Přejít na obsah

Predné a zadné tlmiče


Fanny84

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Tak Bilsteini jsou už na předku namontovaní,nic složitého dá se to udělat před panelákem za hodinu strana v pohodě.Vyměnil jsem tlumiče, dorazy ,krytky a ložiska(horní lůžka).Jeden tlumič vykazoval v testu 46Procent ostatní 3  75-78proc.Po demont ten nemocní sel tahat lehce rukou tam a zpet po 192 000km.Postupoval jsem podle dil. př. ,takže demont dvou zátek nad tlumičem,povoleni dvou matic m8(horní lůžko),povoleni kola,povoleni m12 konec tlumiče dolní,demont dlouheho spojovaciho sroubu těch dvou horních ramen  m10xasi 100.Odstrojení tlumiče a nastrojení nového za pomocí stahováku a vše zpět.Náklady Sebo 3500+410 stahovák.Náklady Bílý a syn brno Bohunice asi 9-10tis stejní rozsah dílů jen tlumiče SACHS a geometrie,která neni potřeba,po tomhle následovalo jasné rozhodnutí.Ted sháním horní víčka do motorového prostoru na zadělání tech děr po m8 ,ty staré jsou ko.Nevíte někdo číslo dílu?Dík

Editováno: , autor: tim 35
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Chlapi, řešim taky tlumiče. Ale co je pro mě záhada, tak - jaký je rozdíl mezi Sachs a tím, když si koupím originál od Škodovky. Vyrábí si to Škodovka sama, či je originál Sachs?

 

A pokud je originál Sachs, je nějaký rozdíl mezi kusem ze Škodovky a kusem z jiného shopu?

 

Nedá mi to spát.

:kol-60: :kol-60: :kol-60:

Editováno: , autor: mrkvo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusí se to lišit pouze štítkama.

Originál prochází přísnější kontrolou a částečně (mnohdy) důkladnější výrobou a jsou kladeny větší požadavky, co se týká kvality. Pokud je originální díl špatný a byl již namontován do vozu, má za to výrobce neuvěřitelně vysoké penále až do miliónů EUR-a to stačí pouze jeden jediný díl. Toto v případě druhovýroby nehrozí (tam se to řeší obyčejnou reklamací).

Škodovka ma na to nějaké svoje ISO, které musí výrobce dodržet. Tak trochu do toho vidím, resp. vozíme z jedné továrny originální i neoriginální stejné díly. Dokonce i dopravce musí splňovat ISO, pokud vozí origo díly. Proto je originál samozřejmě dražší, než druhovýroba

Jakmile Sachs prodává díl jako druhovýrobu, nemusí být ISO dle Škodovky dodrženo, tudíž není tento díl schálen výrobcem a nebere se jako originál. Nesmí být též montován v origo servisu, protože nemá ISO škodovky

Je ale fakt, že mnohdy se díly neliší vůbec, resp.pouze štítkama,typický příklad jsou např.autobaterie, stěrače nebo třeba i turbodmychadla (pro zajímavost: Mercedes má na originálních dílech přirážku až 300%)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozumím. Pro můj Superb 1.9 96kW AWX, ke dni 15.4.2015, nabídka origo dílů:

 

přední tlumič skladová obj .................................. 2546,- ks
přední tlumič denní obj (24hod) .......................... 2849,- ks

 

A z shopu Autodíly Cardo:

Tlumič pérování SACHS 557 837 - AUDI, ŠKODA, VW ....... 1 162 Kč,- ks

 

Tak co s tím. Co s tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešim asi kraviny ale prostě chci vědět jak to funguje. Zajímavé, co mi tvrdil jeden nejmenovaný prodejce:

 

"Výrobce Sachs dodává přímo automobilkám do prvovýroby (= nejkvalitnější).
Automobilka nemá svou vlastní výrobu a používá díly od výrobců které
následně zabalí do jiného obalu."

 

kol100

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mysli si co chceš ;)

Do SUPa montují Kayaby, Monroe a někdy Sachse...viděl jsem už i jiné značky.

 

Myslíš že když poslední roky se vše zlevňuje vš.nových aut, že kvalita zůstavá stejná ? To asi ne viď.

Šetří se všude tzn. i na dílech. Musí samo splňovat veškeré podmínky zadané výrobcem auta, ale tyto hranice se pořád posouvají a vybírá se nejlevnější varianta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O zlevňování a kvalitě máš pravdu

Ale nemluvíme od o posledních letech, ale o Superbech I

Všechny SI měly prostě Sachs. A ani teď do SII a SIII nemontovali Kayaba nebo Monroe.

A ani Oktávky to nemají....

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většina koncernových aut a hlavně škodovky jedou už několik let na Kayabech.

To samo není špatná značka, řekl bych stejná kvalita jako Sachs a určitě rozšířenější.

Je prostě dělit díly na kvalitní a ty ostatní a ne na originál zabalené, že vydrží víc, to je totiž naprostý nesmysl.

Editováno: , autor: Meggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

zdravím dva dny už zkoumám tlumiče na SUP1 a víc a víc se zamotávám :-) kapalivnové tlumiče už se uř asi nedělají co? :-)

CHtěl bych SACHS ale vůbec nevím jestli se vyrábí plynový nebo plyno-kapalinový , nebo oba?

Tlumič pérování SACHS 557 837 - plynokapalinový - pro rozkliknutí - dobíjený plynem

na polských stránkách se tvrdí že je plynový

a nikde nemůžu najít popis přimo od vyrobce :-(

můžete mi někdo prosím poradit jak to je ? :-)

už jsem něco našel

https://webcat.zf.com/index.asp?SPR=4

 

290 186

  • Fitting Position : Front Axle
  • for vehicles with off-road suspension
  • Top pin, Bottom Fork
  • Gas Pressure
  • Twin-Tube

to je pro upravu SCOUT ?

 

 

557 837

  • Fitting Position : Front Axle
  • for vehicles with standard chassis
  • Top pin, Bottom Fork
  • Gas Pressure
  • Twin-Tube

a jeste jednou 557 837

  • Fitting Position : Front Axle
  • for vehicles with sports suspension
  • Top pin, Bottom Fork
  • Gas Pressure
  • Twin-Tube
Editováno: , autor: ZdeněkTr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příliš moc si to komplikuješ.

Nezkoumej, jestli je kapalinový, vzduchový, nebo plynokapalinový a kup prostě dobrou značku, pokud chceš mít jistotu. Běžný řidič stejně pozná prd, co tam je, v čem se druhy tlumičů liší a životnost de facto stejná. Pokud chceš mít naprostou jistotu, zajeď do škodovky, nech si udělat šekovou knížku a ev. počkej si na akci (nedávno byla akce na výfuky a brzdy, tak myslím, že tlumiče budou někdy taky)

Nehledej bůhví kde (Alegro,Ebay, apod), kup to normálně v krámě v Čechách, bude to lehce dražší, ale sáhneš si na ně, rozbalíš a víš, co kupuješ.

Spíš sežeň známého, co má slevu v třeba Kelly, Elit,OB, Hanza apod.

Pozor na atrapy alá Alegro,Aukro, atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:-) jen se proste divím těm rozdílům v ceně na netu je od 478,- do 2900,- u Elit , kamarád rikal ze Sachs z Polska jsou špatně , pořad se bavím o Sachs 557 837

Proste mi prijde zbytečně dát za stejný tlumič místo 500,- 3000,- tak zjišťuji jestli ma někdo spatnou zkušenost se Sachs z Polska :-) na druhou stranu to muže kdokoliv koupavat v Polsku a prodávat jinde :-)

Editováno: , autor: ZdeněkTr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je rozdíl dílů z PL a od rozumného importera v ČR, v PL máš celkem velkou šanci narazit na fake

557 837 stojí 1460,- (koupeno od Elitu) a na 99% každej kdo to má výrazně levněji to má z PL nebo nějakým způsobem vojebal stát na dani...takových firem je u nás dost 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...