Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 Soused (kterej mě dobrák před lety navedl na koupi Rooma ) mě poprosil o položení následujícího dotazu: Stalo se mu poměrně nedávno, že na fábii 1 hatch (motor 1,4 74kW, MR 2001) po mrazivé noci nastartoval a nešlo mu otáčet volantem na obě strany stejně - doleva dosáhnul normálně plný rejd (cca 1,8 otáčky volantu od střední polohy), ale vpravo otočil jen asi o necelou jednu otáčku a "narazil na doraz" jako by dotočil plný rejd. Kola měl přitom vytočená v úhlu odpovídajícím jen té 1 otáčce volantu = případný poloměr zatáčky doprava by nedosahoval normální hodnoty kolem 10m, ale byl by mnohem větší. Po celkovém prohřátí auta na slunci (dojel na parkoviště u supermarketu a auto tam cca 2 hodiny stálo na slunci) se funkce řízení vrátila do normálu = celkový úhel otočení volantu je cca 3,6 otáčky od dorazu k dorazu a úhel rejdu kol je na obě strany stejný. Setkal se někdo z vás s podobným probémem? Kontrolky nic nenormálního nesignalizují, na VAGu zatím nebyl. Hladinu oleje v servu jsem mu poradil překontrolovat až já před chvílí, ale venku je tma a zima jak v ruským filmu, auto stojí u chodníku na sídlišti = kontrola hladiny může proběhnout až zítra. Setkal se někdo z vás už někdy s podobným problémem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 30. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 No tak toto sa stava ojedinele. Bude to znieť ale blbo vlhkosť je v servo kvapaline. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Prosinec 2014 Autor Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 Takže myslíš, že mu prostě (lokálně) zamrzla kapalina a blokla hřeben? Jako ten projev by tomu odpovídal, podle toho jak to líčil... A vyměnit se ten volej dá jak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 30. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 Uvolni sa holander na hrebeňovom riadeni a na volnobehu nechaš bežať kym nevytlači všetko. Ale poriadne zohriať motor aby motor odovzdal teplo hrebeňu za predpokladu že sa to bude robiť teraz v zime aby tam neostali krištalyky vody. Olej sa predava litrove potom som dolial asi 4 deci na preplachnutie to mormalne sa tymto množstvom odvzdušni a zase cez holander von. Zostatok oleja stači na naplnenie až na max. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Prosinec 2014 Autor Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 Dík, předám - i když tohle on asi nechá na servisu... ale každopádně info OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 30. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 Ale to plati až ked pozru doklane manžety aby nahodne nebola tam voda ktora mohla zamrzniť na hrebeni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Prosinec 2014 Autor Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 Jasně, pokud to půjde do service, že se na to nejdřív podívají. I když si myslím, že pokud to auto je 14 roků starý, tak se ta náplň i manžety můžou vyměnit preventivně - řízení proti tomu určo protestovat nebude... Taky jsem nechal v létě vyměnit po 7 letech "gyrol" v převodovce, i když ŠA tvrdí, že ta náplň je "celoživotnostní" - olejáři říkají něco jinýho a mě se těch 800,- za olej a cca 200,- za výměnu nezdá zas taková raketa... Rozhodně jde po tý výměně řazení líp, i když ani předtím neprotestovalo. U řízení předpokládám, že náplň nechám vyměnit cca po 10 letech, zatím se nezdá, že by to dělalo nějaký problémy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 30. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 Ano preventivne by sa mohlo všetko vymeniť po tolkych r. Olej že doživotny potom sa vysype dvojložisko. Ja aj kurvitko vyhodim pri vymene oleja.(na svojich vozidlach) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. leden 2015 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2015 Tak snad vyřešeno - dneska soused (nevím kde od koho a jak) sehnal pixlu s hydraulickým olejem do serva (označení G 004 a cosi na pixle), dolil servo až pod hrdýlko - a světe div se, najednou mu to rejduje na obě strany stejně...!!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 2. leden 2015 Sdílet Vloženo 2. leden 2015 No fajn ale potom unika ale na tolke roky to je nič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. leden 2015 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2015 Říkal, že když to otevřel, tak olej byl ke špičce toho tyčkovýho dříku na spodku víčka - vím, že Koyo od TRW se liší provedením tý "měrky", akorát nevím který je který, jedna měrka je rovná tyčka, druhá kužel. Kužel = KOYO, Tyčka = TRW ? On dolil olej až těsně pod to hrdýlko, nastartoval, 2x protočil rejd doleva doprava a zpátky a funguje to... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 2. leden 2015 Sdílet Vloženo 2. leden 2015 Ale je možne že na špičke bol iba olej zostatkovy lebo ked min. a trochu pod tak to ešte funguje. Myslim že toho tam chybalo viac. Skus nech ti ukaže čo tam dal a videl by si kolko chyba ak to bola litrovka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. leden 2015 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2015 Litrovka to byla, ale už načnutá - takže kolik dolil se ho musím optat zítra. Ten rozdíl mezi značkama serva podle tvaru měrky na víčku bys mi ještě nedoplnil? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 9. leden 2015 Sdílet Vloženo 9. leden 2015 Vička. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. leden 2015 Autor Sdílet Vloženo 9. leden 2015 Dík moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.