Přejít na obsah

Opakovaně prasklá žárovka


Rocker

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

prosím o radu, v čem může být příčina opakovaně praskající žárovky.

 

Kontrolka žárovek signalizovala prasklou žárovku. Nesvítilo pravé přední tlumené světlo.

Žárovku s prasklým vláknem jsem vyměnil za novou stejného typyu Z krabičky jsem ji vyndal a do patice zandal tak, že jsem držel žárovku v čistém papírovém kapesníku, který vozím v krabičce se žárovkami a pojistkami. Tzn. je vyloučeno, že bych se jí dotknul přímo prsty.

 

Pak jsem znovu nastartoval, zapnul světla a zjistil, že pravé přední tlumené světlo stále nesvítí. Po opětovné demontáži světlometu jsem zjistil, že i nová žárovka má prasklé vlákno. Podle mne byla nová žárovka bezvadná.

 

Podle schématu přístrojové skříňky v kabině (viz. obrázek v příloze) jsem zkontroloval pojistky č. 13 a 49, které by podle mne mohly souviset s tlumenými světly. Obě pojistky byly v pořádku.

 

Připojil jsem auto na diagnostiku. Jediná chyba byla v jednotce centrální elektriky (viz. výpis níže). V ní uvedený spínač světel jinak normálně funguje.

V ní uvedená pojistka (svorka) 15 podle obrázku ovšem souvisí s obrysovými světly.

Pojistka (svorka) 50 v této pojistkové skříni není vůbec. Předpokládám, že bude v motorovém prostoru.

 

Ještě zkontroluji pojistku 15 a zkusím nalézt pojistku 50. Pokud ale nebude problém v nich, už mě nic nenapadá.

Setkal jste se někdo s podobným problémem?

 

Předem díky za radu.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Adresa 09: Centrální elektrika (J519)       Labely: SVO\1K0-937-08x-09.clb
   Řídící jednotka SW: 1K0 937 085 L    HW: 1K0 937 085 L
   Díl: BCM PQ35  B+  110 0651  
   Revize: 00110 AC    
   Kódování: 40000AB8A00508B040100084110000A4430000AE524D89605CC440000040
   Dílna #: WSC 73430 790 00090
   VCID: 3878EF298BC05E8239-806C

   Subsystém 1 - Řídící jednotka: 1Z1 955 119 D  Labely: SVO\1KX-955-119.CLB
   Díl: Wischer 23061  26  0601
   Kódování: 00D7B7

2 závad nalezeno.
00979 - zarovka tlumeneho svetla vpravo (M31)
            010 - preruseni / zkrat na plus
             info o závadě:
                    Stav závad: 01101010
                    Priorita závad: 1
                    Frekvence závad: 22
                    Počítadlo resetů: 220
                    Kilometry: 149938 km
                    Indikace času: 0
                    Datum: 2011.07.26
                    Čas: 08:24:42

             info o závadě:
                        svorka 15 ZAP
                    Napětí: 14.25 V
                        ZAP
                        ZAP
                        svorka 50 VYP
                        VYP
                        VYP

01800 - spinac svetel (E1)
            008 - neverohodny signal - Sporadická
             info o závadě:
                    Stav závad: 00101000
                    Priorita závad: 3
                    Frekvence závad: 1
                    Počítadlo resetů: 0
                    Kilometry: 149969 km
                    Indikace času: 0
                    Datum: 2011.07.26
                    Čas: 14:23:01

             info o závadě:
                        svorka 15 VYP
                    Napětí: 12.40 V
                        VYP
                        ZAP
                        svorka 50 VYP
                        VYP
                        VYP

PojistkováSkříňkaKabina.JPG

Editováno: , autor: Rocker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

jak jsem psal, prasklou žárovku jsem nahradil novou, která byla podle mne bezvadná. Nicméně po nastartování a zapnutí světel nesvítila ani ta. Po demontáži světlometu bylo i u ní prasklé vlákno.

 

Mezitím jsem koupil 2 náhradní žárovky, ale nechce se mi vyhodit oknem necelých 250 Kč/ks, abych to bezhlavě zkusil na celkem již 3.kusu.

 

Ještě jsem zkontroloval pojistku č. 15 - ta je také v pořádku.

Pojistku č. 50 jsem v motorovém prostoru nikde nenašel. Je tam jiné číslování - F a maximálně dvoumístné číslo. Zkontroloval jsem tam všechny velikostně malé pojistky (stejné jako v pojistkové skříňce v kabině) a i ty byly v pořádku.

 

Momentálně mě už nenapadá nic, co bych mohl zkontrolovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejspíš byla ta "nová" žárovka už z výroby nebo přepravy nějak vadná (třeba se s ní kleplo a vlákno trochu prasklo, ale neupadlo úplně, takže vypadalo v pořádku). Auto nemůže způsobit prasknutí zdravé žárovky, protože jediné, co s ní může udělat, je pustit do ní napětí z palubní sítě (12V), na které je ale žárovka stavěná. Jediná možnost, jak by se na ní mohlo dostat vyšší napětí, je, že by to vyšší napětí bylo přítomno v palubní síti, například při poruše alternátoru, to by ale nejspíš odneslo více žárovek nebo i nějaká řídící jednotka.

 

Zkus tam jinou a bude svítit (pokud to neni taky vadnej kus) nebo tam můžeš zkusit přendat žárovku z druhýho světlometu, abys měl jistotu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...