Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Studené starty jsou přece na benzín tak proč by měl být špatný plynový vstřikovač?V těchto vedrech mi to dělá občas taky,tak dvakrát otočím klíčem do první polohy at se rozjede benzínové čerpadlo a pak je start motoru normální.

Upraveno od Kimber

To nevadí...když dojedeš s autem, vypneš klíček, tak se plyn v reduktoru díky teplé vodě rapidně zvedá, někdy z tlaku 1.5 až k hranici 3,někdy i více, např.reduktory BRC,Landi to mají tak, že poté tlak přefouknou do hadičky podtlaku nebo si ofouknou ven do ovzduší, je to kvůli tomu aby se neničily vstřikovače a membrány...u Lovata nevím, ale pokud tam nastoupá tlak a nikam neodfoukne, může se stát, že přes vstřikovač, který může být nečistouou netěsný, přetlačí plyn do sání a pak když se startuje, jednotka vidí teplotu a rychost vzduchu v sacím potrubí, vidí teplotu motoru, podle toho nastaví startovací dávku benzínu, ale už neví o plynu, který se drží v sání, tudíž je motor lidově"uchlastaný" a špatně startuje....nebo varianta druhá, špatný benzín, včera nám dotáhli fabii, na benzín nejede, na plyn ano, takže nakonec vylití celé nádrže benzínu, výměna palivového filtru, vyčištění vstřikovačů benzínu ultrazvukem a auto strtuje a jede dál v pohodě...

Dobře, o tom přefouknutí jsem to v tomto vlákně už četl. Ale:

 

1. Když by to dělal jeden vstřikovač, nekuckalo by to aspoň při startu (pokud to může dělat jeden vstřikovač)

2. Bylo by možné, že by to bylo tak nahodilé? Dnes start ráno 10:00 OK, večer cca 19:30 taky OK

 

Benzín, jak jsem psal, beru Vervu 100, poslední tankování bylo 26. 6. - bral jsem 20 litrů.

 

16. 7. bylo auto na kontrole plynu (pojedu na dovolenou příští pátek)

Díky Karle za za vysvětlení,teoreticky by mělo stačit minutu před koncem jízdy přepnout na benzín a další studený start by měl být v pořádku,pokud jsou špatné vstřikovače,já mám na fabce namontovány od p.Szotka vstřikovače Hana 2000 což by snad měly být relativně kvalitní ,ještě si vzpomínám,že ty delší starty u mé minulé fabky byly zapříčiněné baterkou,byly čím dál delší a po noční už jsem neodjel domů..současné auto mám pět let origoš baterka ,jinak se chystám na revizi LPG mám najeto po výměně plyn.fitru 14tkm tak se poradím s p.Szotkem co ty špatné starty může dělat.

  • 4 týdny později...

Zdravím, celé jsem toto téma pročetl a nedokážu blíže identifikovat můj problém, co je špatně, u každého popisovaného problému zde je něco trochu jinak.

 

1.6 16V BTS, LPG Elpigas s OBD jednotkou a nějaké kvalitnější vstřiky typ nevím, svíčky Denso IK22 nové, filtry vzduchový i palivový nový, benzín MOL 100 oktan do toho STP čistič benzínu, vyjetá celá nádrž, ale nic.

 

Problém je, že studené starty (ráno do práce/ odpoledne z práce po cca 10h) na benzín jsou utrpení a zhoršuje se to. Prvně to trochu pocukávalo a ted už jak nastartuji, volnoběh lítá a při sebemenším přidání plynu to zdechne, musím to chvíli enchta na volnoběh a pak pomalu přidávat než se to ohřeje a odezní, po přepnutí na plyn vpohodě. Do té doby to skáče jak koza a nevím jak to už vyřešit..

 

Je možné aby jednotka plynu nějak ovlivňovala jednotku benzínu, když jedu na plyn a benzínová jednotka to nepozná a ukládá si špatné data? Nebo špatný benzínový vstřik? Ty studené starty dost znatelně žerou benzín, 2 takové starty max 1km na benzín a dojezd ubyde o 10km, takže asi 0,8l benzínu.

Vymaž adaptace benzínové směsi z ŘJ odpojením baterky na pár minut (a šlápni i na brzdu). Pokud se to opraví tak je třeba nechat poladit plyn. Pokud ne, je problém jinde.

 

Složení LPG směsi (chudá/bohatá) samozřejmě ovlivňuje i benzínovou ŘJ (bohatá/chudá).

Upraveno od Nakadah

to šlápnutí na brzdu .... to má jaký význam, resp. v jakém okamžiku na tu brzdu šlápnout, při té odpojené baterce? (to asi význam mít nebude přece ne?)

To je jen taková řekněme pojistka...vybití systému od napětí. Ale ono vždycky stačí odpojit baterku a dát si pauzu (na cígo nebo na něco jiného...).

to není žádná pojistka :kol-44: ,tím se ukostří obvody a rychle se vybijí kapacita kondenzátorů v jednotkách...když na to nešlápneš, trvá to třeba hodinu,dvě, než se kondíky vybijí...

Zkusím to odpojit a uvidím no, ale zjistil jsem ještě jednu zajímavou věc. Kdžy natankuju N95 tak skoro ani nenastartuju a škube to uplně neskutečně, zatímco když vezmu Vervu100 tak start vklidu a jen mírné skoro až nezaznamenatelné zachvění při prudkém přidáníí plynu, pak se to přepne a je to dobré, ale na N95 hrůza, chvění, cukání, chcípání motoru.. Je možné že se to tím čistčem palivové soustavy lehce pročistilo, předtím to ani na 100 oktan nejelo, teď už lépe.

Koukal jsem že vstřik stojí 3600 a jestli se mění všechny 4 vždycky tako to potěš..

http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-benzinu/super-benzin-aditiv-1.html

 

Toto kup.Vlej do nádrže půlku piksle a dotankuj 20l benzinu.Ten vyjeď(bez přepínání na plyn).Protáhneš tím pořádně BA vstřiky.

Pak to zopakuj znovu(opět bez přepínání na plyn-zadaptuje se ti pak jízdou do patřičných mezí jednotka benzínu)

a uvidíš na čem jseš.Mělo by to pomoct a pustíš z hlavy nákup nových BA vstřiků.Auto by mělo začít na benzin jezdit normálně.

Pokud ne je problém skutečně v BA vstřikách.

 

Pokud se problém pak při střídání paliv zopakuje,je problém v neodlazené bohatosti BA versus LPG(velké rozdíly v bohatosti-lze zjistit přes VAG přes lambdu 1 před katem).Většinou je LPG příliš chudé(doladit u plynaře-pokud se mu bude chtít a bude vědět jak..... :kol-140: )

 

 

Toto co popisuješ je přesně to co to dělá kolegovi v práci na Fábii.Má Lovato.Napichli jsme VAG a mrkli na bohatost.

Benzin 4% do chuda na volnoběh(cca zprůměrováno při měření po dobu pár minut),takže v pohodě v toleranci.

LPG- :kol-72: 28% do chuda.

Rada od jeho plynaře-vyměňte lambdu za katem vypadá to, :kol-98: že je špatná.

Upraveno od šipan

Nevím jestli to chápu správně, ale to měl o 28% chudou směs? Já co mám spočítanou spotřebu od vyjetí plné po dotankování je rozdíl 1,1l oproti palubáku asi a na plyn to jede parádně hned od sepnutí. N95 jsem tankoval na Shell, OMV, Benzina i MOL a vždy stejný problém, až teď po použití čističe to jede aspoň na Vervu100. LPG je pry nastaveno správně :kol-32:

ne, nechápeš to správně, on měl na mysli zcela jistě krátké a dlouhé korekce, vyčtené z ŘJ

Sicco:

 

Tak tak,jak píše Malta.

To,že ti to jede na plyn super je dobré,ale blbý je na tom to,že chudá směs(pokud není moc-přes 20%)jede kolikrát líp,jako směs 

optimální.Tu ovšem zjistíš pouze změřením BA versus LPG.Hodnoty musí být téměř stejné při jakékoli zátěži-i volnoběhu.Pokud se % výrazně 

liší je to špatně a jednotky se mezi sebou nedomluví na společné řeči.

Že máš nastevené LPG správně se zjistí pouze změřením.Ten můj kolega ho má "taky nastavené dobře".....

 

 

 

  • 2 měsíce později...

Ahoj kluci, obzvlast ty, Karle, porad prosim. Koupil jsem v DE O1,75kw BFQ pro dceru se systemem BRC Sequent 24, vstrikovace jsou s oranzovou nalepkou. Druhy den po koupi, dnes, jsem zjistil, ze auto, studene, nejde nastartovat, jen kdyz pridam plyn a chvili tocim. Protoze o tom neco vim, muze byt spatny vstrikovac nebo membrana v reduktoru, a pousti plyn do sani. Dnes jsem jel jen na benzin, jestli se to srovna,a po 5km jen na benzin , dalsi start opet spatny. Budu zkouset dal jen na B a uvidim po par jizdach.No ale co kdyz ne,jak prosim funguje tenhle system, cetl jsem hodne o nastaveni, myslite ze by to mohlo byt tim, a jak to vyloucim? Jeste jsem moc nestihl, tak co mam v planu: mrknu na jednu svicku-barva,vymenim vzduchovy filtr a 2 dny pojezdim jen na benzin. A pokud se to nesrovna, zmerit tlak cerpadla, funkci regulatoru tlaku paliva, a pak uz jen spatne vstriky? Teplotni cidlo se nezda byt spatne podle VAGu ukazuje spravne, ale nemeril jsem mu odpor. Jak zjistim na VAGu, ze je to rozhozene, korekci lambdy?Jinak auto slape pekne, chci rict volnobeh na benzin i LPg v pohode, nekolisaji otacky, proste vse ok. Jak dlouho trva, nez se korekce srovnaji, nebo kde je na VAGu vymazat? Diky vsem.

první co ti poradím je, že v žádném případě nic neměň, hlavně ne filtr v sání ani svíčky, jakmile to uděláš, bude celý systém  o takových 20-30% chudší a začne známá věc...podpalování ventilů. Podle mě je problém v reduktoru nebo ve vstřikovačích, ty se dají pokud nejsou utržené vyčistit ve spec. kapalině ultrazvukem, pokud je to reduktor, dá se zrepasovat, seřídit, pak vše nastavit....to děláme běžně, ale chce to trochu času, nedá se to udělat na počkání....největší problém bývá na začátku v tom, že bývají ŘJ zablokované, prodejci si nechají udělat systém na zakázku, pak je problém se do něj dostat, tím pádem je problém cokoliv seřídit a nastavit...ale bez prvotní diagnostiky to nejde zjistit....nemá to nic společného s benzínem, ale tím, že budeš jezdit pár dní na benzín se omezí závada, zda je to v benzínu nebo v plynu...ale dle popisovaných závad to tipuji na problém v plynu...

Ok,ten filtr bych vymenil s tim, ze nebudu do opravy jezdit na LPG, to by slo si myslim, aspon se tedy benzin zadaptuje s cistym filtrem. Pristi tyden jsem objednan do plzne,lpgplzen.cz, kde delaji BRC, po telefonu to aspon vypadalo, ze vi o cem mluvim, resp. jsme si rozumeli,ptal se i na vstriky, rekl jsem oranzova nalepka, on ze ok a tak. No prave, ze tim ze budu jezdit na benzin by se to melo vyresit, pokud ne, bude problem v benzinu. Staci kdyz je prepinac preply na benzin, nebo musim odpojit RJ od napajeni?

Cim si mne vydesil je, ze to muze byt zablokovane, coz je dost mozne, je to tam od noveho auta, mozna rovnou ze Skodovky v DE. Da se to nejak odblokovat kvuli diag a serizeni?

Malto, baterii jsem neodpojoval, nejsem presvedcen ze tohle vymaze adaptace, aspon jsem se to nikde nedocetl, muzu zkusit.

adaptace to vymaže, teď jsem měl o víkendu vytaženou baterku z auta kvůli dobití a k mému příjemnému překvapení (jen prvotní, páč hned jsem si uvědomil, že je to vlastně smazáním těch korekcí) to auto v pondělí jelo úplně jinak, nedokáži to úplně popsat, ale vše bylo takové hladší, bez nějakého pocukávání, prostě vymizely takové ty neduhy co jsem tam měl ... pochopitelně, dnes máme čtvrtek a už je tam zase začínám pociťovat, už se zase ta řídící jednotka přizpůsobuje do starých kolejí.

odblokovat se to nedá, jsou tam věci, které BRC nepustí na veřejnost kvůli konkurenci,děláme to tak, že jednotku zašleme našemu dovozci, ten jednou za měsíc provede s technikem z BRC přes internet propojení, a italové to vymažou, takže nám pak vrátí za nějakou částku "čistou" jednotku, kterou si pak naprogramujeme v daném autě sami...ale...podaří se odkodovat pár kusů ze sta, takže mizivé procento úspěšnosti...

No tak to je super, pri mem stesti to tak bude. Pak tedy vymena za novou, jinou, kolik je cena? Ja se pos***,rikal jsem si, bRC, to karel chvali, a mozna jsem narazil. Takze to mozna ani nepujde poladit vid. Kdyz to auto je fakt pekny no. To jsem snad ani nemel vedet.

znáte mě všichni dost dlouho, pár lidí mě před nákupem auta volalo, ale každému jsem radil, aby auto z ciziny může mít právě problém s tímto blokováním...sám jsem byl před 4 roky v německu pro BMW X5, měl jsem nabídku na minimálně 10 aut s plynem...dovezl jsem si "čistou", bez plynu a udělal si ho sám, abych předešel těmto problémům.....no, už se stalo....jednotka cca 7 tisíc, a pak řešit další problémy, co s tím souvisí.....ale třeba se mýlím, to se zjistí po napojení... 

jasne karle, mne to vubec nenapadlo, ze by to tak mohlo byt vis. No, uvidime, mozna by stalo za to to vytrhat a dat novy system, pac nadrz je fungl nova, ze by byla cena bez montaze nadrze, nez davat 7 za jednotku a mit x let stare vstriky. No, ale uvidime, snad to nebude tak zhavy, diky za reakce.Samozrejme dam vedet jak to dopadlo.

PS; jo,jeste dotaz, kdyby byla blokla, tak nejde vubec nic nastavit, nebo jde aspon vycist tlak, cidla atd, vis, kvuli zakladnimu servisu aspon.

Upraveno od milosk

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.