Rocker Vloženo 5. Březen 2017 Sdílet Vloženo 5. Březen 2017 (editace) Ahoj, prosím o radu, v čem může být příčina opakovaně praskající žárovky. Kontrolka žárovek signalizovala prasklou žárovku. Nesvítilo pravé přední tlumené světlo. Žárovku s prasklým vláknem jsem vyměnil za novou stejného typyu Z krabičky jsem ji vyndal a do patice zandal tak, že jsem držel žárovku v čistém papírovém kapesníku, který vozím v krabičce se žárovkami a pojistkami. Tzn. je vyloučeno, že bych se jí dotknul přímo prsty. Pak jsem znovu nastartoval, zapnul světla a zjistil, že pravé přední tlumené světlo stále nesvítí. Po opětovné demontáži světlometu jsem zjistil, že i nová žárovka má prasklé vlákno. Podle mne byla nová žárovka bezvadná. Podle schématu přístrojové skříňky v kabině (viz. obrázek v příloze) jsem zkontroloval pojistky č. 13 a 49, které by podle mne mohly souviset s tlumenými světly. Obě pojistky byly v pořádku. Připojil jsem auto na diagnostiku. Jediná chyba byla v jednotce centrální elektriky (viz. výpis níže). V ní uvedený spínač světel jinak normálně funguje. V ní uvedená pojistka (svorka) 15 podle obrázku ovšem souvisí s obrysovými světly. Pojistka (svorka) 50 v této pojistkové skříni není vůbec. Předpokládám, že bude v motorovém prostoru. Ještě zkontroluji pojistku 15 a zkusím nalézt pojistku 50. Pokud ale nebude problém v nich, už mě nic nenapadá. Setkal jste se někdo s podobným problémem? Předem díky za radu. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Adresa 09: Centrální elektrika (J519) Labely: SVO\1K0-937-08x-09.clb Řídící jednotka SW: 1K0 937 085 L HW: 1K0 937 085 L Díl: BCM PQ35 B+ 110 0651 Revize: 00110 AC Kódování: 40000AB8A00508B040100084110000A4430000AE524D89605CC440000040 Dílna #: WSC 73430 790 00090 VCID: 3878EF298BC05E8239-806C Subsystém 1 - Řídící jednotka: 1Z1 955 119 D Labely: SVO\1KX-955-119.CLB Díl: Wischer 23061 26 0601 Kódování: 00D7B7 2 závad nalezeno. 00979 - zarovka tlumeneho svetla vpravo (M31) 010 - preruseni / zkrat na plus info o závadě: Stav závad: 01101010 Priorita závad: 1 Frekvence závad: 22 Počítadlo resetů: 220 Kilometry: 149938 km Indikace času: 0 Datum: 2011.07.26 Čas: 08:24:42 info o závadě: svorka 15 ZAP Napětí: 14.25 V ZAP ZAP svorka 50 VYP VYP VYP 01800 - spinac svetel (E1) 008 - neverohodny signal - Sporadická info o závadě: Stav závad: 00101000 Priorita závad: 3 Frekvence závad: 1 Počítadlo resetů: 0 Kilometry: 149969 km Indikace času: 0 Datum: 2011.07.26 Čas: 14:23:01 info o závadě: svorka 15 VYP Napětí: 12.40 V VYP ZAP svorka 50 VYP VYP VYP Editováno: 24. Květen 2017, autor: Rocker Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maros Vloženo 5. Březen 2017 Sdílet Vloženo 5. Březen 2017 a zkusil jsi tam dat dalsi zarovku ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rocker Vloženo 5. Březen 2017 Autor Sdílet Vloženo 5. Březen 2017 Ahoj, jak jsem psal, prasklou žárovku jsem nahradil novou, která byla podle mne bezvadná. Nicméně po nastartování a zapnutí světel nesvítila ani ta. Po demontáži světlometu bylo i u ní prasklé vlákno. Mezitím jsem koupil 2 náhradní žárovky, ale nechce se mi vyhodit oknem necelých 250 Kč/ks, abych to bezhlavě zkusil na celkem již 3.kusu. Ještě jsem zkontroloval pojistku č. 15 - ta je také v pořádku. Pojistku č. 50 jsem v motorovém prostoru nikde nenašel. Je tam jiné číslování - F a maximálně dvoumístné číslo. Zkontroloval jsem tam všechny velikostně malé pojistky (stejné jako v pojistkové skříňce v kabině) a i ty byly v pořádku. Momentálně mě už nenapadá nic, co bych mohl zkontrolovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 6. Březen 2017 Sdílet Vloženo 6. Březen 2017 Nejspíš byla ta "nová" žárovka už z výroby nebo přepravy nějak vadná (třeba se s ní kleplo a vlákno trochu prasklo, ale neupadlo úplně, takže vypadalo v pořádku). Auto nemůže způsobit prasknutí zdravé žárovky, protože jediné, co s ní může udělat, je pustit do ní napětí z palubní sítě (12V), na které je ale žárovka stavěná. Jediná možnost, jak by se na ní mohlo dostat vyšší napětí, je, že by to vyšší napětí bylo přítomno v palubní síti, například při poruše alternátoru, to by ale nejspíš odneslo více žárovek nebo i nějaká řídící jednotka. Zkus tam jinou a bude svítit (pokud to neni taky vadnej kus) nebo tam můžeš zkusit přendat žárovku z druhýho světlometu, abys měl jistotu.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rocker Vloženo 24. Květen 2017 Autor Sdílet Vloženo 24. Květen 2017 Sharky487: Asi to bylo tak, jak jsi psal. Dal jsem tam další novou žárovku a tentokrát již bylo vše v pořádku. Díky moc za tip. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 25. Květen 2017 Sdílet Vloženo 25. Květen 2017 Není zač. Z logiky věci to ani jinak být nemohlo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.