Přejít na obsah

teplota chladící kapaliny-občas se přehřívá


janklabik

Doporučené příspěvky

Zdravim všechny čtenáře tohoto fóra, potřeboval bych radu či názor na závadu co se mi na autě vyskytla a už jsem z toho celkem šílenej. Mám Oct. II 1,9tdi r.v. 2008 najeto cca 260 tkm. Auto mělo pravidelný servis, rozvody a pumpu dělány na 230 tkm. Přibližně před měsícem jsem řešil výměnu termostatu, protože se mi auto hodně pomalu ohřívalo na provozní teplotu, trvalo to tak 25 km. Po výměně termostatu to pomohlo, auto se ohřívalo normálně, teplotu si udrželo. Tak dva týdny po výměně termostatu se auto občas začalo přehřívat, tak jsem vyměnil termostat podruhé, neboť jsem myslel, že jsem koupil vadný kus. To nepomohlo, občas se to i tak přehřálo. Vyměnil jsem tedy i čidlo teploty chlad. kapaliny - nepomohlo. Vysledoval jsem, že se auto začne přehřívat vždy když je motor v zátěži - dálnice 150km/h 3.200 otáček po cca 2km začne teplota stoupat a když zvolnim, tak zase klesne na normální provozní. Když jedu volně, tak drží na 90. Myslel jsem tedy, že jsou okolnosti přehřívání jasné, ale najednou to přestalo a jednou se začalo přehřívat i v nízkých otáčkách bez zátěže motoru, od té toby se v zátěži nehřeje. Nikdy jsem to nepustil do červený teploty, vždy max do těch 110 stupňů. Expanzka je trošku natlakovaná a celkem tam lítá hladina vody. Jednou je nízká a rozsvítí se kontrolka nízkého stavu, když otevřu, tak vybublá na normální stav, podruhé je na normálu, když otevřu, tak vybublá hodně nad maximální hladinu, potřetí zůstane na optimální hladině, ale neztrácí se. Bílej šlem na víčku oleje ani na měrce není. Myslel jsem, že by mohlo být těsnění pod hlavou, ale zkusil jsem odpojit hadičku z expanzky, zacpat ji, na expanzku napojit jinou a její konec ponořit do lahve s vodou a nastartovat. Od hadičky žádné bubliny nešly, naopak to mělo snahu nasávat vodu z lahve. Topení topí normálně, mělo výpadek pouze jednou, kdy přestalo topit úplně a po přejetí kolejí začalo topit naplno a od té doby zase topí běžně. Nevíte náhodou někdo co by to mohlo být, nebo co by se dalo ještě udělat doma, abych zjistil závadu, protože když to dám do servisu, tak samozřejmě budou chtít rozebrat motor a kouknout dovnitř a budou postupně zkoušet mněnit věci a to bude hodně drahý. Děkuju za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Existuje nějaký cenově dostupný domácí tester na zjištění obsahu CO2 v chlad. kapalině?? A ještě bych poprosil kolik tak může stát výměna toho těsnění pod hlavou, abych měl nějakou představu až budu shánět ten pravý servis.

Editováno: , autor: janklabik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem stejný problém, ve 145 000Km ... šla dolu hlava, nové těsnění, hlava na tlakovou zkoušku + broušení hlavy. Materiál: cca 8 000kč, - nový olej, chlad.kapalina, těsnění pod hlavu, rozvody včetně pumpy, nové šrouby hlavy a všelijaké nové těsnění spojené s montáží hlavy. 2000kč tlak zkouška + broušení hlavy. Celkem 10 000kč. Práci jsem naštěstí neplatil, protože mám strýce mechanika. Po těhle pracích už jsem konečně nemusel "odfoukávat" expanzku, vše bylo v pořádku a chladící systém se přestal tlakovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem přes známýho sehnal mechanika s tim testerem, kterej mi to změřil a výfukové plyny v chladící kapalině nejsou. voda v oleji také ne, olej ve vodě také ne, voda se neztrácí a už delší dobu se to nepřehřívalo a jezdim normálně jako dřív což nasvědčuje, že hlava i těsnění by mělo být v pořádku. Teď jsem nechal vymněnit vodní pumpu a nádržka s vodou stále tlakuje. Už mně napadá jenom to, že je někde chladící okruh přicpanej. Je to vůbec možný, aby něco ucpalo okruh, nebo tam je vše dostatečně velký, aby případná nečistota prošla??? Když tak nad tím přemýšlím, tak se to začalo hřát po první výmněně termostatu - nemůže během výměny z něj něco odpadnout čeho by si mechanik nevšimnul a co by tam zlobilo?? Jinak vodní pumpa co jsme vyndali, tak má vyhřátou hřídelku - je úplně duhová a ta vrtulka je na hřídelce trochu posunutá, ale neprotáčí se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...