Přejít na obsah

Špatný studený start 1.6 TDI 66 kW


rakev

Doporučené příspěvky

Ja riešim ten istý problém a najazdených 11000 km. Auto som najskôr dal do autorizovaného servisu v NR kraji, kde nič nenašli a teraz je od 5.12. v servise v TT kraji. Dnes volali, že auto je OK a pozajtra  ho idem prevziať.  Riešili to aj s MB a  len cez telefón od manželky mám info vraj to bolo relé - žhavičov.   Pri prevzatí sa opýtam technika presne čo bolo zlé.

 

Inak to isté riešia aj vo fóre Octavia III pri 1.6 a 2.0 TDI

 

video https://youtu.be/BuVfssHId-M    28 - 32 sec. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vymenili relé žhavičov.   Funguje to, ale zatiaľ nemrzne a potom to budem vedieť či je to úplne OK, ale servisák to testoval a  auto štartoval vždy po 24 h. Komunikovali s MB a radili im zmerať tlak vstrekov. Inak diagnostika logicky neukázala nič tak museli použiť  rozum a vylučovacou metódou hľadať chybu. Pri odovzdaní auta som im dal čas a povedal, že to neponáhľa.

 

 

No pri zlom štartovaní studeného motora v  chladnom počasí  podľa môjho názoru treba hľadať chybu:

 

-  v žhavičoch,

-  teplotnom čidle, 

-  v réle žhavičov, ktoré predčasne vypne, alebo vôbec nezopne prívod elektriny k žhavičom,

-  v slabej kapacite batérie (pri novom aute málo pravdepodobné),

-  v zlom štartéri - skrat vo vynutí,

-  potom v palivovej sústava t.j. v  jej netesnosti

-  v vstrekovacom čerpadle, ale pri novom aute málo pravdepodobné.

 

Ak sa mýlim môže ma ktokoľvek doplniť.

 

Každý mechanik, ktorý pozná princíp vznetového motora by mal na závadu prísť vylučovacím spôsobom. Mne v prvom autorizovanom servise auto neopravili - napísali porucha sa neprejavila.

 

23736310932_42964f29d7_c.jpg

 

23736283862_7bf8048e2e_c.jpg

 

23844814865_46e1526157_c.jpg

 

23736417832_2f2b8e6e8f_c.jpg

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ahoj,

díky za radu. Vyměnil jsem relé žhavičů a je po problémech. Před výměnou žhavilo dlouho a chytlo to až tak po 20-25 vteřinách.

Nyní (při cca -6)žhavení podstatně kratší a na otočení běží. Ještě jednou díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím, 

 

tak mám teď Rapida taky v servisu na reklamaci, zítra budu vědět info, co s tím je. Snad to bude taky jen relé žhavičů. Najeto 36tis, koupeno v 14tis (výroba tuším 4/2015). V servisu po dnešní diagnostice řekli, že to možná budou vstřiky, ale tomu se mi nechce moc věřit. Projevovalo by se to jinak. Od koupě tankována výhradně Verva Diesel. Dnes mi volali, že jim to chytlo normálně po celodenním stání, tak že to tam chtějí nechat do rána. Dnešní start v -6°C :-D

 

https://drive.google.com/open?id=0B_BD88k5YHMRVG4xWGstMkNWd2s 

Editováno: , autor: koyota
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

 

tak cca 14 dní mám auto opraveno. Starty v pohodě, přijde mi, že i chod motoru je trošku klidnější, ale je to možná jen subjektivní pocit.

 

Můžu doporučit servis nový servis Agrotec v Brně u Olympie. Super přístup. V AZ servisu mi řekli, že na opravu mají 30 dní, ale tak za 14 dní to stihnou (že musí čekat na vyjádření Škodovky apod.), samozřejmě to, že auto potřebuju každý den je moc nezajímalo. V Agrotecu mi řekli, že si udělají diagnostiku a pak můžu odjet a jak dostanou vyjádření, opraví to. Nakonec to vypadalo tak, že se jim závada ani po celodenním stání neprojevila, musel jsem tam nechat auto přes noc, hned ráno mi volali, že už to mají a že to bude to relé a odpoledne jsem s opraveným vozem odjížděl. Prostě super. 

 

videa pro porovnání

před opravou

https://drive.google.com/file/d/0B_BD88k5YHMRVG4xWGstMkNWd2s/view?usp=sharing

po opravě

https://drive.google.com/file/d/0B_BD88k5YHMRdVpkWVRVZmtIQ1k/view?usp=sharing

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 7 měsíců později...

Zdravím chlapi, chcem sa opýtať, mali ste problém so štartovaním pri zlom relé aj pri plusových teplotách cca nad 10 stupňov? Tiež mám problém so štartovaním (dlho točí aj keď nie vždy) no známy servisák mi hovoril, že tieto 1.6 TDi CR žhavia len keď teplota klese pod 4 stupne, inak nie takže by to tým relé nemalo byť...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím, mám podobný nebo stejný problém se studenými starty. A žhavící relé je zatím jedno z dílů co jsem ještě neměnil. Chtěl jsem se zeptat jaké relé jste si kupovali přímo ve Škoda nebo náhradu? Protože na netu dle čísla 04L907281 lze najít relé od 1.000,- a ve Škodě vychází na 2.700,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mozna dostanu hate,ale vymente si relatka v motorovem prostoru-rele pracovniho proudu 4H0951253A (jsou tam 2ks). Muj problem 1,6TDi 66Kw -parkovani venku a teplota padla pod nulu tak auto nechtelo startovat(chytat,nekdy startovat) a casto i vyskakovala chyba ESP-po diagnostikach v origo skoda,vymene zhavicu,pal.filtru + aditiva do nafty ,byla cela zavada v relé-oprava 65Kč ! 

podobny problem bez esp u superbu znameho-spatna kostra od pal.cerpadla na ridici jednotku-(elektrikaz natahl novy solo drat)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...