Tomas0512 Vloženo 9. Červen 2016 Sdílet Vloženo 9. Červen 2016 Ahoj všichni, po delším hledání jsem nenašel téma s relevantní odpovědí, proto zakládám nové téma. Když tak se omlouvám předem a odkažte mě prosím na správné vlákno. Mám problém s řazením. Když řadím z 1. na 2., přičemž motor má cca na 1.RS 2200 ot./min a více nebo zařadím hodně rychle 2. tak tam jde přes zuby - někdy to jen tak "klepne" jak tam skočí, někdy škubnutí se známým ošklivým pazvukem. Něco podobného se mi stalo i při řazení z 3. na 2. při rychlém zařazení - ale to asi jen 3-4x za 5000 km ... Začalo se mi to stávat až při rostoucích jarních-letních teplotách a po ujetí více jak cca 50 km .. Když jedu 20 km do práce, tak se mi to nestane ani jednou .. Když se mi to stalo na začátku jara, tak jsem hned nechal vyměnit převodový olej (originál) a byl klid a teď s rostoucími teplotami se to začalo dít znovu a spíš mi to přijde horší .. Spojka zabírá úplně dole a při úplném sešlápnutí v dolní poloze vrzne něco odspoda (nevím jestli to s tím má něco společného). Za jízdy jdou ostatní rychlosti krásně a od převodovky nic nehučí ani se neozývají jiné pazvuky. Při stání na místě tam jdou všechny rychlosti krásně. Na volnoběh se jednou stalo, že ozýval divný zvuk zespodu (lehký šramot), tak jsem sešlápl a pustil spojku a zmizelo to .. To se mi však stalo pouze jednou. Mám OII, 2006, 1.9 Tdi PD (BXE), 320 000 km - 5ti stupňový manuál. Napadl mě buď vadný setrvačník / spojka nebo vadný synchron na 2. RS - u obou případů však předpokládám, že by se výše zmíněný problém vyskytoval za všech podmínek a nejen za vyšší teploty. O víkendu se na to chceme podívat, tak děkuji za všechny nápady či rady ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas0512 Vloženo 9. Červen 2016 Autor Sdílet Vloženo 9. Červen 2016 (editace) Ještě jsem zapomněl dodat, že občas při nastartování mi přijde - spojka na podlaze - jakoby do spojkového pedálu něco "bouchlo" .. omlouvám se, ale nevím jak to lépe popsat Editováno: 9. Červen 2016, autor: Tomas0512 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 10. Červen 2016 Sdílet Vloženo 10. Červen 2016 (editace) Rekl bych, ze to urcite bude synchron. Mozna by pomohlo, dat tam nejaky jiny olej. Myslim, ze se to nekde doporucovalo, snad na strankach www.prevodovky-sixta.cz. Je to odbornik a ma tam spoustu rad, zkus si to tam procist. Jinak asi vymena synchronu. Editováno: 10. Červen 2016, autor: LucasCZE 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas0512 Vloženo 10. Červen 2016 Autor Sdílet Vloženo 10. Červen 2016 (editace) Moc děkuji za odpověď .. Trošku jsem to tušil Zkusím si teda ještě projít odkaz, který jste zaslal .. Pravděpodobněji to ale skončí tím, že zkusím sehnat jinou málo jetou převodovku (oprava se prý nevyplatí) .. Nějaká jetá převodovka může být cca za 5000 Kč ? Ještě jeden dotaz, pokud s tím budu ještě cca 2000 km jezdit co nejšetrněji, nemůžu tím rozbít ještě něco jiného ? (spojku, setrvačník nebo něco v motoru) Editováno: 10. Červen 2016, autor: Tomas0512 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 10. Červen 2016 Sdílet Vloženo 10. Červen 2016 (editace) Pokazis maximalne par "ozubenych kolecek" v prevodovce, takze pokud ji chces casem stejne vymenit, klidne s tim jezdit muzes. Jinak Sixta ty prevodovky opravuje, vyjde to myslim na nejakych 8000 Kc. Je otazka, jestli je lepsi si neco priplatit a mit to opravene, nebo koupit jetou prevodovku, ktera se klidne muze brzy pokazit. Jinak pokud mas technicke mysleni, mrkni na toto video a budes vedet, jak presne to v prevodovce funguje. O synchronizaci se tam mluvi od 3:30... (Ale je to anglicky, coz pro nekoho muze byt problem.) Editováno: 10. Červen 2016, autor: LucasCZE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas0512 Vloženo 10. Červen 2016 Autor Sdílet Vloženo 10. Červen 2016 Děkuji .. já se bál, aby to nebylo pak jak domeček z karet a postupně šlo vše do pryč. Já si to ještě nechám projít hlavou, ale Sixta je tuším z MB a to je pro mě vcelku z ruky (Z Chomutova cca 170 km). Myšlení technické mám, jen ruce to pak nezvládají s angličtinou je to taky v pohodě, tak pak na to kouknu ! Děkuji ještě jednou za rady, resp. potvrzení nemilého. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 10. Červen 2016 Sdílet Vloženo 10. Červen 2016 Navic Sixta myslim prijima jen prevodovky uz demontovane z auta. To je dalsi neprijemnost... No vsak uvidis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas0512 Vloženo 28. Březen 2017 Autor Sdílet Vloženo 28. Březen 2017 Ahoj všem, tak po delší době bych k tomuto problému rád přidal moje řešení - čekal jsem až to pořádně otestuji, abych tu případně někomu nedával případně falešné naděje. Octávku jsem tentokrát dal k jinému mechanikovi. Ten se po pár dnech ozval s výsledkem níže: V převodovce bylo málo oleje, ale převodovka byla "krásně" čistá, takže dobře těsní - předchozí mechanik dal prostě málo oleje nebo se na to úplně vykašlal. Dále na převodovce (předem se omlouvám za můj laický popis) měnil nějaký čep - byl utržený (na to jsem někde tenkrát jeden tip četl, že by to mohlo dělat). Potom výměna kulisy řazení. Výměna spojky, dvouhmoty, spojkových válců. Výsledek - po tomto servisu a najetých cca 10 000 km ani jednou při řazení neškrtla. Jde cítit, že převodovka má svoje nejlepší léta za sebou, ale pravděpodobně ještě dlouho vydrží. Doufám, že to případně někomu pomůže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.