Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte, chtěl bych se zeptat jestli máte někdo podobné zkušenosti jako já. Aktuálně sedím v nejmenované Zlínské firmě, která provádí certifikované tonování autoskel pomocí folii. Při požadavku zatonovat kompletně celé auto kromě předního skla, mi bylo řečeno žádný problém. Netrvalo to ani 5 minut a bylo mi sděleno, že nelze zatonovat okno řidiče ani spolujezdce a to ani tou nejsvětlešjí folii s propustností 88%. Důvodem je již mírné zabarvení skel (žádný sunset) výrobcem automobilu. Tudíž pokud bych chtěl oficiální cestou zatonovat přední okno u řidiče a spolujezdce není to možné! Máte někdo podobnou zkušenost ? Propustnost by se pohybovala 4 % pod povolenou hranicí. Nějaké nápady nebo zkušenosti ?

 

Předem díky

  • Autor

Takže už jsem to zjistil. Pokud to někdo budete chtít oficiálně zatonovat přední okna (řidič/spolujezdec) lze to udělat pouze tak, že si pořídíte speciální folii s nano keramickými částicemi, která se vleze do této specifikace požadovanou ČR. Tyto speciální fólie jsou na trhu pro automobilový průmysl cca půl roku a stojí 1000 Kč na jedno okno (dle ceníků jednotllivých firem).

 

Napadá mě jen otázka proč Škodovka tlačí do skel nějaké zbytečné příměsi, které kromě designu nemá s funkčností vůbec nic společného, a akorát nám to komplikuje život ! Každopádně cesta tady je, akorát je potřeba si za to připlatit, teda pokud to někdo nenapalí načerno bez štítků což by mi zase tolik v ČR nevadilo protože kromě STK jsem na cestě ještě žádné kontroly skel a propustností nezaznamenal. Nicméně po konzultaci se Škodovkou a STK mi bylo silně doporučeno neinstalovat klasické folie bez certifikace vzhledem k novým normám, které se týkají tonovaní skel a do budoucna budou všechny bezštítkové folie mít veliký problém. Je mi jasné, že spoustu z Vás má známe na STK apod. takže chápu že nějak to udělat vždy jde, ale po zkušenosti, které se mi dostaly v německu a auto bylo odstaveno jenom kvůili foliim, tak bych na to fakt hodil bobek a za tu pokutu, která jde s tímto nelegálním úpravovaním ruku v ruce raději pořídím oficiální dražší folie a mám klid.

 

Přeji hezký den a spostu šťastných KM s vaší Škodou :)

Ja som dal na predne bocne bocne skla ciru IR foliu od 3M, ale to bolo ciste kvoli zachyteniu IR spektra a teda prehrievania. Inak je uplne cira a tvrdili mi, ze je certifikovana. Ty si ale asi pisal o tmavsich foliach, ktore aj mierne zatmavia skla. Ci?

  • Autor

Ano, mě se jednalo o tmavší folie. propustnost 88%

V 1. 8. 2017 na 14:07, Simy-76 napsal:

Napadá mě jen otázka proč Škodovka tlačí do skel nějaké zbytečné příměsi, které kromě designu nemá s funkčností vůbec nic společného

 

Jestli víš o výrobci, který by prodával v dané třídě auto bez tonovaných skel, tak budu rád za rozšíření obzorů. Ony totiž tonovaná skla samy o sobě mají propustnost na spodní povolené hranici.

  • Autor
V 4. 8. 2017 na 20:31, bojler napsal:

 

Jestli víš o výrobci, který by prodával v dané třídě auto bez tonovaných skel, tak budu rád za rozšíření obzorů. Ony totiž tonovaná skla samy o sobě mají propustnost na spodní povolené hranici.

Neříkám, že to dělá jenom škodovka :) Ale obecně to moc nechápu. Samotné zabarvení nemá přece kromě designu žádný vliv. Tak proč neudělají čiré sklo a nedají tam folie třeba jen čiré nebo jemně zatmavené a ochrání tak posádku automobilu před otravným sluníčkem a vzhled bude totožný...a  výsledkem bude i funkčnost daného řešení !!! Vždyť to dává smysl, vymýšlejí systémy start/stop, přidávají močovinu do palivové soustavy jen aby snížili spotřebu a emise. Tak proč takovou jednoduchou aplikací neušetřit palivo a životní prostředí prostřednictvím snížení spotřeby vlivem klimatizace.

jelikož zelené sklo má v sobě již ochranu proti UV záření, a má taktéž pozitivní vliv na přehřívání interiéru, než má sklo čiré.

 

Navíc se musí udělat takový výrobní postup, aby bylo možné vyrobit sklo co nejrychleji, nejefektivněji a případný zmetek šel snadno recyklovat.

 

Tohle všechno v případě lepení fólie není možné.

 

 

PS: jediné sklo, které má folii již z výroby je přední, ale to je čirá, bezp. folie. Čelní sklo se nesmí rozbít, resp. vysypat... 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.