Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím páni mám doma Favorit,rob výroby 89...mám taký jeden problém....po vození sa po dvore,max prejdených možno 500 m sa mi voda zohraje...troška mu ešte popridávam keď je na pólke a dostanem sa až na ten bod keď voda vrie....bohužial ventilátor nezapne...chladič je teplý,voda cirkuluje v celom obehu,rúrka čo ide z termostatu je horúca a aj dolná je horúca....mám také podozrenie že termospínač je v háji...máte iné skúsenosti stým ? prídapadne nemal niekto už tento problém a neriešil ho ? 

Ten termospínač se musí změřit, vymontovanej hodit do hrnku s vodou na vařiči a měřit, jestli sepne. Měl by spínat při 98°C . Jinak samozřejmě vyměnit za novej.

  • Autor

Zdravím je o testovaný aj termospínač a aj termostat....bohužial obidve sú v poriadku....nemáte nejake rady co to este moze byt? ja som pocul ze to moze robut aj tesnenie pod hlavou...alebo co ze je ta najhorsia moznost ze moze byt prasknuta hlava...co je na tom pravdi? vdaka za odpoved...

Tak samozřejmě, pokud se motor začne hřát nějak extra rychle, určitě tam nějaký podezření na těsnění pod hlavou nebo prasklou hlavu bude.

Diagnostika je poměrně jednoduchá - v expanzce chlazení se buď objevuje na hladině chladicí kapaliny vrstva mastný černý špíny (olej se tlačí do chlazení), nebo obráceně na víčku  nalívání oleje najdeš "šlehačku" = špinavě hnědavou pěnu = emulzi z oleje a chladicí kapaliny proteklý do vany. Když chlazení teče víc, je poznat i na měrce oleje zvednutí hladiny - odpovídajícím způsobem pak taky rychle ubejvá kapalina z chlazení.

 

Pro ilustraci, jak asi rychle se favorit ohřeje na normální teplotu - bydlím na kopečku, odkud to na hlavní mám asi 0,5km silnice. I v nejhorší zimě při parkování u chodníku bylo už na tom výjezdu na hlavní zřetelně citelný, že z topení jde vzduch teplejší než byl v kabině = motor běžel zhruba 2 minuty, rafika teploměru se sotva odlepila z dorazu. Po 2 kilometrech už topení regulérně hřálo a po 4 km jízdy byla rafika v zeleným políčku = teplota motoru byla kolem 80°C.

Na autě byla normální maska z ročníku ´92-´94 bez dečky i bez nějakýho kartónu zastrčenýho před chladič (taková ta s jednou úzkou trychtýřovitě zaoblenou dírou přímo uprostřed), motor blok 781.135B, písty, klika i ojnice ale z motoru 781.136 (písty bez zahloubení = vyšší komprese), termostat na 98°C, svíčky Brisk NC-15Y s mědiniklovou střední elektrodou a "modrý" kabely Tesla, jednobod Bosch vstřikování, celkově "poladěnej" citelně vysoko nad původní hranici 50kW (autor úpravy tvrdil 57kW - nebylo proč mu nevěřit, auto jelo jak z praku).

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.