Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Proč čistit klapku? Po určitém kilometrovém proběhu můžeme pozorovat mírné skákání otáček při studeném startu, popř. soustavné držení např. na 1500ot/min. Na vině bývá většinou znečištěný prstenec + tělo klapky, kdy je prstenec díky adaptacím postupně otevírán. Pro odstranění je nutné tělo vyčistit a provést vymazání adaptací + základní nastavení, kde si prstenec načte opět správnou polohu Doporučuji nechat vyčistit minimálně každých 100 000km..

 

U této motorizace se klapka na rozdíl od jiných nevytahuje zrovna 2x dobře, ale všechno jde. Škrtící klapku je dobré vytáhnout celou a dobře vyčistit i z druhé strany, protože fouknutí spreje do sání zezadu dobře nevyčistí a veškerý bordel se dostává do válců a sání.

 

Demontáž klapky s minimem demontovaných věcí okolo:

 

1) vycvakneme vrchní kryt nasávání vzduchu

2a) demontujeme trubku, která jde do airboxu, ať máme alespoň nějaký malý montážní prostor

2b) můžeme demontovat saharu, já jsem to nepotřeboval = prostor se zvětší, ale na úkor času, který musím věnovat demontáži a montáži sahary

3) demontujeme sponku na plastovém vedení jdoucí z IC

4) demontujeme sponku na škrtící klapce

5) gumovou hadici opatrně vyjmeme

6) odpojíme konektor z klapky

 

klapku drží 4 imbusy zespod - těžko se tam dostává, ale malou ráčnou s odpovídajícím bitem to jde celkem dobře

7) demontujeme 4 šrouby držící tělo klapky

8) sejmeme klapku a jdeme čistit - foto špinavé VS. čisté klapky (konkrétně takto vypadá klapka po 5 letech a najetých 100 000 km)

 

Na čištění je ideální menší štětec a benzín popř. čistič na brzdy. Ideální je vyčistit ji celou jako je vidět na fotce, nebo alespoň v okolí, kde se točí prstenec klapky. Místo kolem hřídele jsem čistil ušní vatovou tyčinkou namočenou v benzínu

 

Navlhčenou hadrou v benzínu je ještě dobré vyčistit sání, ale moje bylo uvnitř čisté.

 

montáž provedeme opačným způsobem.

 

Diagnostika:

 

 

  • zapnuté zapalování
  • vypnutý motor
  • baterie minimálně 11V
     

[Vybrat]
[01 -Motor]
[Základní nastavení - 04]
Skupina 060
[Jdi!]
Aktivování základního nastavení:
[ON/OFF/Next]
Počkej, dokud v poli 4 nebude "ADP. O.K.".
Vyjet z jednotky a ukončit diagnostiku.
 

  • Vypnout zapalování.

post-35925-0-80759800-1456398187_thumb.j

post-35925-0-80306900-1456398601_thumb.j

post-35925-0-26201000-1456399466_thumb.j

post-35925-0-60687700-1456399468_thumb.j

post-35925-0-32873200-1456399480_thumb.j

post-35925-0-44870300-1456399484_thumb.j

  • 2 roky později...

Dobrý den.

Dá se u tohoto typu klapky opravit potenciometr?

Nebo vyměnit zvlášť? 

  • 4 týdny později...
  • Autor

Tato sekce je o hotových návodech, ne o diskuzi. Čti připnutý příspěvek.

  • 2 měsíce později...

Da sa ist podla tohto navodu aj u TDI? Dik

  • 1 měsíc později...

Takto vypada škrtiaca (už je čistá) sanie som nerozoberal... ale je zasvinené statočne 2.0 tdi 125kw dpf (205 000)

skrtiaca.jpg

zanesenee sanie.jpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.