Srpen 9, 201114 r těžko říci, teoreticky to tak je jakmile trafo nepálí ŘJ automaticky odpojí vstřik aby tam nešel beneli ... ale asi fakt záleží jak moc cívka nepálí ... já třeba dojel bez následků cca 4km zpět domů na dva hrnce HTP na dva valce prišlo domov asi 40km dal som cievku a išlo dalej tak predpokladam vstrekovač jednotka odpojila. A 1,4 8V prišlo z Hamburgu na tri valce a sviečka bola sucha na nefunkčnom valci ale zožralo tri plne nadrže.
Srpen 10, 201114 r takže foto výše v tématu je holt asi jeden případ ze sta, kdy tam beneli šel a vyhořel následně kat
Září 23, 201113 r zdravim vas, zaujimalo by ma, ci ste sa niekto uz stretli s tym, ze po niekolkych desiatkach tisic km s chybou Nizka ucinnost katalyzatora sa chyba zrazu strati, kat akoby sam od seba zacal normalne pracovat. teda este som to nemal na vag, nebol cas. ale check mi prestal svietit a nesvieti uz asi 500 km, a to svietil poslednych 50 tisic takmer v kuse. mal som v minulosti podpaleny ventil a uz som si myslel ze sa kat uplne porucil do vecnych lovist. to som si uz pred casom zohnal druhy z buracky ze ho vymenim a tu zrazu stary kat asi este predsa slape. po zapnuti kluca sa check normalne rozsvieti, nejedna sa teda o vypalenu ziarovku(alebo LED, neviem co tam je) v budikoch, po starte zhasne. alebo skor odislo meranie vyfukovych plynov, ktore teraz " keca " ? motoricky auto ide ok, ziadne pocukavanie, ani zvysena spotreba.
Září 28, 201113 r Spíš jsi tomu někde pořádně "protáhnul faldy", takže se "vypálil komín" - vyhořely případné úsady, které zhoršovaly povrchovou aktivitu katu...
Září 28, 201113 r zdravim vas, zaujimalo by ma, ci ste sa niekto uz stretli s tym, ze po niekolkych desiatkach tisic km s chybou Nizka ucinnost katalyzatora sa chyba zrazu strati, kat akoby sam od seba zacal normalne pracovat. teda este som to nemal na vag, nebol cas. ale check mi prestal svietit a nesvieti uz asi 500 km, a to svietil poslednych 50 tisic takmer v kuse. mal som v minulosti podpaleny ventil a uz som si myslel ze sa kat uplne porucil do vecnych lovist. to som si uz pred casom zohnal druhy z buracky ze ho vymenim a tu zrazu stary kat asi este predsa slape. po zapnuti kluca sa check normalne rozsvieti, nejedna sa teda o vypalenu ziarovku(alebo LED, neviem co tam je) v budikoch, po starte zhasne. alebo skor odislo meranie vyfukovych plynov, ktore teraz " keca " ? motoricky auto ide ok, ziadne pocukavanie, ani zvysena spotreba. Kontrolkati zhasla preto ako piše Ekkar ešte vymaž pamať zavad. Mne jedna 47KW sa tak sprava že kontrolka nesvieti ale zavada 16804 je stale v pamati zapisana.
Září 28, 201113 r v tom pripade musim podakovat tej mojej sadla do auta po dlhej dobe ( niekolko rokov po autoskole, medzitym takmer vobec nejazdila) a jazdi ako uplna zaciatocnicka . neskoro preraduje nahor a pri rozbiehani zo statia v krizovatke obcas zabudne zaradit jednotku a motor vytoci do 6tisic otacok . myslel som ze kat. uz aj kratkodobym posobenim nespaleneho benzinu vzdy uplne zhori ako to tu na fore niekto ukazoval na fotke, take zbortene rozsypane vnutro. mile prekvapko. ten nesvietiaci vrtulnik je super, mam pocit ze mam uplne nove auto musim jej dat vypit ze mi opravila auto
Září 28, 201113 r Kontrolkati zhasla preto ako piše Ekkar ešte vymaž pamať zavad. Mne jedna 47KW sa tak sprava že kontrolka nesvieti ale zavada 16804 je stale v pamati zapisana. jj, ked sa dostanem k rodicovskemu notasu s XP, kuknem co je napisane v pamati, som na to velmi zvedavy. Na mojej Viste mi VAG nikdy poriadne nechodil a na sucasnom win7 sa o to uz vobec nepokusam.
Květen 24, 201213 r ano povel dává ŘJ, sbírá data ze všech možných čidel a porovnává s daty které by měly být a jakmile není něco v pořádku hodí chybu, takže v tvém případě asi nebudou hrát data na lambdě za katem a tudíž to vypíše chybu katu.
Květen 24, 201213 r Zkusil bych nejdřív kat "vypálit" = vyhlídnout si vhodný delší táhlý kopec a po normálním ohřátí motoru ho 2x až 3x za sebou vyjet na "vytočenou dvojku" = podrobit katalyzátor tepelnému namáhání při velkém objemovém průtoku plynů v režimu otáček 3500-4000rpm. Pokud je povrch katalytického materiálu pouze pokrytý nadbytečnými úsadami, při tomto režimu se usazeniny vypálí a katalyzátor se vyčistí. Bohužel, nefunguje to na "otrávený" katalyzátor, kdy se do výfukových plynů dostala nějaká sloučenina (například průnikem přes spalovací prostory z nevhodného mazadla), která se chemicky navázala na vzácné kovy v katalytické vrstvě a tím znemožnila jejich oxidačně-redukční funkci. Takto například fungují těžké kovy - olovo (klasika, kdo kdy neslyšel o zničeném katu po nalití dříve olovnatého benzínu), stejně se ale chovají i další kovy, poměrně běžně obsažené v nejrůznějších průmyslových mazadlech a podobných hmotách - jsou to například molybden nebo bismut. Stačí nepatrné množství které se dostane do výfuku, tam se tepelně rozloží a těžký kov se naváže na platinu/paladium/rhodium obsažené v katalyzátoru... No a samozřejmě "vypálení" katu už taky nebude fungovat na katalyzátor s rozdrobenou a vysypanou aktivní hmotou...
Květen 24, 201213 r pro EEKAR z Bastlírny. Může se projevit ,,otrávený kat na emisích¨? A problém bude asi v tom , že když sem auto koupil, bylo vše v pořádku, ale časem jsem si všiml, že katalyzátor byl zavařovaný!! Ještě dodám, že testy přes vag jsou všechny dobré!
Květen 24, 201213 r zdravim muze mi odejit kat po vymene vlnovce? kdyz zahreju motor a vypnu ho a hned nastartuju tak se ozve takova divna rana.mlada mi tvrdi ze to de z vejfuku
Květen 25, 201213 r Vadný kat se samozřejmě pozná na emisích, protože ven půjde nadnormativní množství jak NOx, tak nespálených CO a CHx - normálně fungující kat rozkládá NOx na N2 a volný atomární kyslík, kterým oxiduje CO na CO2 a nespálené CHx taky na CO2 a H2O Rána do výfuku může mít víc příčin, může jít o přítomnost nespáleného paliva, které se dostane ven ze spalovacích prostorů (kam se dostalo například netěsným vstřikovačem nebo z už nezapálené náplně válce) a které pi okamžitém dalším startu blafne ve výfuku...
Květen 25, 201213 r chce to přesněji lokalizovat a případně řešit s tím kdo vlnovec měnil ... kdysi tu jeden uživatel (NiceOne) nechal měnit vlnovec ve škodovce a po výměně mu strašně rezonoval výfuk, také to reklamoval (už si napamatuji zda to převařili, nebo dali jiný)
Květen 25, 201213 r TO Wranic: za mňa riešiť..a ako som ti už písal v tvojom vlákne,tak hlavne preto,že ti tieto problémy nastali hneď po výmene toho vlnovca
Květen 25, 201213 r Pro ekkara byl jsem na emisích před měsícem a v pohodě jsem prošel. Tak kat bude v pořádku!Spíš si myslím, že mám problém v elektrice s přední sondou. Testem sice projde, ale když jsem ji odpojil a měřil kabel, tak mi ukázaly všechny kontakty, že vedou do ŘJ! Podle el. zapojení by do ŘJ melo jít pět kontaktů a jeden na pojistky! Tak ještě zkontroluju jestli nemám někde seklej kabel.
Květen 25, 201213 r tak uz sem to lokalizoval tak se to ozyva ze spodu auta nekde u prostred vejfuku v pondeli jedu reklamovat:-D
Květen 28, 201213 r Zdravím dneska jsem projel v garáži celou elektriku ohledně té potvory check. Přední sonda všechno v pořádku! Zádní sonda co se týče elektriky taky! Ale při běžícím motoru jsem na zadní sondě naměřil jen 360-480mv! Jsem z toho hotový.Obě sondy nové, přez VAG taky všechny testy OK, na emisích taky. Takže chybí jenom katalyzátor. Výměny se asi nevyhnu. Nebo napadá někoho ještě něco?
Květen 29, 201213 r To Slavka: Ahoj, mam podobny problem, tiez na 1.2htp 47kw. Chcel som sa spytat, ci tie nove lambdy su origo Skoda? Vypocul som si uz nazory viacerych mechanikov, no aj tak mi to nie je vsetko uplne jasne. Samozrejme, ked mi zacal svietit Check = SkodaBussinessLight, mechanici v Skodovke chceli menit uplne vsetko - do toho sa mi moc nechce. Z toho co som pobral na forach a od mechanikov, som dal dokopy mozne hlavne priciny: vadny katalyzator (bol som si len pre zaujimavost zmerat emisie v servise, chlapikovi som popisal problem, on pozeral vsetky hodnoty a ukazal mi tabulkove hodnoty oproti nameranym. Jeho zaver bol, ze emisie to ma ako novy motor... ) podpalene ventily (v servise mi povedali, ze ak by tam bol len naznak, tak to na emisnej okamzite uvidi. Preto som ani merat tlaky nedaval.) vadne lambdy (kontroloval som zatial len podla VAGu a vsetko OK) Este by som doplnil, ze motor sa nechova inak. Netankujem na tesco pumpach, ani na druzstvach a spotrebu mam stale rovnaku, dlhodobo 5,3. Mozete sa niekto prosim vyjadrit k tym pricinam a zaverom? Dik
Květen 30, 201213 r Ještě se chystám přetěsnit svody. před katem. Protože jak zacpu výfuk, tak motor běží normálně dál. Někde sem četl, že by se měl minimálně dusit. Jedině že by první sonda dávala špatné data. Tám vedět jak to přetěsním.
Červen 1, 201213 r Tak dnes jsem demontoval katalyzátor a našel jsem asi dvou centimetrovou prasklinu ze spodu!!! Dal jsem nové těsnění zavařil kat a ted budu čekat co bude. Později dám vědět s jakým výsledkem.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.