroubem beru jakou rychlou opravu bez poškození ostatnách komponentů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PavelSv Vloženo 27. Únor 2011 Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 Libore: je rozdíl 1.9 a 2.5. na 2.5 to de o trochu lip . Zadio:Akorat profesionální oprava je rychlejší ,lacinější a míň pracná.A stěnu fakt sundávat nemusíš! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zadio Vloženo 27. Únor 2011 Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 OK. teď už jsem tu udělal takto, pokud to tedy jde sundat, tak tvoje verze je určtě profesionálnějši, já o tom nevím, až se v tom budu někdy zas hrabat tak se podívám líp. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 27. Únor 2011 Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 Tak to jsem nevěděl. Pardon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alpha Vloženo 27. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 (editace) Kluci díky moc za rady, imbus v ose vrtule zevnitř jsem objevil, ale jde to snadno sundat?? (diesel 74/96kw)? Povolím a co pak? A ještě bych rád věděl, jestli byste nevěděli typ 140A, kterej můžu bez obav vyměnit za tu 120A co tam mám (VALEO 028 903 031A). Koukám na fotky v eshopech a připadá mi, že většina 140A z Audi má sice stejný úchyty, vzadu nějakej bazmek trčící na upevnění něčeho navíc (ten by tam nevadil) ale hlavně řemenici dál od těla alternátoru, jako by měla u těla ještě takovej "mezikroužek" navíc. Nebo se mi to zdá?? Jinak tady vidím 120A podezřele levně. Asi čína http://aukro.cz/alternator-audi-a4-a6-vw-passat-1-9-tdi-novy-i1473144437.html Editováno: 27. Únor 2011, autor: alpha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vick Vloženo 27. Únor 2011 Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 Libore: je rozdíl 1.9 a 2.5. na 2.5 to de o trochu lip . Zadio:Akorat profesionální oprava je rychlejší ,lacinější a míň pracná.A stěnu fakt sundávat nemusíš! Kua to je poprvé co čtu,že by šlo něco lépe na 2,5 než na 1,9.Díky za info.Doufám teda že se mi altík neposere ale pokud ano tak mi to pomůže.(teda za předpokladu,že není žádný rozdíl mezi motorizací 114 a 120kW jako má Libor) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PavelSv Vloženo 27. Únor 2011 Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 Vick:Neraduj se pouze vrtule jde líp sundat altík je na 2.5 hrozná drbačka.Na 1.9 30 minut komplet na pohodu 2.5 jsou aspoň 2-3 hodiny výměna Alpha:JJ povolíš a vrtulu sundáš a dáš si ju k chladiči a normálně vytáhneš ten šroub.Na co chceš dávat 140 A když máš nějakou SE vybavu tam ta 120 je dostačující.Pokud chceš tomu pomoct tak si sežeň Bosch protože Valeo je zmrd!!!A v odkaze je Polák.140A ti nepomůže protože otáčky zůstávaj stejný Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tim 35 Vloženo 27. Únor 2011 Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 (editace) Já tam mám šroub,ted jsem se tam díval,tenkrát jsem skutečně vylomil ne 1,ale 2 lamely na spojce,viz foto.potom jsem ten šroub vytahnul hlavou do té díry a pootáčel vrtulou i se šroubeb směrem vpravo ,a až byl šroub šikmo šel ven .To vylomení je jen malé ne pul spojky.96kw má jinou spojku,jak 2,5l,tam to nejde 30/32klíčem,a nevím kdo dá ruku mezi chladič a vrtulu,a potom to smontuje zpět. Editováno: 27. Únor 2011, autor: tim 35 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alpha Vloženo 27. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 27. Únor 2011 (editace) PavelSv: bože Poláci už dělaj i alternátory asi nikdo neví, jestli jsou k něčemu co? 140A jsem jen chtěl dát proto, že v roce 2003 se ještě nemuselo ve dne svítit. Při dnešním stálém svícení si myslím, že už by tam 120cítku nenaprojektovali (a asi do novejch supů hádám, že jí nedávají). To byl jedinej laickej důvod, když už stejně ňákej musím koupit. Ještě k tomu spodnímu šroubu: držák altíku má zezadu průchozí ocelový futro se závitem. Myslím, že nic nebrání tomu, našroubovat tam zezadu (s altíkem už na pozici v držáku) až na doraz tak dlouhej šroub, aby vepředu cenťák vykoukl. A pak dát zepředu matku a máte pro příště vystaráno. Horní šroub povolit normálně a vyndat a spodní nejdřív matku a pak zezadu vytočit šroub a altík je volnej. Zadio: kterej přesně typ té 140cítky jsi na www.autorykl.cz koupil? Pasovala ti řemenice, nebo jsi kupoval bez? I když tu asi bez přípravku nestáhnu co? Editováno: 27. Únor 2011, autor: alpha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zadio Vloženo 28. Únor 2011 Sdílet Vloženo 28. Únor 2011 (editace) No to je ten problém, demontovat vizkospojku u 1.9, s nedemontovanou čelní stěnou bude asi oříšek.. K uchycení alternátoru ze zadní strany si myslím, že to nejde. Z té zadní strany jsou takové stahovací matky, které vymezí vůli v držáku alternátoru, když se z přední strany přitahuje šroub. Alternátor 140A jsem objednal protože neměli skladem 120A, a cena se nelišila, a asi to je i lepší když je tam 140A, obzvlášt když máš v autě hodně el. zařízení. Alternátor jsem koupil bez volnoběžky protože jsem ji měl zánovní a dal ji na nový alternátor. V tvém případě bych koupil i volnoběžku, 90 tis je dost, a nic tím nezkazíš když budeš mít novou. Druhá věc je ta, že pokud nemáš přípravky tak ji ze starého nesundáš, a je to docela peklo, drží tam jak přivařená, lepší je ji sundávat trhem, nejlíp vzduchovou pistolí. Editováno: 28. Únor 2011, autor: Zadio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 15. Září 2011 Sdílet Vloženo 15. Září 2011 tak som su tu prečítal pár vecí a preto som sa rozhodol sem dať pár fotiek ohľadom demontáže alternátora a následky neodbornej práce... zákazník sa rozhodol (ako som to tu už čítal),že ten spodný šrób povolí,následne ho zohne (odreže,neviem presne) a vytiahne von...horšie to bolo,ale už dať tam nový..tak vymyslel,že ho dá z druhej strany (ešte k tomu celozávitový bez osadenia) do tej samosťahovacej matice...nakoľko ten šrób ani neprečiahol na druhú stranu,tak alternátor nebol správne uchytený,bol mimo osi a otrasami spôsobil to,čo je na fotkách... hliníková konzola išla do takže si pekne pomohol,teraz to bude mať lacnejšie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.