ZdenekH1 Vloženo 3. Duben 2017 Sdílet Vloženo 3. Duben 2017 (editace) Zdravím. Mám Rapida asi půl roku a všiml jsem si, že se občas zvýší nebo sníží otáčky ventilátoru topení v kabině (poslechově). Mám pouze čtyřpolohové mechanické ovládání stupňů rychlosti, žádný Climatronic. Dneska jsem se více zkoumal co se děje a zjistil jsem že je to závislé na plynovém pedálu. Když jedu pri konstantních otáčkách motoru a přišlápnutém pedálu plynu jsou otáčky konstantní, když ale plyn uberu nebo sundám nohu z plynu otáčky se krátkodobě zvýší. Možná to souvisí s napájecí soustavou 12V a nastavením regulace alternátoru. Je to normální stav? P Ve staré Fabii I jsem ten rozdíl neměl. Díky všem za odpovědi. ZdenekH1 Editováno: 3. Duben 2017, autor: ZdenekH1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
38501 Vloženo 24. Květen 2017 Sdílet Vloženo 24. Květen 2017 Nevšímej si toho. Je to normální stav. Když pojedeš do kopce, nebo bude motor pod zátěží, tak jsou otáčky nižší, při jízdě z kopce se zvýší. Cíl? Asi snížit zatížení alternátoru při větším zatížení motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MalinaM Vloženo 19. Duben 2019 Sdílet Vloženo 19. Duben 2019 Dobrý den. Přesně tohle samé se mi děje na mém rapidu. Mám půl roku starý 1.0tsi, 70kw. Když jedu konstantní rychlosti, nebo stojím, tak se nic neděje, ale když jedu městem, tak se otáčky při sundání nohy z plynu mění na vyšší. Je to otravné. Reklamoval jsem to u prodejce a jemu výrobce odpověděl tohle - '' Dobrý den, jedná se o téma které je u vozidle Rapid normální stav techniky. V deceleraci je aktivní funkce rekuperace brzdné síly motoru do elektrické energie pomocí zvýšení výkonu alternátoru (zvýšení výkonu výroby palubní energie resp. mírné zvýšení palubního napětí může mít vliv právě na otáčky ventilátoru).'' Myslím, že úplně normální to není a že stačilo jinak udělat zátěžový regulátor na altiku. Jeden kamarád, který už ve Škoda servise nedělá říkal, že když vyměnily altik za silnější a Aku za silnější, tak bylo po problému. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MalinaM Vloženo 19. Duben 2019 Sdílet Vloženo 19. Duben 2019 V 3. 4. 2017 na 8:09, ZdenekH1 napsal: Zdravím. Mám Rapida asi půl roku a všiml jsem si, že se občas zvýší nebo sníží otáčky ventilátoru topení v kabině (poslechově). Mám pouze čtyřpolohové mechanické ovládání stupňů rychlosti, žádný Climatronic. Dneska jsem se více zkoumal co se děje a zjistil jsem že je to závislé na plynovém pedálu. Když jedu pri konstantních otáčkách motoru a přišlápnutém pedálu plynu jsou otáčky konstantní, když ale plyn uberu nebo sundám nohu z plynu otáčky se krátkodobě zvýší. Možná to souvisí s napájecí soustavou 12V a nastavením regulace alternátoru. Je to normální stav? P Ve staré Fabii I jsem ten rozdíl neměl. Díky všem za odpovědi. ZdenekH1 Dobrý den. Mám stejný problém. Jak jste to vyřešil? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra.rs Vloženo 18. Červen 2019 Sdílet Vloženo 18. Červen 2019 Tak už se mi taky podařilo tento jev vysledovat ... mám klasickou klimu, nikoliv climatronic. Začínám mít podezření, že by to mohlo být všechno propojené s nabíjením, jak se uvádí výše. Auto bylo kdysi na svolávačce (tuším 90K1), kde se mj. nabíjení řešilo, v zimě mi auto pořád píše, že akumulátor je skoro úplně vybitý, start/stop se zapíná jen po dlouhé jízdě, jinak je neaktivní s vysvětlením "vysoká potřeba energie pro vozidlo". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mir77 Vloženo 26. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2019 Potvrzuji i u sebe - 1.0 TSI, 10/2017. Je to jedna z těch věcí, která mě na autě (nemile) překvapila. Ale asi je to hold featura, ne bug. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.