rainovci Vloženo 3. Únor 2014 Sdílet Vloženo 3. Únor 2014 Ahoj ve spolek, prosím o radu již od léta se mi samo po ujetí někdy 5 někdy 10 a někdy i po 100 km samo vypne ESP rozsvítí se kontrolka a nezhasne pokud nevypnu klíček. Po vypnutí klíčku a opětovného nastartování zhasne ale tak do 5 km jízdy se zase rozsvítí a ESP je opravdu nefunkční. Na diagnostice nevylezla žádná chyba, takže vůbec nevím po čem mám jít. Děkuji za všechny rady Vás zkušenějších. Raina Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakub benes Vloženo 3. Únor 2014 Sdílet Vloženo 3. Únor 2014 pokud diagnostiku mlci zkus vymenit tlacitko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rainovci Vloženo 3. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 3. Únor 2014 děkuji za radu , ale vypínač mi normálně funguje, když se to samo nevypne tak normálně vypíná i zapíná.jen když se sám vypne tak nejde vypínačem zapnout musím vypnou zapalování a znovu nastartovat pak to jde vypnout a zapnout normálně:-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bláha Vloženo 3. Únor 2014 Sdílet Vloženo 3. Únor 2014 (editace) Jedná se opravdu jen o vypnutí ESP, nebo o kompletní výpadek ESP vč. ABS? Jev jak popisuješ je zpravidla spojen se závadou v jednotce brzd : "nesmyslný režim ABS" tuším chyba 1130, někdy se k tomu přidá i závada na hydraulické čerpadlo. Bohužel je to na výměnu celé jednotky. K této závadě dochází většinou po nějaké výměně/opravě brzd (destičky/kotouče), před kterou se neprovede výměna brzdové kapaliny (zatlačením brzdového válečku se pak natlačí to nejhorší svinstvo z válečku nahoru do jednotky a je zaděláno poškození ABS). Bohužel se neprojeví hned, ale až při nuceném zásahu ABS, či ESP, kdy kapalina je regulována skrz ventilky - takže na to přijde většinou na prvním ledu či sněhu. U starších jednotek to taky bývá tím, že lidi buď šetří a používají kapaliny, které se nesnáší s hydraulikou brzd, a nebo naopak chtějí mazlíkovi dopřát a myslí si, že kapalina s vyšším DOT je lepší. Jenže každá kapalina funguje na jiné bázi, obsahuje jiné složky a kapaliny spolu nejsou mísitelné!!! Bohužel, o tom se nikde nemluví, všude se jen píše, použijte orig. kapalinu (ale policejní dílny o tom už ví své, u aut R2008 a 2009 mění ABS jak na běžícím pásu, protože ušetřili v minulosti pár kaček a nakoupili ten nejlevnější produkt, co existuje). Takže kapalinu doporučuji jak se uvádí - odpovídající normě VW 501 14, (i když nemusí být originál). Nevím co máš za jednotku, ale ještě bych doporučil kouknout na ložiska na ten povrch, kde se snímají otáčky kol. Některý jednotky nenapíšou závadu, ale jen vyřadí ESP když zjistí, že má nesmyslné otáčky od jednoho z kol. Zrovna čtyřkoly to dělají. Pak to ještě může být závada haldexu, který nemá svou kontrolku a na svoji závadu rozsvěcí kontrolku brzd (tuším že to pak píše na maxidotu i výpadek brzd). Záleží o jakou chybu jde. Nemáš tam někde napojený taxametr či tak něco, co bere otáčky, či rychlost z ABS? To umí taky udělat pěkný brikule. Napadá tě nějaká souvislost třeba s minulou opravou, havárií, nějakou domontáží čehosi apod. Těch příčin může být víc, takže zkus poslat víc detailů. Jinak je to jako operovat slepý střevo po telefonu. Editováno: 3. Únor 2014, autor: Bláha 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakub benes Vloženo 3. Únor 2014 Sdílet Vloženo 3. Únor 2014 popsano pekne, ale vsechny tyhle zavady po sobe zanechavaji zapsanou zavadu at uz sporadickou a nebou aktualni. Tudis bych to usoudil na vypinac Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bláha Vloženo 4. Únor 2014 Sdílet Vloženo 4. Únor 2014 Ne všechny závady se zapíšou, zrovna u 4x4 je ten systém ABS (zejména rozpoznání nesmyslného signálu od kol) nastaven jinak než 4x2. samozřejmě to spínač může být taky. Zůstává ale nezodpovězena otázka, zda-li je nefunkční celý systém (tzn.ABS a ESP), nebo jen ESP. Spínač se vyloučit nedá (obzvlášť pokud si třeba člověk vzpomene, jak si při otevírání natlakované flašky s pitím osprchoval celou přístrojovku. Jinak to ještě může způsobovat poškozená izolace, ale to jde ověřit odpojením spínače. Opravoval jsem dva případy, kdy se samovolně spínalo, nebo vypínalo ASR (u aut bez vypínatelného ESP). Nakonec byla prodřená izolace od mechanismu stěračů. U jednoho byla oprava jednoduchá, vypínání souviselo se zapnutím stěračů. Ale ten druhý řidič žádnou souvislost nezpozoroval, i když se to chovalo stejně. Bez přesného popisu se těžko dá přesně určit příčinu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rainovci Vloženo 4. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2014 Jedná se opravdu o vypnutí pouze ESP. Je pravda, že jsem na jaře měnil desky a kotouče a v létě se to objevilo poprvé, Ale ABS je pohodě to mě nezlobí tak snad to ta jednotka nebude, protože na diagnostice je také vše OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rainovci Vloženo 4. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2014 Ne všechny závady se zapíšou, zrovna u 4x4 je ten systém ABS (zejména rozpoznání nesmyslného signálu od kol) nastaven jinak než 4x2. samozřejmě to spínač může být taky. Zůstává ale nezodpovězena otázka, zda-li je nefunkční celý systém (tzn.ABS a ESP), nebo jen ESP. Spínač se vyloučit nedá (obzvlášť pokud si třeba člověk vzpomene, jak si při otevírání natlakované flašky s pitím osprchoval celou přístrojovku. Jinak to ještě může způsobovat poškozená izolace, ale to jde ověřit odpojením spínače. Opravoval jsem dva případy, kdy se samovolně spínalo, nebo vypínalo ASR (u aut bez vypínatelného ESP). Nakonec byla prodřená izolace od mechanismu stěračů. U jednoho byla oprava jednoduchá, vypínání souviselo se zapnutím stěračů. Ale ten druhý řidič žádnou souvislost nezpozoroval, i když se to chovalo stejně. Bez přesného popisu se těžko dá přesně určit příčinu. Palubku jsem si ničím nepolil ale ještě mě napadlo jestli to nemůže být relátkem nejspíš tam nějaké bude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rainovci Vloženo 4. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2014 popsano pekne, ale vsechny tyhle zavady po sobe zanechavaji zapsanou zavadu at uz sporadickou a nebou aktualni. Tudis bych to usoudil na vypinac Dobrá zkusím ho odpojit a dám vědět Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bláha Vloženo 4. Únor 2014 Sdílet Vloženo 4. Únor 2014 Ještě malý dodatek: Ten vypínač je asi nejjednodušší věc, co jde vyměnit, ale pokud vypínač ESP nereaguje a najednou po vypnutí a zapnutí zase reaguje, tak to se mi nezdá, že by se vypnutím a zapnutím opravil. Pokud máš diagnostiku doma, tak bych ti doporučil, aby až se závada objeví a tlačítko vypínaní ESP přestane reagovat, tak zkus zkontrolovat v BNH stav toho spínače. Pokud bude stav spínače reagovat, ale stav kontrolky vypnutí ESP nebude reagovat, pak spínač to nebude. Napadá Tě nějaká souvislost, kdy to ti dělá? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rainovci Vloženo 4. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2014 (editace) Vypíná se jak chce někdy v zatáčkách někdy na dálnici někdy vůbec za 100 km jen jednou jsem zpozoroval že se rovítilo okamžitě po projetí díry na ulici , ale nebyla to nějak velká díra. No víš jak ty naše cesty vypadají a všimnul jsem si jen jednou Editováno: 5. Únor 2014, autor: Pawouk Necituj předchozí příspěvek! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rainovci Vloženo 4. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2014 Vypíná se jak chce někdy v zatáčkách někdy na dálnici někdy vůbec za 100 km jen jednou jsem zpozoroval že se rovítilo okamžitě po projetí díry na ulici , ale nebyla to nějak velká díra. No víš jak ty naše cesty vypadají a všimnul jsem si jen jednou A co je to BNH ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bláha Vloženo 4. Únor 2014 Sdílet Vloženo 4. Únor 2014 (editace) BNH = bloky naměřených hodnot. Na základě info, co jsi poslal, bych postupoval takhle: 1- vyloučil bych závadu ESP, související se servisem brzd: až bude uato bez chyb, tak na volné ploše vyvolej zásah ESP (potřebuješ dost místa, protože jestli ti ve smyku během zásahu stabilizace vypadle celý abs/esp, je to celkem mazec). Závada související se servisem brzd se projeví zápisem do chybovky, rozsvícením červené kontrolky brzd, žluté esp a žluté tpm. Vypnutí/zapnutí zapalování zruší rozsvícené kontrolky, ale v chybovce to zpravidla zůstane. Tahle zkouška na 99% dopadne u tebe dobře, ale jistota je jistota. 2- až se objeví ta závada jak píšeš, tak nevypínej zapalování a ověř ostrým zabrzděním, je-li opravdu funkční ABS. Pak ověř ve smyku, jestli je opravdu vypnuté ESP (nebo je jen rozsvícená kontrolka, to pak může být i vadný panel přístrojů a rozsvěcí si kontrolku jak chce - třeba vlhkost, moucha či brouk na tišťáku apod). 3- až se objeví závada jak píšeš a kontrolka bude trvale svítit, bez ohledu na mačkání spínače, tak vyzkoušej přes jednotku brzd (BNH) stav spínače ESP. Bez toho, abys čímkoliv pohnul pak vypni a znovu zapni zapalování. Jestli se to pak dá dopořádku, může to být i elektronika ESP. Pro jistotu bych pak doporučil kontrolu všech signálů a el. vedení do spínače ESP. koukni taky do svorkovnice ABS (nejlépe je to vyfotit malým foťákem na režim makro svorkovnici na ABS i na svazku a na počítači ji zvětšit). Jestli tam budou známky koroze kontaktů, nebo vody, může to být i netěsností. Jinak jestli máš dobrýho souseda s Oktávkou, tak pro vyloučení vady toho spínače, si je na čas prohoďte (i když pokud se ta tvoje závada vždy spraví vypnutím a zapnutím zapalování, spínačem by to nemělo být). Editováno: 4. Únor 2014, autor: Bláha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jardajares Vloženo 4. Únor 2014 Sdílet Vloženo 4. Únor 2014 vyzkoušet někde na louce 4x4(když svítí kontrolka),měl jsem stejné příznaky a bylo to špatné čerpadlo Haldexu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bláha Vloženo 4. Únor 2014 Sdílet Vloženo 4. Únor 2014 (editace) nevíš, co tomu čerpadlu nakonec přesně bylo? Zkrat, nebo přerušení čerpadla okamžitě píše závadu v jednotce haldexu, ale nemělo by vypínat pouze ESP. Editováno: 5. Únor 2014, autor: Pawouk Necituj předchozí příspěvek! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jardajares Vloženo 5. Únor 2014 Sdílet Vloženo 5. Únor 2014 (editace) už nevím,ale chovalo se to úplně stejně(po nastarování vše šlo,při jízdě se rozvítila kontrolka ESP a přestal jít haldex a co si pamatuju nefungoval ESP,po vypnutí a nastartování šlo vše do dalšího rozsvícení kontrolky,po výměně čerpadla OK) Editováno: 5. Únor 2014, autor: Pawouk Necituj předchozí příspěvek! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. Únor 2014 Sdílet Vloženo 5. Únor 2014 Pánové, při odpovědi na přímo předcházející příspěvek nepoužívejte tlačítko "Citovat"! Použijte pole "Odpovědět" na konci stránky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rainovci Vloženo 5. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 5. Únor 2014 A jak jste přišli zrovna na čerpadlo když diagnostika mlčela, nebo jsi měl nějaké chyby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jardajares Vloženo 5. Únor 2014 Sdílet Vloženo 5. Únor 2014 Bohužel nevím co diagnostika-jsem pouhý uživatel(auto mi servisuje kamarád-přivezu,odvezu opravený :-)) ,ale chovalo se to přesně jak vám.Po výměně čerpadla bez problému.Zkuste funkčnost 4x4 někde na louce . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bláha Vloženo 5. Únor 2014 Sdílet Vloženo 5. Únor 2014 s tím vadným čerpadlem čerpadlem haldexu a vypínáním ESP se mi to moc nezdá, ale samozřejmě nejsem vševěd. Nicméně než zkoušet haldex na louce, doporučil bych postup zkoušky haldexu, jak se píše např. samostudijním materiálu SSP70 - týkající se haldexu 4.generace. Funkční zadní náhon ještě neznamená správně fungující haldex. Jestli máš někde známého v servisu, tak ať tě nechá do toho materiálu nakouknout. Ten postup zkoušky není nic, co by nešlo udělat, potřebuješ v podstatě hlavně auto na zvedáku.Až budš mít zjištěno, nebo opraveno, dej nám všem vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. Únor 2014 Sdílet Vloženo 5. Únor 2014 Samostudijní materiál (Dílenská učební pomůcka) Haldex IV. generace je ZDE. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Freddy319 Vloženo 22. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2015 Zdravím. Trápí mě takovy problém, při prudkem brždění se mi náhodně odpojuje ABS/ESP všechno třeba sekundu funguje a pak se to vypne. Diagnostika nic neukázala a všechny čidla čtou hodnoty správně. Je to zcela nahodné Když zabrdím poprvé tak všechno funguje správně ale na podruhé nebo na potřetí se samovolně vypne a na palubovce mi zustanou svítít ABS a ESP kontrolky. nevíte někdo kde muže byt závada? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 23. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2015 (editace) Ani v gateway(případně v budíkách) není zapsaná ztráta komunikace s jednotkou ABS?? Editováno: 23. Prosinec 2015, autor: ferda25 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Freddy319 Vloženo 23. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2015 hmm tak to nevím. měl jsem to u kamaráda na diagnostice akorát a řekl mi že nikde nic žádná chybová hláška Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.