Přejít na obsah

2.5TDI 120kW nepravidelný zátah


luminator

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám trochu problém s ne úplně pravidelným zátahem motoru. Při klidné jízdě to často po prudké akceleraci po prvotním zátahu znatelně cukne, výkon se mírně sníží a pak zase nabíhá. Není to vždy stejné a někdy to vůbec neudělá. Z OBD se dá načíst, že po nástupu plného tlaku turba cca 2,1-2,2 to klesne a pak zase pomalu stoupá a následně to osciluje to kolem hodnoty 2. Není to nějaký zásadní problém, spíše kosmetická záležitost. Už jsem si zvykl (dělá to prakticky odzačátku), ale při prodeji by to mohl být problém. Protože mi to zase tak nevadí, tak nehodlám zbytečně krmit servisy, které budou tak akorát zkoušet měnit všechno, váhou vzduchu počínaje a turbem konče, což mi vzhledem k hodnotě vozu nepřijde adekvátní :-)

Také jsem nedávno zpětně zjistil, že motor byl zřejmě čipován. Jestli byl čip odstraněn nevím, ale napadlo mě, že tam mohl zůstat a není zrovna v pořádku. Po pěti letech se původního majitele ptát už nechci :-)

Diagnostika na motoru nehlásí žádné závady a s motorem nebyl nikdy zásadní problém. Najeto cca 300 000.

Přikládám obrázky toho jak vypadá průběh tlaku turba na dálnici při sešlápnutí plynu na 6tku při nějakých cca 100-120km/h. Toto je opravdu silný projev. Většinou ten tlak zpočátku neklesne tolik. Jinak zátah je nepravidelný i při prudké akceleraci třeba na 2ku, ale tam se to vzhledem k rychlosti nedá na grafu odhalit.

IMG_20160904_200230.jpg

IMG_20160904_200206.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar, 2,5 je co se týká turbo efektu snad nejhorší auto, co znám. Pokud to není pozůstatek nějakého špatného čipovaní, vypadá to, jako by v určitých chvílich jakoby drhla regulace. Nejspíš to tak není, ale tenhle projev mi připomíná ucpaný vzduchový filtr. Ono stačilo, kdyby to někdo čipnul s nějakým sportovním filtrem a před prodejem tam dal originál. Jestli máš filtr nový a všechno cajk, zajel bych do renomované firmy na chip a nechal si ty křivky poupravit

Napadlo mě ještě udělat log otáčky&tlak turba a poloha plynového pedálu&tlak turba.

ještě zkus tu polohu plynového pedálu proměřit, dej si tam akční členy a pomalu přidávej a sleduj hodnoty.- Pokud by to někde haprovalo, mohl by to být potenciometr v něm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turboefekt to určitě není. To auto zabere na plyn téměř okamžitě, akorat pak ten výkon částečně ztratí a znova ho postupně nabírá. Filtr byl za tu dobu měněn již mnohokrát a chová se to úplně stejně. Dokonce není nutné dát plný plyn, občas to v tom znatelně cukne i když se ten plyn přidá jen mírně (třeba po přeřazení).

Diag kabel mám, sice klon z číny, ale funguje :-) Nemám moc času to řešit, ale zkusit ten log můžu.

Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A uvědomili jste si že že ty turba v tech autech jsou vesměs 10-14 let starý?? Budte frajeři a kupte nový turbo a celý škubání a turbodíry jsou pryč.Já jsem v roce 99 mel uplně novou A6 110KW mela najeto 18000km a jelo to neskutečně perfektně.

Ani repasovaný turbo nikdy nebude už fungovat na 100% jako nový to že udělají nový střed a lopatky neznamená vubec nic,Sací i vyfukový šnek má už vetší pumer okolo dmychadla,VTG system má vule mezi stěnou vyfukové strany a tech věcí je....

I mě na mém cabriu A4 je turbo original ktere je 12 let staré a má najeto 230000 a v plnym zátahu je cítit jak turbo zreguluje do plného výkonu (cukne a pak letí jak zběsilý) Takže na jaře dostane novou píštalku.

Editováno: , autor: Satas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak oo to to auto dělalo i když bylo starý nějakých 6-7 let a najeto nějakých 160 000. Kdyby bylo špatné turbo, tak se to snad časem zhoršuje, ne? Tedy alespoň dle mého laického názoru. Přitom se to nějakých 100 000 a cca pět let chová prakticky stejně. Přijde mi, že jakmile tlak překročí určitou hodnotu (tedy cca 2,1 a více), tak něco řekne regulaci "uber". Mám podezření na nějakej zmršenej tuning od předchozího majitele a to bych rád vyloučil jako první.

Jinak plynem to nebude. Uvědomil jsem si, že občas to v tom cukne i když to zrychluje na tempomat, bez plynu.

Chápu, že když se vymění turbo, tak to pojede asi líp, ale já nepotřebuju mít nějakou raketu. Navíc vysolit šílené prachy kvůli víceméně kosmetickému problému, který se dost možná dá vyřešit jen úpravou SW, opravdu nehodlám.

Jinak jsem si všiml, že tyhle motory opravuješ. Jsem pražskej, tak ho můžu přivézt. V listopadu mě čeká technická a na poslední mě upozorňovali na vyšší kouřivost, tak jestli by to nešlo trochu pořešit abych neměl problém.

 

 

Editováno: , autor: Ondra_1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Emise teď budou velký problém na STK.

Ohledně turba je také důležité, jak je auto provozováno. "Městský" vůz je několikanásbně poruchovější, než auto, které jezdí dálkové cesty.

2,5 je zcela nevhodný motor do města. Pokud s ním budeš jezdit na čvrtku plynu ve městě, klidně Ti turbo odjede v 50tis. Když mu dáš pořádně napít na dálnici, může najet půl mega bez poruchy. Tomu pak také napovídají ty emise. Jezdi po měsíc po městě a zajeď si na emise. Pak dej motoru pohulit 1000km na německé dálnici a uvidíš velký rozdíl....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ve městě s ním sice občas jezdím, ale většina provozu co se týče km nájezdu bude mimoměstská, tipuju tak 80%. Před těma emisema jsem to protáhl na vyšší otáčky čtyřkou po dálnici nějakých 20km a kouřivost prý byla hraniční, tak nevím...

 

Jo jinak sorry, zapomněl jsem, že mám už založený účet z dřívějška a na druhém počítači se mi to přihlásilo pod ním. Tak to vypadá, že píšu ze dvou účtů :-)

A dokonce jsem v historii našel, že jsem stejný problém s mým autem tady už psal v roce 2012 :-D tehdy na to nikdo bezprostředně neodpověděl...

Editováno: , autor: Ondra_1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Tak záhada vyřešena. Zřejmě v tom byl rozesraný soft. Satas nahrál origo do ŘJ, seřídil vstřiky a auto jede zas normálně :-) Ještě se měnil jeden vstřik, ale s tím to nesouviselo.

Turbo po roztočení krásně drží tlak 2,1-2,2 baru a jede jako raketa. Jsem rád, že u auta s takovým nájezdem je turbo OK :-)

IMG_20170614_102958.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 6. 2017 na 10:39, Ondra_1 napsal:

Tak záhada vyřešena. Zřejmě v tom byl rozesraný soft. Satas nahrál origo do ŘJ, seřídil vstřiky a auto jede zas normálně :-) Ještě se měnil jeden vstřik, ale s tím to nesouviselo.

Turbo po roztočení krásně drží tlak 2,1-2,2 baru a jede jako raketa. Jsem rád, že u auta s takovým nájezdem je turbo OK :-)

IMG_20170614_102958.png

Satas hlavně nastavil počátek vstřiku jak se má a ne to co tam bylo a pak nahral surovej origo soft 132KW z BDH takže ted mas plnohodnotně továrního superba 132KW -_-.A jede to stokrát lip než nejaka uzasně čipovana 120kw.

 

Editováno: , autor: Satas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Ondra_1 napsal:

Tak já jsem sice chtěl původně nahrát originál, no ale nechme to být. Už jsem si zvyknul :D

Maš v ceně víc muziky...Ale když ji nechceš já ti tam klidně nahraju origo 120KW neni problem ale pojede to taky jako 120KW.

Editováno: , autor: Satas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, ironicky.

Chtěl jsem originál, protože přece jen si myslím, že s výkonnějším motorem se víc namáhají mechanické části. Auto má už něco za sebou a myslím si že za dřív spálenou spojku, zničenou převodovku nebo homokineťák to nestojí. No ale díval jsem se na parametry a on je v krouťáku mezi 132 a 120 kW rozdíl pouze 20Nm navíc (370 Nm) a to zas tak moc není. Spíš je asi ten motor naladěnej na vyšší výkon ve vyšších otáčkách.

Editováno: , autor: Ondra_1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...